Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

Hej  Glad kul att höra att det går bra för er! är det fler som börjar känna att man kanske kan börja njuta av graviditeten till fullo snart och slippa illamående och annat? Jag har inget illamående kvar, det enda är tröttheten, men den börjar sakta men säkert bli bättre den med! speciellt på kvällarna.
    Går in i v.14 idag. Gjorde även det hela "offentligt" på facebook idag. känns skönt att alla vet så man slipper säga det till varenda kotte man träffar ;)

Trevlig kväll på er

• zenoble
    Aikotakara skrev 2011-12-11 14:59:42 följande:
    Jag har en fråga.. Jag var på inskrivning hos min BM i vecka 8. Sen hade jag tid för UL på sjukhuset i vecka 12, men jag har inte fått någon ny tid hos henne då jag tänker efter. Bokar man inte in det direkt eller ringer hon mig eller vad händer egentligen? Känns lite bortglömt.. Är min första graviditet så jag har ingen aning om hur det fungerar. När brukar första gången vara hos BM efter inskrivningen? Går in i vecka 13 på måndag.

Min mage har börjat synas lite nu och mitt illamående är nästan helt borta *peppar peppar*. :)

Hoppas ni har det bra!
    Jag ska inte till BM för ens efter rul som jag har i v.19+2 ska ringa efter det och boka en tid eftersom man kan bli flyttad osv på rul. Men känns så himla länge emellan besöken! Var på inskrivning i v.10 bara.
  • zenoble

Sonen född 38+2, 3240g och 48cm, 10h från fösta värken 6h på förlossningen, smidig förlossning förutom att jag blev klippt, det hade jag gärna sluppit då det var jobbigt efteråt.

Jag känner mig knappt gravid längre, får ont i ryggen ganska lätt bara men nästan inga andra symptom. Minskad aptit, bara hungrig på dagen. någon mer som har de?

Gjorde också "bikarbonatstestet" på skoj för att se vad de gav för svar och det blev flicka, ska göra testet med rödkål också imorgon tänkte jag. Enbart på skoj och för att jag är nyfiken på om det stämmer sen, (ska inte ta reda på kön på ul). Någon mer som testat nåt kul test? :)

• zenoble
    Uddabus skrev 2011-12-11 17:48:43 följande:
    Hur var det med birkarbonat testet?
    1-2 tsk bikarbonat och ungefär lika mycket morgonurin, i plastglas, behöver inte röra om. pyser det eller bubblar minsta lilla väntar man en pojke, händer det absolut ingenting väntar man flicka. kul tycker jag :)
  • zenoble
    Uddabus skrev 2011-12-11 20:50:14 följande:
    Måste det vara morgonurin? Är det inte höga halter nu ändå?
    Det är mest eftersom det inte ska vara påverkat av något man har ätit eller druckit eftersom det går efter "surheten" i urinen.
  • zenoble
    siciliana skrev 2011-12-12 18:12:54 följande:
    Nu ska jag bli lite bättre på att skriva, inte bara läsa... Oskyldig

Har går snart in i vecka 13, inga känningar alls längre, förutom att jag känner mig så uppblåst.. Tycker det känns lite pinsamt, med tanke på att livmodern bara är ett par centimeter ovanför bäckenet, känner mig bara fet!
    Har sett den lilla fisen på vul, coolt att de redan ser ut som bebisar i miniformat.

Har inte berättat för några om graviditeten än, känner mig lite nervös för reaktionerna, jag pluggar och är färdigutbildad i januari, men tror det blir svårt att få jobb halvvägs in i graviditet. Dessutom har vi nybyggt hus och ett barn till, så jag känner mig lite oansvarig...

Jobbigt för er stackare som har blödningar, men de behöver inte betyda att nåt är fel... Men det kanske är svårt att inte oroa sig ändå...

Lilja och loppan - Läste också att du födde i v 25 förra gången, halkade kanske lite på knapparna... Tungan ute

Hur noga är ni med vad ni stoppar i er? Har ätit både lufttorkat kött, ostar och sushi... Tänkte ta denna graviditeten lite avslappnat...
    Sushi ska ju vara okej nu i vilket fall som. Men jag äter också allt som jag är sugen på och må bra av :) det som känns bäst för var och en tror jag är det bästa. Glad
  • zenoble

Tänkte bara kika in och säga att jag gjorde rödkålstestet och fick lila=flicka. Så nu har jag kollat kinesisk kalender- flicka bikarbonatstestet- flicka och detta då. Spännande att se om det stämmer sen i juni :)
    ni som ska testa, ska ni ta reda på kön på rul?

• zenoble

busbus- vad spännande! och hoppas det går bra för er.
    Spännande att se om det är en liten pojk, men jag tror hon har rätt :) tror också på spådomar och sånt där.

• zenoble

Har druckit 4 liter vatten idag. Hjälp! någon annan som också är så törstig?? Mitt socker på inskrivningen var ju bra. Kanske man bara är inne i en sån period?

• zenoble
    Uddabus skrev 2011-12-13 19:56:37 följande:
    Ja man kan vara inne i en sån period... Du får ju mer o mer blod i kroppen varför skulle du inte behöva mer vatten då?
    ja det kanske är däför, är ju inte i risk för diabetes heller. Men allt man inte känner igen från förra graviditeten känns läskigt!
Svar på tråden Juni-barn