Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

gammelmamma skrev 2012-03-20 11:36:59 följande:

okej, min lilla är ju i och för sig liten men då ska jag kolla det, tack!
     Jag kan ju åka och kolla men det är alltid bra att veta vad andra tycker och jag har ju så svårt att ta mig till affärerna så jag vill inte åka i onödan. Om jag är frisk i morgon ska jag till KSS så då får jag väl passa på och kolla lite. Var det du som tipsade om en annan stol en annan dag? Jag har så dåligt minne;)

Våra har kunnat sitta i sina tills 4,5-5 årsålder och dottern är i alla fall av normallängd och kan nu vid 4,5 år fortfarande ha den.
  • Havsjungfrun

V. 30 idag Glad Fick reda på att en kompis ska få en liten i höst, superkul! Blir också deras trea och våra barn är jämngamla med varandra så det blir kul att vi får följas åt den här gången också. Våra yngsta, 4,5 år gamla, är t.o.m. gifta med varandra sedan midsommarafton-11 Flört

• Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-03-20 20:04:40 följande:
    Havsjungfrun - jo jag har favoritat den för ett tag sen men jag saknar att inte länkarna läggs i infon upptill för man måste gå igenom massa sidor hela tiden för att kolla. Tänkte försöka slippa det .
    Ja, det är helt klart nackdelen i den. Ska favorita din också :)
  • Havsjungfrun
    PIO skrev 2012-03-20 21:09:14 följande:
    IdaElinLivia- håller med dej. Man kommer aldrig glömma hur de va att få barn så tidigt. Vår son har ju en cp skada som han fick pga den tidiga födseln så ja känner att två barn räcker. De e mycket jobb med sonen o de kommer ju inte bli lättare med en bebis oxå. Jag håller tummarna för oss att vi får gå över v 32 :)
    Idag blev vi så glada. Sonen är 5 1/2 år kan inte gå utan stöd men idag har han gått flera steg helt utan hjälp!!! Drömmen är ju att han ska kunna gå själv till sommaren så vi slipper lyfta så mycket på honom när vi även kommer få bära på bebis. Hela han lyste upp när han såg vad glada vi blev. Tänk vad skönt för honom om han skulle kunna gå till sommaren :) man blir så lycklig när man ser hans framsteg!
    Vad underbart! Måste kännas som ett fantastiskt framsteg för er alla!
  • Havsjungfrun

PIO & JennieJ: Håller tummarna för er!!!

Var på gravidyoga idag. Hon drog över tiden rejält och eftersom övriga familjen väntade på mig utanför var de inte så glada när jag kom ut nästan 20 min efter att det skulle sluta. Fick efter en liten stund i bilen sådär jäkla ont i magen som jag fick en natt för en vecka sedan. Hade ju barnen med oss så vi åkte hem i alla fall. Har duschat varmt och sitter med värmedynan på magen, känns bättre nu i alla fall.  

• Havsjungfrun
    Lina007 skrev 2012-03-21 21:05:26 följande:
    Hade önskat att Ullared hade en mer överskådlig hemsida över deras produkter istället för deras blogg som man får mejla till... Jag har för mig att jag har läst här att någon/några köpt gallerfiltar där, eller har jag drömt då? :P Hur mycket kostade de och fanns de i olika färger?
    Fråga annars i Gekås-tråden: www.familjeliv.se/Forum-19-88/m50894523.html
  • Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-03-23 10:10:48 följande:
    Någon som har koll på om det finns några allergitabletter man kan äta när man är gravid?
    Jag har ätit Kestine båda mina tidigare graviditeter och det fick jag okejat av läkare denna gången också, har börjat med dem idag. Tar även Nasonex och Lomudal ögon.
  • Havsjungfrun

JennieJ - Skönt att du är hemma igen. Håller tummara för att bebisen stannar ett tag till! Grattis i efterskott {#emotions_dlg.flower} !

• Havsjungfrun
    Lenis21 skrev 2012-03-24 18:48:20 följande:
    igår va jag hos bm på kontroll, vecka 27+0. sf-mått låg på 28 och hjärtljud på 140. så underbart att få höra den lille i magen.. talade om att jag är så extremt trött hela tiden så jag skall tillbaka på måndag och ta ämnesomsättningsprover. Det ligger nämligen struma i min släkt så de vill ha lite koll så jag inte utvecklar det. pratade också om att jag har många och starka sd varje dag som bara blivit mer och mer de senaste 2 veckorna. ska träffa läkare på tisdag för en undersökning. känner lite ångest för detta då det är en äldre manlig läkare som ska göra undersökningen. har lite svårt för att lägga upp mig inför manliga. vet att det bara är att göra det men känns ändå väldigt jobbigt. Hoppas att min sambo kan få ledigt från jobbet så han kan följa med.

ska på dop nästa vecka och letade idag efter något att ha på mig men hittade ingenting, någon som har några förslag???? på hm hade de ingenting alls. vill ju vara lite snyggt klädd fast jag är gravid.

ha en bra helg allihopa    
    http://www.hm.com/se/product/96816?article=96816-B#shopOrigin=SA Den här blusen hade någon i bild-tråden köpt och fotat sig i med ett svart linne under och då såg den jättefin ut.
Svar på tråden Juni-barn