-
Du har helt rätt! Det måste vara äkta för att ha de egenskaper som man vill få ut av ett fårskinn.. Jag har fått ett av min lillasyster som har får...gammelmamma skrev 2012-05-02 10:26:59 följande:Jag tänkte på detta med fårskinn. Jag vet inte men jag har fått för mig att det är viktigt att det är "äkta" lamm eller fårskinn om det ska ha kylande respektive värmande effekt, det får alltså inte vara av syntet. JAg har köpt mina på babyproffsen, annars finns det ju också flera bönder som säljer på marknader och så -
Hostar så jag kräks... på order från sambon ska jag nu sätta mig på lättakuten och hosta ikapp med andra sjuklingar i några timmar. Förkylningsastma, pollen och att inte ha någon medicin hemma är INGEN bra idé!
-
Hemkommen från läkaren som skrev ut loratadin.. Vi pratade om det här med allergimedicin och graviditet. Tavegyl är 100% safe. Övriga prepparat innehåller i stort sett samma saker, men man har inte gjort kliniska studier men man har skrivit ut det till gravida kvinnor i snart 70 år och man har inte kunnat se några som helst negativa effekter. Möjligtvis slöa barn vid födsel om man intagit det precis innan barnets födelse. Kvinnan på apoteket sa däremot att hon inte tyckte att jag skulle ta det. Men jag litar mer på läkaren än kärringen på apoteket!
-
Undra om man kan hosta igång en förlossning... Hostar så jag kräks och har fått världens värk i alla muskler runt magen... Säger snart upp mig!!
-
Jag är så fruktansvärt trött på att vara gravid nu!! Har gått från att inte tycka att det är jobbigt alls, till att tycka att det är pest och pina på bara 24 timmar. Magen är i vägen hela tiden, bebisen ger mig rejält ont när han rör på sig och trycker på höftben, revben och neråt.. Han rumlar runt heeeeela tiden och rörelserna kommer uppifrån, nerifrån och sidan så med huvudet ner och fixerad kan man ju glömma att han är...
Meeeen, lite positivt är ju att den här förkylning och allergiastman börjar bli mycket bättre!! -
Igår gjorde vi Ikea osäkert! Vi lyckades komma dit innan alla andra slutat jobba och på 1,5 timme fick vi med oss varor för 8000(!) kronor! Men då är det golv till halva huset inräknat och ett stoooort parasoll till altanen samt allt som man kan behöva till en bebis!
Men fy så slut jag var när vi kom hem och så trött jag var på sambons äldsta. Hon skulle prompt följa med till Ikea, men väl där var det bara gnäll över hur jobbigt det var och att hon ville hem!! -
Vad är din dotter allergisk mot?AAEV skrev 2012-05-09 10:26:19 följande:Kanske det ;) Jag är inte så förtjust i att baka men pollykaka just lät skitgott!
Det vi bakar hemma är schackrutor och kanelbullar. Dottern är ju allergisk o nu har hon kommit till den åldern när hon vill äta samma som oss, så jag brukar inte göra sockerkakor o sånt som hon inte kan äta :)
Jag är ett bakfreak och lever med multiallergiker och har faktiskt lyckats få ihop väääälidigt många recept som blir bra trots att man fått dra bort saker, eller byta ut..
-
Det är egentligen bara sambon som är allergisk.. Och där är det ägg, mjölk, soja, gluten. Äpplen, morot och potatis. Nötter av typ alla dess slag....AAEV skrev 2012-05-09 10:53:29 följande:Mjölk, ägg, soja, alla baljväxter. Så det är mest äggen som ställer till det, gillar inte alls NoEgg pulvret o med bakpulver tycker jag kakan mest säckar ihop. Men bullar blir gott, chokladbollar, shackrutor o kolakakor
Vad har ni för allergier?
Ja, det mesta går att fixa.. Kakan blir ju mer kompat om man utesluter äggen, men det går.. Däremot bakar jag också nästan bara hårda kakor, bullar och chokladbollar... Annars bakar jag åt mig och barnen och sambon får ta upp nån torr tråkig kaka ur frysen..
-
Hemma efter ett förmiddagsbesök hos barnmorskan... Fick äntligen med mig sambon, alla mina tidigare tider har krockat med läkarbesök för hans yngsta, jobbmöten eller tjänsteresor. Men idag var han med!
Bebis ligger med huvudet ner, inte fixerad men hon trodde inte att bebis skulle flytta så mycket på sig.. Vi fick känna på huvudet och det var cooolt, men va stooort det är!! Ska det där ut ur mig?!?!?
SF-måttet låg på 33cm, vilket bara är en ökning med 1 cm. Men barnmorskan var inte orolig utan sa att det berodde på att bebisen nu ligger med huvudet ner istället för i snedläge och det är ju fortfarande inom ramen för fullgångna veckor +-2cm.. Hjärtljudet låg på 140 och det bökas hej vilt där inne.
Nästa gång om två veckor är det dags att sammanfatta graviditeten och sen har jag bara ett besök till inbokat hos min ordinarie barnmorska innan hon går på semester. Kommer sakna henne! -
Haha appropå en unge i minuten...
Mitt motto under förlossningen kommer vara "Du kommer komma till en punkt då du inte kommer kunna äta mer, så ät ät ät"...