Inlägg från: bebisgalen |Visa alla inlägg
  • bebisgalen

Juni-barn

Dancia skrev 2012-02-09 11:23:33 följande:
    Jag har inte köpt eller satt upp spjälsängen än. Eftersom vi inte har plats till spjälsäng i vårt sovrum så ska de "stora" barnen få dela rum. Så vi ska göra iordning deras rum först innan vi kan flytta in möbler i bebisens rum.
    Kommer inte ha spjälisen i vårt sovrum då den tar massa plats så jag har köpte en vagga från babybjörn. Harmony kallas den så bebis får ha den den första tiden.
  • bebisgalen

Min förlossning med dottern började med vattenavgång och värkarna kom ca 30 min senare.  Och hon kom 4 dagar innan BF. Ska bli kul och se när det börjar och hur det börjar denna gången. Hade inga känningar alls innan med dottern så jag var hundra på att jag skulle gå över 14 dagar.

• bebisgalen
    Bumman79 skrev 2012-04-25 16:20:31 följande:
    Jag var på ett tillväxtultraljud igår är i v 33....allt såg bra ut men barnet var ganska stort tydligen 2,4 kg å snittet ska vara 2 kg. Plus 19% alltså....hoppas att den inte blir FÖR stor sen bara :P

Min dotter vägde exakt samma i den ceckan och vägde 3690g och det är ju inte så stort. Kom 4 dagar innan bf-
  • bebisgalen
    Tesssi skrev 2012-05-10 09:32:05 följande:
    Nu är det precis 4v kvar. (28dagar) Nu får han komma när som helst tycker jag. {#emotions_dlg.flower}

Samma här så jag håller med, herregud vad trött jag är.

Veckorna har gått fort tills nu....känns som dom 4 sista kommer att sega.  
  • bebisgalen

Har haft pinvärkar hela dagen idag som sedan avtog helt.... lite nu ikväll bara jag får lite "mensvärk" till och från.

Hoppas denna bebis vill komma ut till slutet av nästa vecka när man räknas som fullgången. 

• bebisgalen
    Elskling123 skrev 2012-05-15 16:39:54 följande:
    Är det någon som vet hur lång tid efter bebisen fixerat sig som den bestämmer sig för att komma ut? Eller finns det ingen speciell tid för det? Ska på UL imorn och se om bebisen växer som den ska eftersom ja inte går riktigt upp i min kurva o har tappat kg istället för att gå upp..känner mig så orolig! Ber till gud att bebis mår bra!!! Trycker en himla massa neråt idag o känns som bebis vill komma ut..hur länge brukar man gå o vänta med det här trycket innan bebisen faktiskt kommer ut? Någon med erfarenhet?

Bebisen kan bara fixerad i felra veckor innan. Min dotter fixera sig i v.35+ och kom på 39+2.

Hoppas bebis din mår bra, men det gör den alldeles säkert :)  
  • bebisgalen
    LillSnurr82 skrev 2012-05-17 09:18:48 följande:
    Exakt en månad kvar till mitt bf:) hoppas tiden går fort eller att liten bestämmer sig för att komma tidigare :)

I morgon kväll kommer sambon hem och blir hemma två veckor:D tänkte att bebis kunde anlända innan han far till Göteborg igen :)

Min man är egen företagare och kommer jobba i Göteborg i pricip hela sommaren. Känner det kommer bli lite styrigt med en nyfödd och en 3-åring själv hemma. Men har tur nog min mamma endast 100 meter bort.
  • bebisgalen

Välkommnar v.39 idag :) Dock är termometern med 29 grader inte lika välkommen av mig.
     Hua, vad jag svettas och grymtar som en gris! Kom ut bebis!

Svar på tråden Juni-barn