Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

Skönt väder idag här på Öland. lite kyligt i vinden bara.. Idag har jag fixat det mesta för bebis, hyrt babyskydd å köpt blöjor och sånt. Farit runt hela dagen i stan och fixat och donat med allt till renoveringen. Helt slut. dags att börja med middagen sedan tillbaka och dona i köket. Hoppas ni har en fin dag {#emotions_dlg.flower}

• zenoble

Sitter här å väntar för att se om det var vattnet som började gå för en timme sen. Det liksom rann ut när jag skulle gå på toa, blev helt blöt på byxorna sedan. Hon på förlossningen sa att jag skulle avvakta och se om bindan fylldes. Inte än iaf så kanske bara är en supervattnig flytning? jobbigt att inte veta, suck..

• zenoble

Oj sorry glömt skriva.. Snälla ni är som undrar. Har inte kommit mer efter i förrgår har bara haft lite molvärk sen dess. Kanske inte var något. Bara att vänta å se! Någon som varit med om liknande? Att det bara kommer en del av vattnet? Läste nånstans att huvudet kan täppa till när de ligger fixerade liksom

• zenoble

Ja det verkligen rann ner på golvet precis samma konsistens som vatten. Men det var antagligen bara en super vattnig flytning eftersom det inte har kommit mer, känner mig lugn nu i alla fall :)

• zenoble

Ja skulle det hända igen får jag väl kolla, hade ju varit skönt om man fick komma på en koll sist men det var inte nödvändigt enligt henne på förlossningen. Men visst återbildas fostervatten? Ja menar om man inte läcker hela tiden typ..

• zenoble

Lillsnurr: nej säkert ingen fara.. Hände samma sak ikväll, sen läcker de liksom när jag hoppar men inte annars. Får nog avvakta lite.

Vi har hyrt britax babyskydd utan bas, 350kr för 8 månader. Hade det förra gången med och var nöjd då :)

• zenoble

Åh låter ju verkligen som att det är på g! Uppdatera.. Och hoppas du kan sova och vila dig lite:)

• zenoble

Lillagrynet: jag har också mått sådär illa och blivit yr nu sen några dagar tillbaka! Kallsvettas också och känner mig liksom sjuk. Det kan komma helt plötsligt sen gå över. Undra vad det är?

Cataleya: usch vad jag lider med dig! Bebis känner ju såklart av att du inte mår bra men du har ju kollat till henne så allt var bra. Hoppas antibiotikan börjar värka snart för dig så du slipper ha så ont.. Kram på dig

• zenoble
    Pluttan skrev 2012-05-06 18:17:07 följande:

Jag har också fått säga till min sambo att ta det lite lugnt med alkoholen på helgerna.
    Tänkte precis som du. Jag har bara 30 dagar kvar till bf. Har redan full gång med massor av sammandragningar
    och smärtsamma förvärkar.
    Jag har bf 4 juni. Någon mer samma datum kanske? Bara kul att veta.

Har sovit mycket illa i natt också. Vaknade vid halv fyra upp och kissade. Kunde inte somna om sedan.

Bf 3 juni här så nästan. Vill inte heller att min sambo ska dricka så mycket.. även om det är bara några öl så är det ju så himla onödigt och pinsamt om man skulle behöva åka in? hotade med att vissa förlossningar inte vill ha någon som är påverkad där, hoppas det hjälpte lite ;)
  • zenoble

Det var precis hur min mage reagerade samma kväll som värkarna började förra gången, fick springa på toa 2 gånger! Så det kan ju vara ett tecken att det börjar närma sig :)

Ute och går på alvaret med hunden nu men fick sätta mig å ta igen mig lite, härlig kondis man har.. V.37 idag och han får gärna komma om en vecka :)

Svar på tråden Juni-barn