Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

Lycka tul Lillsnurr låter onekligen som på riktigt och att du får träffa din bebis idag :) är det regelbundet ?

• zenoble
    LillSnurr82 skrev 2012-06-15 10:51:44 följande:
    Nu har de typ kommit med 3-4 min mellanrum och hållt i sig i ca 30-40sek. Så de är ju inte så långa men kommer ganska tätt:/

Så började mina också denna gång, till att bli längre och lite längre emellan alltså oregelbundna.. Men jag öppnade mig tydligen ändå! Vänta inte för länge bara lycka till
  • zenoble
    LillSnurr82 skrev 2012-06-15 11:16:27 följande:
    Jo sant. Fick bara rådet av en bekant som jobbar på förlossning att stanna hemma så länge som möjligt så jag får komma till förlossningen i lkpg och inte skickas vidare till Norrköping

kan du inte få någon att komma hem till dig? Jobbigt om du är ensam med. Du kan ju ringa fl iaf, lita på din känsla när du tycker det är dags att åka in..
  • zenoble

Grattis Lillsnurr! Hoppas det gick bra!

Uddabus: håller tummarna för att bebis vill komma nu..

• zenoble

Åh jag kan inte se fotbollen.. Får panik när man får förhoppningar som bara rasar. Skit .. Hoppas det tittar ut nån mer bebis istället

• zenoble
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-15 23:43:48 följande:
    Idag 18:11 föddes våran Luca:) Kl 16:45 knäppte det till i magen så högt att jag hörde det och nån minut senare forsade det vatten. Värkarna kom med full fart på en gång och som sagt 18:11 var han ute. Grattis till er andra som också fått

Jätte grattis! Skönt att det gick fort :) hoppas allt gick bra
  • zenoble

Jag trodde också jag hade vattninga flytningar fast det bokstavligen rann längs benen från v.35 till v.38 när han föddes. Det sipprade ut mer på förlossningen när jag var öppen 10, men inga mängder.. I krystvärkarna brast ytterligare en hinna så måste varit en yttre som läckt innan. Därför nu i efterhand har jag förstått att jag måste läckt vatten innan! Fick aldrig komma på kontroll för det. Så man vet aldrig!

• zenoble
    Uddabus skrev 2012-06-17 11:44:28 följande:
    Råkade skriva i andra tråden...

Här är det intagningstopp så skulle det sätta igång nu får jag välja annat bb... O det vill jag absolut inte...

Ctg visar värkar upp till 50 iaf o att dem håller i sig i ca 1 min... Ca 10-15 min emellan.

Men som sagt dem är inte smärtsamma alls... Dem drar men inte ont..

Är de inte på g då tror du? Jag hade också upp till 50 när jag var öppen 5 sen gick det fort..
  • zenoble

Lucian- nämen oj vad otäckt!! Hoppas ni mår bra nu och stort grattis till lillkillen!

• zenoble
    Uddabus skrev 2012-06-19 16:25:55 följande:
    Hinnorna tagna.... Värkarna börjar kännas mer iaf... Men inte så jag behöver andas ännu...

15.50 togs dem...

lycka till nu, tänker på dig!!
  • zenoble

Vad jobbigt bumman! När man ställt in sig på att föda vanligt. Håller tummarna för att den mognar!

• zenoble

Egentligen har jag sagt att 2 är lagom och så känns det nu, men det är ju sån himla mysig upplevelse så man ska aldrig säga aldrig, är bara 21 så det finns ju tid för en sladdis många år framåt. Men det får vi se då Men när han hade huvudet i öppningen denna gången länge så tänkte jag bara aj aj fan aldrig mer nu. Haha..

Svar på tråden Juni-barn