Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

Grattis ni som fått! :)

Lycka till tre flickor låter ju verkligen som de är på riktigt! Åkte precis hem från bb så det behövs lite folk där.

• zenoble

Ja det finns ledigt nu i alla fall så det är nog inga problem. Håller tummarna nu hoppas allt går bra! Kram.

• zenoble
    RocketQueen skrev 2012-05-26 16:28:48 följande:
    En sak till! Ni som fött barn, tidigare eller nu, man läser mycket att kroppen liksom rensar sig själv innan en förlossning och att det är vanligt att man är dålig i magen innan det startat. Har ni några erfarenheter utav det? Har varit jättedålig i magen hela dagen och kan ju inte låta bli att börja hoppas. Jag som inte skulle leta tecken och bli besviken...

Jag var det hela morgonen i torsdags när värkarna hade börjat, sprang flera gånger på toa.. Klart man måste hoppas lite
  • zenoble

Blev precis samma nu som med första v.38+3. Konstigt att det blev samma dag tycker jag kanske du får på bf nu då? Ingen aning hur det styr.. Tror bara det beror på när bebis är redo så det skulle säkert lika gärna kunna bli nu!

• zenoble

Ett tag sen jag skrev nu men läser tråden flitigt under varje amning haha. Igår var Elias redan en vecka. Vägde mig idag och har gått ner 6 sen förlossningen, 4 kvar.. Så här ska här ammas :)

Lycka till ni som är på g och grattis till de nya små guldklimparna!

• zenoble
    FiaA87 skrev 2012-06-01 10:12:35 följande:
    Samma här, läser varje gång jag ammar! Vår lilla kille blir en vecka idag:) gick upp 8 kg under graviditeten och nu har jag gått ner 9 kg. Vill dock ner några kg till så det känns bra.. Samma dag mitt vatten gick var jag ute å rensade i rabatterna. Kanske hjälpte till på traven:)

Ja himla fort det går.. Vi har ju hållet på och flyttat sen dagen vi kom hem från bb och var klara med allt det först igår så nu kanske man kan börja njuta å vila lite.. skönt att du gått ner dina kg!

Stör mig mest på den lilla vattensängen man får till mage såhär efter, kan den inte bara försvinna så blir jag nöjd.. Det är så kul att läsa om alla som det händer grejer för, 1 juni idag som först ju men många bebbar som hittat ut redan!
  • zenoble
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-01 11:04:59 följande:
    Tänk har det redan gått en vecka....det e ju skönt att man tappar det mesta när bebis kommer och vattnet i kroppen försvinner. Sen har man ju en liten gummi mage ett tag men den försvinner ju också som tur e efter ett par veckor. Ser så mycket fram emot att få tillbaka min kropp och börja använda mina gamla kläder. 

ja det bästa är ju att man snart kan börja använda lite vanliga kläder istället för gravidkläderna. Tänk bara ett par jeans, så underbart. :)
  • zenoble
    Cataleya skrev 2012-06-03 08:44:56 följande:
    Det var vattniga flytningar, tror du man kände sig dum ? haha. 

I övrigt var tappen mjuk, och öppen 2 cm, så jag trippar runt i väntans tider.

Har ni kommit i ordning ännu ?  

Som mig då, men faktiskt inte lätt att veta! Bättre att kolla en gång för mycket ju. Jo då nu börjar man komma på spåren med allt inatt sov Elias 6 timmar, så skönt! Även fast jag vaknade innan av ren vana ;) hoppas det är på g för dig snart då, låter ju lovande i alla fall
  • zenoble

Vår stora kille är 1,5 nu och lillebror kom för snart 2 veckor sen. Tyckte det var sjukt jobbigt i början då jag hade dåligt samvete för att inte kunna ha honom i famnen och få all uppmärksamhet som han brukar. Känns som han blivit ledsen och trotsig över det. Han sover också dåligt just nu och kommer in till oss efter halva natten, vägrar somna ensam nu dessutom.. Elias är som tur är snäll och sover om nätterna förutom ett par gånger då han ska äta bara. Lite knepigt är det allt men det blir nog bättre med tiden!

Svar på tråden Juni-barn