Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

Pluttan skrev 2012-05-17 18:26:43 följande:
    Vad bör stå med i ett förlossningsbrev?
    Jag har aldrig skrivit ett sådant.
    Är det viktigt att man skriver ett?
    www.blimamma.se/hur-skriver-man-ett-forlossningsbrev.html

Den här sidan hittade jag efter lite googlande, och det hjälpte mig. Tänkte posta mitt brev här så att ni kan få säga bu eller bä sen...
  • Sweet life
    Emma Stark skrev 2012-05-17 19:17:44 följande:
    Jag skulle också kunna posta mitt brev, men det är på 3 A4-sidor och jag är inte säker på att ni orkar läsa :P :P Men finns det önskemål så lägger jag gärna ut det :)
    Haha, mitt är bara på ca 1 A4...
  • Sweet life
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-19 11:47:31 följande:
    Jag har ju varit lite osäker på om det varit slemproppen som släppt i omgångar, men jag tror ju att det varit det. Om inte annat så släppte den garanterat imorse! Snacka om slem alltså!!! Och flera gånger dessutom! Så nu är det väl bara att vänta och se om det vill hända nåt snart eller om det handlar om veckor fortfarande.
    Jag tror att min har börjat släppa lite... I morse var det slemklumpigt och jag har aldrig under hela graviditeten haft såna flytningar, så det måste vart den...

Om man går enligt uträkningen som går från första mens ska jag vara 37+0 imorgon, men enligt ultraljudet ska det vara 35+5 imorgon... Jag vill tro på uträkningen från sista mens som stämmer bättre med min ägglossning..
  • Sweet life
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-19 16:00:28 följande:
    Nu råder det ingen som helst tvekan om att det är slemproppen som lossnar!
    Härligt, dock kan det ju ta flera veckor innan det sätter igång ändå...
  • Sweet life

Härligt, vi hejjar på Pojkarnas mamma! Själv får bebisen gärna stanna 1,5 vecka till för min del! För då är det 37+0 enligt ultraljudet...

Här hemma har vi hamnat i nått renoverings/boar inferno! Vi har en tillbyggnad på huset där vi har ett badrum två sovrum (varav det ena är bebis rum) och en hall samt gillestuga. Nu har sambon lagt golv i alla rummen, målat väggarna och håller nu på att måla furudörrarna vita...

Själv håller jag på att kolla på gardiner, tvätta och vika bebiskläder och sånt som man kan göra som höggravid när man knappt orkar stå upp för att fötterna dunkar och bebisen trycker upp mjälten till halsgropen..

Det har inte kommit nå mer av slemproppen idag, men jag väntar med spänning. Har ju de senaste dagarna och nätterna haft mensvärk/magknip och behövt springa på toa och göra nr två så fort jag vaknar och varit riktigt lös i magen.. Undra om det kan ha med slemmisen att göra...

• Sweet life
    Annelie81 skrev 2012-05-20 17:25:26 följande:
    Hörrni tjejer som bloggar....Har varit sugen länge men inte kommit igång. Nu har jag lite mer tid att sätt mig in i allt....men det finns ju många "blogg sidor" att välja mellan!!!! 
    Vilken rekommenderar ni och har ni något bra tips i allmänhet?  
    Jag har nog testat dom flesta bloggportaler, gillar wordpress bäst men är nu tillbaka på blogg.se. Ska fixa en egen domän snart tänkte jag...
    www.sweetchilli.blogg.se - När kommer bebisen?
  • Sweet life
    Annelie81 skrev 2012-05-20 17:37:38 följande:
    Sweet life - var in och kikade på din....den känns stilren, många jag tittat på är så plottriga...vill ha det snyggt.....
    Hur fixar man egen domän? 
    Då får man gå via ett webbhotell och betala en avgift varje år för att få ha sin egen .se adress t ex.

Ja, det där är en av de gratismallar som finns som man kan välja som gratismedlem på blogg.se. Jag tycker den är super och har hållt på och fixa egna förut, men nu orkar jag det inte längre. Det tar så lång tid att fixa egna designer!

Sen har jag inte alls samma frekvens på bloggandet som tidigare, så då känns det som att basmedlemskapet duger för mig..
    www.sweetchilli.blogg.se - När kommer bebisen?
  • Sweet life
    Annelie81 skrev 2012-05-20 18:07:39 följande:
    Missförstånd- ja det är ju smidigt om man kan uppdatera från mobilen!
    Det kan man göra med alla bloggportaler idag om man har en smartphone med android eller en Iphone. Alla har appar att ladda ner..
  • Sweet life

Juste! Hade en kompis över idag som är BM, hon kollade hur det såg ut där nere efter min molvärk och slemproppslossande. Domen vart öppet ca 1 cm, mjuk livmodertapp. Så det kan sätta igång any time eller efter BF... SUCK! säger jag! Men jag sitter här med molvärk just nu och hoppas liiiite iaf, även fast bebis enligt RUL fortfarande räknas som prematurt om det skulle komma nu...

• Sweet life
    Emma Stark skrev 2012-05-20 19:34:34 följande:
    Idag märkte jag för första gången av vatten (?) i benen. Jag ser inte längre mina fotknölar :P supersvullna fötter. Det kom bara sådär.. Undrar om det är för att det är varmt ute tro. Ser kul ut iaf :P
    Jag har heller inga fotknölar kvar! och benen är som stockar!!!

Ligger i soffan med datorn på magen och två soffkuddar under fötterna just nu.. sköööööönt!
Svar på tråden Juni-barn