Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Juni-barn

Exakt en månad kvar till mitt bf:) hoppas tiden går fort eller att liten bestämmer sig för att komma tidigare :)

I morgon kväll kommer sambon hem och blir hemma två veckor:D tänkte att bebis kunde anlända innan han far till Göteborg igen :)

• LillSnurr82

Bebisgalen: jo min sambo kommer också vara i göteborg hela sommaren. Då blir jag ensam med nyfödd , en 1,5åring en hund (och en häst) kan bli lite styr. Men har också mina föräldrar på nära håll. Min mamma ska följa med på förlossningen då min sambo antagligen inte kommer vara hemma (han kommer så klart fortast möjligast, men vi har ingen bil så kan ju ta ett ta att ta sig från Göteborg till Linköping ) .. Det löser sig alltid!

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • LillSnurr82
    gizmolarson skrev 2012-05-17 13:18:33 följande:
    Hej tjejer! Nu ligger jag å myser med våran son på BB..

Jätte stort grattis!! När hade du bf??
  • LillSnurr82

I natt vakna jag av att jag hade näsblod..:( jag som ALDRIG haft det förr. Kanske har lite mycket måsten just nu så jag stressar?

Får onda sammandragningar ibland som jag måste andas mig igenom. Kommer dock inte regel bundet.. 30 dagar kvar i dag..

I kväll kommer sambon hem.. Tjohoo!! Hemma i ca 2 veckor . Ska bli så skönt att få lite hjälp här hemma:)

• LillSnurr82

Rocket: om du svullnar mycket kan det ju bra tecknen på havandeskapsförgiftning. Jag skulle nog kolla upp det, kan gå fort om det är så.

• LillSnurr82

Bm i dag vecka 37(36+1) går oxå med
    2 veckors mellanrum nu.

Förra tiden fick jag ju dock avboka så nu är det ett tag sen jag var hos bm.

• LillSnurr82

Grattis Tessi och lycka till NinnaBus :)

Nu har jag vart hos bm.
    Allt såg jätte bra ut och bebis låg långt ner och mycket fixerat:) lät på min bm som hon inte trodde vi skulle ses någon mer gång innan liten kommer till världen :) vecka 36+1 nu som sagt :)

Nu blev jag lite stressad:)

• LillSnurr82

Jag får ut 450:-/dag nu med dottern och kommer få detsamma med nästa. Man får leva snålt men men..

• LillSnurr82
    Bumman79 skrev 2012-05-23 17:17:48 följande:
    Sen beror det ju på om man är ensam med ekonomin eller om man har en pappa till barnet som jobbar.,..

jo det vet jag med. Har en pappa till barnet (så klart) som jobbar som Tim vikarie på us på vinterhalvåret och som brandman i Göteborg på sommaren. Men blir ju ändå snålare med ekonomin när jag annars får ut mer när jag jobbar. ( plus att man blir en familje medlem mer nu) så är det ju för alla , inget konstigt med det..
  • LillSnurr82
    Bumman79 skrev 2012-05-23 18:33:02 följande:
    Ja då är det ju lättare iaf...än för de som får ut en fjuttig mammapeng å är ensamstående menar jag...jag har egen ekonomi pappan är arbetslös så för mig blir det fattigt...

Då förstår jag att det kan bli snålt :/ inga andra bidrag ni kan få?
Svar på tråden Juni-barn