Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Juni-barn

Åh grattis elskling123 verkligen den perfekta mors dag presenten ! Hoppas att allt gått bra!

• LillSnurr82

Sånt blir jag oxå trött på att höra Emma.. Detta är ju mitt andra barn oxå så då vet jag ju verkligen att det inte är en dans på rosor varje dag, men nästan :) jag fick i alla fall oftast sova mer och längre om dagarna när dottern var bebis än när jag var gravid med henne och mer än jag gör nu när jag är gravid igen.. Så sova kan man visst få göra på 20 år.. :) Tror dessa kommentarer ofta kommer utav svartsjuka/avundsjuka av nåt slag.. Så bara slå dövörat till.. Vill man ha någons åsikt så ber man ju om dem.. Och JA det är mycket trevligare att vara hemma med sin familj än att jobba hur trött och sliten man än är av barnskrik, bajsblöjor och amning osv... man lär ju känna sitt barn väldigt snabbt och kan anpassa sin sömn efter dem.. Sen får man släppa på allt det där andra , som städning osv om det skulle behövas..

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • LillSnurr82

Tror inte på att om man vilar nu skulle man orka mer sen.. Jag blir i alla fall slöare ju mer jag vilar.. Bättre att hålla tempot uppe i den mån man klarar av..

• LillSnurr82

Jo klart förlossningen tar energi. Men tror ändå inte att det hjälper att ligga på soffan typ tre veckor innan förlossningen och då vara mer utvilad än om man lever så normalt som man klarar av fram till förlossningen. Så jag menar..

• LillSnurr82

Oj oj vad det händer saker här.. Hoppas att det utvecklas till fler bebisar och fina förlossnings berättelser i juni bebis tråden :) Här är det lugnt i magen... Kanske lugnet före stormen ... ?

• LillSnurr82

Diarré , undra om det är ett tecken? Jag som annars ALLTID är hård i magen speciellt under graviditet när jag äter järntabletter. Vill minnas att jag fick tömma tarmen flera ggr innan det satte i gång med dottern...

• LillSnurr82
    Tess1979 skrev 2012-05-29 11:33:45 följande:
    Samma här. Diarré idag... och är alltid annars hård i magen. Hoppas att det inte är ett tecken på att det är på g! Jag har bf den 13 juni och barnvakten (farmor) kommer hit först nästa måndag, så bebis får se till att stanna inne ett tag till!

Bebis får gärna komma nu för mig då sambon är hemma denna vecka oxå... Jobbar dock i dag men i samma stad och på sjukhuset så nära och bra :)
  • LillSnurr82
    Havsjungfrun skrev 2012-05-29 11:47:52 följande:
    På mig har det varit det båda gångerna men det har satt igång först efter att jag kommit in på förlossningen med värkar.
    Tess1979 skrev 2012-05-29 11:33:45 följande:
    Samma här. Diarré idag... och är alltid annars hård i magen. Hoppas att det inte är ett tecken på att det är på g! Jag har bf den 13 juni och barnvakten (farmor) kommer hit först nästa måndag, så bebis får se till att stanna inne ett tag till!
    Då får den försöka stanna kvar lite till!

När värkarna kom igång ordentligt kunde jag varken bajsa eller kissa.. Så tarmen hade jag tömt ordentligt innan och så fick de tappa mig två gånger på urin.. Inte det roligaste jag vart med om...
  • LillSnurr82

Drömde nåt kul i natt förresten. Först kom en bit av slemproppen.. Sen när jag skulle torka mig såg jag att det hängde nåt mellan benen.. Tog då tag i det och drog och ut kom resten av slemproppen som såg ut som en handgranat.. Stor som en mango. Haha! Berätta för sambon som satt och vänta på sin bror med uppdukat frukostbord framför tv:n att slemproppen gått och att det var på gång.. Men han sa att hans bror var lite sen så han hade inte tid att följa med till förlossningen just nu i dag.. För hans bror skulle komma och han var tvungen att vänta på honom... Haha..

• LillSnurr82

Min sambo är från Rättvik och dit vill jag aldrig flytta. Inte alls något som lockar mig.. Möjligtvis att vara där nån vecka vid sommar men inget mer.. Ändå är jag en landet tjej (fast vi bor i stan Linköping nu) och kan gärna tänka mig ett hus på landet, men Rättvik/Dalarna big no allt för öde för mig.. Men det har säkert sin charm om man är uppväxt där kan ja tro.. :)

Svar på tråden Juni-barn