Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

Haha ja, man tror ju som du säger att man håller på att bli sjuk. Känner mig lite "sjuk" av alla symptom tillsammans. Men visst ska det kännas att man är gravid Flört

• zenoble

Ja hörrni, detta kommer gå kalas :)

Längtar så tills första ul, bara max 6 veckor kvar!? Men kanske bäst att jag ringer mvc å bokar en tid först haha! När ska ni andra göra rul, har ni bokat det privat eller? Här vet jag inte ens om man kan det..

• zenoble

grattis mammie86!

Hm ja vi har en privat klinik här i kalmar som man kan boka om man vill. Men jag ska nog hålla mig tills det tidiga ul, även fast det hade varit mysigt! känns så tidigt än. Glad

Idag är jag för övrigt fruktansvärt trött.. känns som att jag och 1åringen sover ikapp hela tiden. Illmående med men det är ju givet! Flört

somelikeithot: har lite halsbränna till och från, hade också mkt förra grav. kan tipsa om sötmandel det hjälpte för min del!

hur mår ni andra?

• zenoble
    Tessan1980 skrev 2011-10-05 20:22:33 följande:
    Hejsan får man hoppa in här hos er?

Vi fick ett pluss på stickan den 27/9 och enligt FL så kommer bebis runt 4/6. Andra graviditeten men om allt går vägen så blir det vårt första jordbarn. Förlorade vårt första i grav.v 20.

Inga större symptom. Uppsvälld till tusen om magen, bubblig som 17 men tack o lov inget illamående, ännu kanske man ska tillägga!
    Grattis grattis vad kul, ja klart det kommer gå bra denna gången! Glad

Ja, visst känns det allmänt konstigt i magen.. Bubblig och svullen. hoppas det lägger sig snart för nu ser jag bara tjock ut inte gravid.. :P
  • zenoble
    Tessan1980 skrev 2011-10-05 22:24:59 följande:
    ja det är mitt mantra. Säger det kommer att gå bra denna gången varje morgon.

Ja jag gick ner ca 10 kg nu sen början av sommaren som gått. Men kan klart säga att det ser ut somom jag gått upp alla dem igen!
    Oj, det var bra jobbat! Ja visst ser man ut som en ballong om man jämför med innan..

Jag har gått upp lite mer än 2 kg, men tror knappast det beror på själva graviditeten utan att jag ätit mer.. Äter mer riktig mat nu och innan blev det mycket smått. Undra var det kommer sluta.. Förra gick jag upp 14, hoppas på mindre denna gången , är inte så stor heller.

I Kalmar kostar vul som ett vanligt läkarbesök. Glad
  • zenoble

Jag ska göra det tidiga ul sen runt v.12 Tror jag skippar vul faktiskt, var det det du menade? Annars det tidiga ul blir du alltid erbjuden hos bm, går du på gudmundsgården? Men om du vill göra vul nu snart kan du göra på privata gyn mot. på larmgatan, ring och hör tror du skulle kunna göra det nu.  Glad

• zenoble
    Nilee skrev 2011-10-06 09:46:25 följande:
    jag ska också göra ett tidigt, den 24/10 uppe på kk. jag går norrliden, familjecentrum. jag skrev till dom på larmgatan, men dom har inte svarat ännu. visserligen är det bara 3 veckor kvar tills jag ska få göra ett,men har många tidiga mf i ryggen så jag vill se allt nu och helst bli fet på en gång,haha. :) Hur långt har du gått ? 
    enligt kalendern här ska har jag bf 3 juni )( 
    Ok ja då har du ju inte länge kvar tills du får göra det tidiga! förstår att det skulle kännas tryggt för dig att göra det tidiga, skulle jag med känna, så det blir lite mer verkligt! Är också i v.6 BF 2 juni om det stämmer, men skulle tro att det blir i maj då sonen kom 2 v tidigare. Hur gammal är du? :)
  • zenoble
    Nilee skrev 2011-10-06 19:42:36 följande:
    nä det är inte så länge kvar, och som tidigast kunde dom göra i v 8 på privatakliniken. Så ja håller nog mej och gör en 3d ultraljud senare och får en riktig bild :) jag har precis fyllt 25, 86:a. du då ? :) 
    Du ligger jag 1 dag efter dig då i tiden, om du inte får två veckor tidigt då förståss:) 
    Det kommer gå fort tills dess ska du se. barn sedan innan? Jag är 21 i år.. Japp gör jag, får väl se på första bm besöket hur det blir med datum, ska bara ta mig tiden att ringa å boka tid ;)
  • zenoble
    Nilee skrev 2011-10-06 20:19:48 följande:
    Nej detta är vårat första :) Vårat datum kan ju också ändras, men de märks då. Du har ett barn sedan innan va ?
    Okej spännande! Japp en pojk, okt förra året så blir ganska tätt. =)
Svar på tråden Juni-barn