Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

Haha i natt har jag tydligen pratat i sömnen. Eller jag har vaga minnen från att jag sa nått om att det står saftflaskor vid sängen. Jag hade tydligen väckt sambon och sagt "Du, det står massor med saftflaskor här vid sängen och dom måste vi ju plocka bort så man inte slår sig..."

• Sweet life
    Ensortsmamma skrev 2012-05-21 10:37:00 följande:
    Någon mer som är extremt pollen allergisk ? Jag har vart de hela mitt liv och i ungdomen tog jag sprutor mot detta. Jag blir gaaaalen nu, får inte sova på nätterna men inte pga av att jag är höggravid utan pga av pollen! Jag nyser fräser, de kliar i ögonen i halsen , i öronen?! Blir tokig! Jag vill också vara ute och njuta, men då blir de ännu värre.
    Har fått tavegyl utskrivet men de hjälper inte så mycket mer än att jag blir jättetrött!

Jaja, ville väl bara gnälla lite.
    För övrigt så mår jag bra V.35 +1 idag, och bara 19 dagar kvar tills igångsättning :) men hoppas att de kommer igång innan.

Njut ni som kan i solen:)
    Här har du en. Jag har fått samma medicin som tidigare utskrivet och enligt överläkaren på allergimot så går det ypperligt bra att äta dom vid graviditet. Dom innehåller nämligen samma verksamma substans som tavegyl, men högre dos... Men trött blir jag också. Framåt eftermiddagen stupar jag i soffan och orkar inte ta mig upp igen....
  • Sweet life
    Pluttan skrev 2012-05-21 12:56:16 följande:
    Jag kan också hålla med om att det är retfullt att få den frågan.
    Fick den mycket när jag väntade sonen.
    Man hade nästan god lust att svara dom att "jo det har jag men jag bara älskar att vara så här stoooor."
    Haha eller som i solsidan... "Jo, barnet har kommit för länge sen. Det är bara moderkakan kvar här inne, men om du hämtar ett rostfritt kärl så kanske den kommer ut...."
  • Sweet life
    MarieG81 skrev 2012-05-21 14:20:21 följande:
    Tror att bebisen har fått hicka :)
    Hicka är bra! Det är så bebis andningstränar!

Min bebis har hicka minst 2 gånger dagligen.. Är ganska lustigt hur magen rör sig lite, rytmiskt och under en längre period..
  • Sweet life

Antar att det är nu tiden börjar gå i ultrarapid. vecka 37 idag, men tycker förra veckan gick så otroligt långsamt och den här verkar inte gå snabbare...

Jag går också varannan vecka och visst skulle man vilja gå oftare.. På torsdag är sista gången hos min ordinarie barnmorska som sen hinner gå på semester, dock skulle hon hoppa in och jobba lite på förlossningen efter midsommar och då kan man ju hoppas att det är precis när jag ska föda! För hon är heeeeelt fantastisk!

Jag har skrivit i min förlossningsplan att jag vill vara så aktiv och upprätt som möjligt, samt vill bli coachad i hur jag ska krysta för bästa effekt och för att minimera risken för bristningar så mycket som möjligt..

• Sweet life
    Tesssi skrev 2012-05-22 14:42:56 följande:
    Nu är vi hemma igen med vår son, Algot.

Vattnet gick tidigt i söndagsmorse. Var inne på kontroll på morgonen men då var inte värkarna tillräckligt starka. Åkte hem och vilade tills klockan var 15.30, då blev i inskrivna på förlossningen.

Klockan 19.15 föddes vårt underverk. Det gick verkligen så smidigt. Mycket bättre än jag vågat hoppas på.
    Han föddes i v.37+2, 3280g och 49 cm lång.
    Grattis till er lilla kille!
  • Sweet life

Jag vill bara strypa min handläggare på försäkringskassan!!! Efter 6 veckor ringer hon idag och meddelar att beslutet för min FP är klar och det blir 180kr/dag. Enligt henne finns det ett glapp mellan studier och arbete, jag har dock papper på att jag då var inskriven på AMS.. Så nu ska det överklagas och bråkas!!

Kan man inte bara få njuta sista tiden?

• Sweet life
    Polarlantis skrev 2012-05-23 15:22:54 följande:
    Fått veta att jag får ut hela 480 kr/dag, kommer bli om möjligt fattigare än nu, SUCK och PANIK! Halvtidsjobb ska man INTE ha innan man skaffar barn, förbannat! Surt att man ska skatta också på det, 27% Gråter

Skönt iaf att alla värden var bra idag trots mitt tryck i huvudet. Har bara BT 100/60 så kanske det är det som gör det...hmm.. 
    Jag skulle få ut ca 700kr/dag om man gjort rätt.. Jag SKA få rätt!! Fan, vi lever så jävla snålt som det går nu när jag haft studiemedel och att leva på hälften av det skulle nog inte funka.. Det skulle betyda att jag måste börja jobba efter nyår och vi skulle få lov att fixa nån som kan ta hand om bebis...
  • Sweet life

Hormonell som få just nu!!

Skulle ner till centrum och hämta ett paket. Tänkte att, vi då skulle passa på att äta en glass (världens godaste gelato)... När vi kliver in i centrum inser jag att klockan är 18.57 och glassstället stänger 19.00.. Jag började stortjuta där och då! Så alla utanför ICA fick sig en vacker syn, en gravid kvinna som står och storbölar, en trettonåring som bara skakar på huvudet och en karl som inte vet vad han ska göra för att ordna till det hela...

Det var bara droppen efter incidenten med FK idag....

• Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-05-23 19:31:01 följande:
    Jag var ju på sjukhuset å fick dropp idag...äntligen :).

Men påväg dit höll det på att gå riktigt illa...en kärring (ursäkta språket) kom farande på cykel i världens fart nedför en backe och skrek ÖH ÖH å jag vänder mig om å tar såklart ett steg åt fel håll å hon är SÅ nära att cykla på mig å magen. Jag blev så rädd alltså...jag skrek: jävla galning!!! Det är cykelbana där! skrek kärringen tillbaka.

Ja visst jag råkade när jag gick av ett hett tåg att gå mitt på trottoaren skulle ha gått ett steg åt sidan men det tänkte inte jag på där jag gick jag tänkte bara aj aj vad ont det gör nu har jag 10 minuters promenad till sjukhuset vad varmt det är...pust...å då kommer en medelålders kvinna farandes i 180 nedför backen. FY!
    Har folk så bråttom att de inte ens hinner stanna när det går folk på trottoaren? Hon kunde ju ha dödat mitt barn!
    Ville verkligen ta ett snack med kvinnan men hon cyklade iväg snabbare än man hann blinka såklart. Visst jag skulle ha gått innanför min linje men ändå jag tänkte inte på det....

Hjärtat dunkade snabbt kan jag säga jag kände bara SHIT där kunde det vara slut på den här sagan med bebis. Innan den ens börjat...blev så skakis att jag nästan började grina påväg till sjukhuset.

Är så glad att det gick bra ändå men snart vågar man ju inte lämna hemmet :P. Inget får hända med lilla bebisen ekonomin å allting kan gå åt helvete bara jag får min efterlängtade bebbe :).
    UCH!

Jag förstår dig verkligen, jag körde bilen häromdagen och en kvinna bara cyklade rakt ut i en korsning, hon antog väl att hon hade företräde för att cykelbanan korsade korsningen.. Jag fick tvärnita och blev sittande ett bra tag efteråt och hyperventilerade. Så då bestämde jag att nu har jag kört bil klart under den här graviditeten!
Svar på tråden Juni-barn