Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-25 14:17:51 följande:
    Makens mormor som varit sjuk ett tag nu, vaknade aldrig igår. Det har tagit oss båda väldigt hårt. Hon var som min mormor också då jag aldrig träffat min.
    Kram
  • Havsjungfrun
    snuppis skrev 2012-03-25 17:40:19 följande:
    Hur är era magar? Min är oftast ganska hård. Bm sa att om jag har ont nere i magen  (som jag brukar ha när jag anstränger mig mycket) och magen är hård ska jag höra av mig, men jag tycker alltid att min mage är hård ju
    Har mycket sammandragningar, d.v.s. att magen är stenhård ofta. Har det väl börjat en dag så hänger det ofta i. Har man däremot ont på samma gång så ska man åka in och kolla precis som din bm sa.
    gammelmamma skrev 2012-03-25 20:57:01 följande:
    Håller alla tummar att min pappa får komma hem från sjukhuset i morgon. Det är tanken om inget mer tillstöter:)
    Åh, vad fantastiskt!
  • Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-03-26 10:39:04 följande:
    Jag har sjukt ont på vänster sida under magen precis ovanför ljumsken. Känns som någon stuckit en kniv där.. Gör jätte ont att lyfta benet..:( dessutom börjar jag få så jäkla tungt att andas redan. Sen att man får sammandragningar så fort man rör sig fortare eller lite mer än vanligt gör att man känner sig som en handikappad strandad säl typ :( fy faan vad jag hatar att vara gravid just nu :(
    Precis så som jag har fått ett par gånger. Min bm trodde att det kanske kunde komma från tarmarna men sista gången det hände var jag sjukt stressad så jag är fundersam. Värme och vila har lindrat det men det har tagit tid innan det har släppt.
  • Havsjungfrun
    zenoble skrev 2012-03-27 10:46:12 följande:
    Igår kväll så svullnade jag upp ganska rejält där nere efter en dag med jobb och shopping på det.. På kvällen kom det. ringde förlossningen, det enda hon kunde tänka sig var åderbråck, någon som har de? känns som om de svullnar när jag står upp sen har jag svårt å gå/sitta. Det gick över inatt men känns som att det kommer tillbaka om jag ska jobba. Jobbar ni som har det? Ogillar detta :(
    Japp, fick det ca. 1,5 månad innan dottern föddes men den här gången kom de redan i v. 16. Jobbar ändå, man har ju oftast inte ont av dem hela tiden. Bra att sitta med fötterna upp och stödstrumpor kan också hjälpa. Så fort jag sätter mig på toalettstolen sväller de upp som ballonger, innan jag ens hinner anstränga mig. Försvann direkt efter förlossningen förra gången.
  • Havsjungfrun
    Dancia skrev 2012-03-27 15:06:18 följande:
    Å vad jag känner mig glad idag! Bebisrummet är nu fyllt med barnvagn, spjälsäng, bilstol, filtar, sängkläder, kläder och allt möjligt som hon kommer behöva :). Känns skönt att ha det mesta färdigt redan nu. Idag har jag även tvättat första tvätten med bebiskläder och filtar och det luktar så gott nu när det hänger på tork med det milda "bebis" sjöljmedlet ;).
    Har även gjort en beställning från jollyroom.se där jag beställde en min eftertraktade skip hop dash deluxe skötväska. Hade egentligen inte tänkt lägga mer än 300-400 kr på skötväskan men jag blev helt såld på denna :). Passade även på att köpa en termometer och ett solskyddsnät till vagn/bilstol för att komma upp i summan för att få det skickat fraktfritt :).
    Vilken fantastisk idé med solskyddsnät!

Ang. amningskudde tycker jag att de är jättesmarta. Har en med kulor som mamma sydde inför vårt första barn. Används till mycket, nu kan man ex. ha den som stöd under magen på natten. 
  • Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-03-27 11:06:27 följande:
    Zenoble: jag har åderbrock i ljumsken. Blir helt svullen mellan benen de dagar jag ansträngt mig. Köpte en bra salva som funka på mig , den hette hirudoidsalva. Den smörjer man på med lätt beröring så lägger det sig. Jag har så klart kvar åderbrocket men det är inte lika tydligt nu.
    Den kan inte användas i underlivet väl? Eller vad står det på bipacksedeln? Du får jättegärna kika. Min farbror som är gynekolog sa att det inte fanns något att använda vid min förra graviditet.
    Mina åderbråck är som stora knöliga korvar i blygdläpparna när de blir fyllda Kräks
  • Havsjungfrun
    Aikotakara skrev 2012-03-27 18:01:58 följande:
    Hur är det med feber då man är gravid? Mådde jättekonstigt igår och idag fick jag feber och kraftigt ont i ryggen och magen(?) Vet inte om det bara var sån där febersmärta.. men det var hemskt! Har knappt kunnat ligga i sängen för att jag har varit så öm och vek.
    Var tvungen att ta en Alvedon fastän jag inte ville :/ Sen tog jag en kort promenad med hundarna för att få frisk luft och mår mycket bättre. Är dock rädd att det ska hända bebisen något då man har feber.
    Håller man den under 39 grader är det ingen fara. Paracetamol är ok men inte ibuprofen. Skönt att du mår bättre nu!
  • Havsjungfrun

Längtar inte till morgondagen då jag ska glukosbelastas... 

• Havsjungfrun
    Bumman79 skrev 2012-03-29 23:51:32 följande:
    Min BM sa att jag oxå skulle få göra en sån för kanske 2 mån sen men sen har hon inte nämnt mer om saken...
    Här gör man den normalt sett i .v 28 men eftersom jag hade influensa då och man inte ska vara förkyld ens blir det idag v. 30+3. Blä...
  • Havsjungfrun

Glukosbelastningen avklarad. Var sååå nära att spy upp eländet igen men fick koncentrera mig på att djupandas och vad som hände på tv:n så gick det i alla fall. Låg dock på 10,1 och gränsvärdet är 10,0. Med sonen hade jag 10,0 och fick då göra ett tillväxtultraljud och gå hos en diabetessk i några veckor. Tog då blodsockerkurvor och de var alltid jättefina utan kostförändringar så det var ingen graviditetsdiabetes. Med dottern hade jag 9,8. Den här gången har jag varit förkyld efter influensan fram till ett par dagar innan så det kan ev. påverka. Min bm var ej på plats idag så vi får se vad hon tar för beslut på måndag...

Svar på tråden Juni-barn