Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

Idag har vi ätit 3rätters med ett par vänner, skagen, rostbiff & duchesse, pannacotta. smaskens :) Lite svårt att få ner det bara och nu har jag jätte ont i magen, suck!

Har varit en skitdag för övrigt. Kräkts flera gånger och haft ont i magen/höften.

Hur mår ni andra?     

• zenoble

God morgon på er! Lite svagt illamående nu, var värre i morse när jag vaknade, ska nog passa på att få i mig nån frukost. Har haft ganska ont i höfterna och svanken inatt, undra om det är foglossning. Ska till mvc i em, tänkte fråga om stödbälte då. Ska också börja träna på gymet idag :) Tror att det kan vara bra för mig då jag alltid hållt igång innan.

Hur mår ni andra?  

• zenoble

Grattis till er med nya + Glad

och kul ni som fått se erat lilla hjärta på bild!
    Gullgrodan, håller tummarna för dig, det är säkert för tidigt bara, det är väl lite olika det där.

v. 8 nu och idag har jag varit på hälsosamtal, inget märkvärdigt, men var bra att få lite tips inför utlandsresan om en vecka, även fast det mesta var sjävlklart :) Har jätte ont i höfterna och svanken, frågade bm om det och hon sa att det kan vara bara av horomerna som en omställning och för att det inte var så länge sedan jag var gravid, att bäckenet inte återhämtat sig helt. Hoppas det går över!

• zenoble

Är i v.8 och mår ganska dåligt emellanåt. Speciellt efter middagen på kvällen, äter alldeles för mycket för att jag ska må bra. Kan nästan bara äta nåt lätt för att jag ska må bra, annars kommer det upp igen..
    Har värk i höfterna och svanken, speciellt när jag rört på mig mycket. Tror mitt bäckene fortfarande är lite instabilt sedan förra graviditeten.

Och tröttheten, vad tusan gör man åt den? efter lunch och hela dagen därefter är jag helt borta. nån som har nåt bra tips? Solig

• zenoble
    Annam85 skrev 2011-10-17 17:03:19 följande:

Var också inne för VUL idag, läkaren hittade tillslut någonting litet litet i hinnsäcken och kanske kanske kanske kunde det finnas en liten prick som antydde en viss cirkulation där, men han kunde inget säkert säga. Fick ingen positiv känsla av honom alls och han kunde inte säga så mycket mer än att jag ska komma in igen om en vecka...kan vara ok eller ett nytt mf/ma på g....
    De brunaktiga blödningarna/flytningarna är alldeles för likt mitt ma i juni för att jag ska våga hoppas.

vilken vecka är du i? Håller alla tummar och tår för dig att det ska gå bra.
  • zenoble

Jag har inskrivning den 7 nov, v10+0 är jag i då.  Längtar dit :) då ska vi även boka en det tidiga ul som är i v.12. Känns som en evighet men är trots allt bara 5 veckor tills man får se det lilla pyret för första gången! Idag mår jag lite illa och lite molvärk. Tröttheten brukar slå till efter lunch.

Är det någon annan som har huvudvärk mer eller mindre jämt?

• zenoble

lillalyckan: kan trösta dig med att jag också mår kasst verkligen! kräks nån gång om dagen. Mår allra sämst på eftermiddagarna då jag känner mig yr och illamående.. och trött förståss. Måtte det vända snart så man får njuta!

• zenoble

Hej på er! Tillbaka i sverige och på fl efter en låång vecka i bangkok. Massa strul på vägen hem så skönt att äntligen vara hemma! Har mått ganska dåligt där nere emellanåt i värmen, inte det bästa med värme när man är illamående. Men maten och allt har funkat bra, inte tänkt på något speciellt..

Kul att så många av er varit på vul och fått se det lilla pyret, jag är avis :)
    Går in i v.11 imorgon och på måndag har jag inskrivning hos bm, ska boka det tidiga ul då med.
    Magen känns ganska svullen på kvällarna och illamåendet och tröttheten håller i sig som många av er andra verkar ha!

Glad

• zenoble

Sweet life: vilken jobbig situation du är i, men stå på dig det är trots allt DU som bär barnet och du ska ska genomgå en ev. abort inte han. Gör det som känns bäst för dig och strunta i allt annat. Som du säger så kommer han ju säkert vara där ändå sen, har varit med om det själv..

Grattis jjohansson till att du fått se den lilla :) Är så avis..

Var på inskrivning i måndags, hade en student men det gick bra. Fick tid för det tidiga ul om 2 veckor. är i v11 nu, längtar!
    Vågar nästan säga att mitt illamående blivit bättre nu, hopaps verkligen. Imorgon ska jag också åka till jobbet för medarbetarsamtal och tänkte då berätta om graviditeten, nervös för det! men känner att det är på tiden innan nån börjar ana nåt.

• zenoble
    lycka 4 skrev 2011-11-09 15:47:22 följande:
    Jag fick ett sug efter lussekatter så jag har just bakat en mega sats =)
    det gjorde jag med i helgen, kunde inte låta bli ;)
Svar på tråden Juni-barn