Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Juni-barn

GODA nyheter från mig kommer här Solig
    En hysteriskt hoppande och studsande sak i min mage som flyttades fram ytterligare till 11+5 idag! Kan tro att den ska bli höjdhoppare när den blir stor som den höll på! Hjärtat slog som det skulle och allt såg kanon ut! Rättså slut av oro gick vi och fikade jag och sambon och bara flinade Skrattande. Gick och njöt hos frissan och blev fin och sedan shoppade jag byxor, tights och två tröjor, nu ska det äntligen bli bekvämt tack och lov! Så imrogon blir det mammabrallor på och knata in till chefen och ge honom lite huvudbry, tjohooo!!! NU SKA JAG NJUUUTA!!! Jag ska bli mamma i sommar...holy shit! Solig 

Skruttens mamma: läskigt! Men så skönt att allt såg bra ut! Puh!   

Conda: hur har det gått???? 

Mor76: Grattis till bra reslutat och livlig liten sak där inne...helt galet hur mkt dom kan röra sig!! Är sur på mig själv att jag inte hade sinnesnärvaro nog att filma! 

• Polarlantis

Conda: grattis! Så hräligt att det gick bra för oss båda! Jag trodde liksom att dom rörde sig lite lagom där inne man JÖSSES vilken FART! Impnerande!Skrattande

Tvåtjejer och Tess79 och Idaelin och Mimi: Lycka till med KUB!!!

Tredjegången
    : kiwi funkar utmärkt! Dom är desutom kanongoda nu! Massa frukt är kanonbra.

EGO
    : jag bor utanför Borås, så lillagrynet, vi ses kanske hos BM ngn gång Flört. Idag sitter jag i mina nya fina gravjeans på jobbet och för första gången på LÄNGE är det inte obehagligt, bara mjukt och skönt! Vilken lättnad! Ska bertta för chefen idag men kommer inte säga det till gud och hela världen utan dom som undrar får väl fråga, tar det lite piano liksom. Gillar inte att vara i centrum så mkt.

• Polarlantis
    conda skrev 2011-12-02 12:00:38 följande:
    Päron är verkligen kanon! Usch, gjorde glukosbelastningen idag och fick reda på att jag har graviditetsdiabetes. Inte konstigt att jag varit så extremt trött.

Märkligt, detta är min femte graviditet och jag har aldrig haft det förut, då jag även väger mindre nu än tidigare och att jag rör mig dagligen då jag har fyra hästar här hemma så är det märkligt att det kommer nu. Barnmorskan kunde bara se en faktor, åldern, gissa om jag känner mig som en pensionär. 34 år och tydligen aningen för gammal för att egentligen vara gravid igen... =S
    Vad fick du för värden?
    Jag ska göra det på måndag morgon för att se hur det ligger till för mig. Skulle bli enormt förvånad då jag äter bra, är normalviktig och rör mig ordentligt varje dag...men man vet ju aldrig! Fyller snart 33...Jag hade över 8 i värde sist jag var där och tog prover så nu får vi se vad det blir... Ser inte fram emot att fasta så länge!
  • Polarlantis

har gjort min glucosbelastning, UUUURK! Var glada ni som slipper, mådde SKIT och när det väl var över och jag fick äta så kräktes jag, jättekul när man har ett fullt väntrum utanför toadörren...hmm..

Fick jättebra resultat 4,5 när jag kom och 4,7 efter den stoa muggen med sockervatten, PUH! Så nu väntar jag på att få känna av det lilla livet där inne...så som den sprattlade omkring tycker jag att det borde hända snart, haha! När kunde ni känna livmodern över bäckenet? Känner inget ännu.. 

• Polarlantis

Ang vikten så har jag lagt på mig 2-3 kg nu men magen har minskat, tarmarna är väl äntligen lite mer sammarbetsvilliga, haha! Mår ganska så bra, men lite illamående igen efter ngn veckas uppehåll. Får ta det som ngt bra. Ska ringa och boka RUL om jag kommer ihåg det under telefontiden! Otroliga saker!Inser att jag fortfarande är rädd för att det ska gå åt pepparn trots livlig liten sak i magen för ett par veckor sedan...men det är väl bara så det ska vara!
    HURRA för SNÖ!!! Slädpremiären gjordes igår, wiii!!!

• Polarlantis
    OHs mamma skrev 2011-12-08 13:18:53 följande:
    Jag har fortfarande ont i magen....fast inte lika mycket som de andra dagarna. Men flåset...var tog det vägen? Gick en kort promenad till affären och var helt jäkla slut!

Tror kanske att magontet beror på att bebisen växer och gör sig mer utrymme därinne nu och att tarmar och dylikt blir påverkade. Hoppas det i alla fall, har ingen lust att få någon komplikation.
    Har också ont i magen. Igår blev jag nästan lite rädd för den var så himla öm och ibland hugger det rejält. Antar att det är ligament som töjs eller ngt...får fråga BM om två veckor när jag ska dit igen. Glömde ringa om RUL-tid idag också, grrr!
  • Polarlantis
    Sweet life skrev 2011-12-09 09:13:27 följande:
    Jag orkar verkligen inte med detta kräkande längre!!! Varför kommer det tillbaka när det vart borta två veckor???
    Ush, låter slitsamt! Jag mår också sämre igen nu, men jag slipper iaf att kräkas. Tror den berömda tröttheten kommer lite sent för min del...zzz..har inte kännt av det alls knappt förens den senaste tiden. Fogarna har dock lugnat sig vilket är skönt. Nä, om man skulle ta ut den ena vovven på en tur i det äckliga, blöta, regniga skitvädret...?
  • Polarlantis

Har läst ikapp i tråden en del. Kul att det skrivs så mycket Skrattande

Massor med pepp till er som har det jobbigt med sambo och sjukdom, det är inte lätta grejer! Hoppas att allt ska gå bra! Har ahft pappa på sjukhus i helgen, ambulans och grejer, inte kul alls. Men han är frisk så nu är vi bara glada!!

Alla börjar få så fina magar i bilstråden också, min är numera ganska så liten på morgonen, men jag klarar inte av att ha något tryck alls på den, inte ens gympabrallor så nu är det mammabyxor på jämt. Trodde jag skulle slappna av nu när jag passerat v 13 men icke...oroar mig för att den lilla där inne ska ge upp...ska bli bra att gå till BM nästa vecka igen och prata lite om detta. Läser att flera fått lyssna på hjärtljud...undrar om man kan få det? Illamåendet är ganska så bra i schack nu men jag får väldigtr ont i magen, typ magkatarr och det är rätt jobbigt. Vet inte hur jag ska hantera det riktigt...någon mer som har det?     

• Polarlantis
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-12 08:22:42 följande:
    Porlantis: så har jag med. Det som e jobbigast nu, speciellt kvällstid. Dricker massa samarin och tuggar galviscon. 13+3 idag full fart mot v 15 och nytt UL. Har nästan kännt mig som deprimerad helt utan anledning ett par dagar. Bättre idag. Tror det e hormonerna. Och att jag fortfarande e mycket hemma för jag e så trött och illamåendet har liksom tagit lusten att göra nått. Och även om jag mår bättre så e jag fortfarande lite orkeslös. Men men jagve super glad över graviditeten och har en fin man som e lika lycklig och efter vad jag läser hör så e jag ännu mer tacksam att jag träffat rätt man och blir så väl omhändertagen och älskad.
    Kan bara instämma i det här med rätt man, det har jag också Hjärta han vill bara uppmuntra mig och skja lite och så mara morrar jag tillbaka, stackarn! Men han är också så omtänksam och go...och engagerad! Har också kännt mig så trött det sista, jag är väl lite sen med gravtröttheten kan jag tänka mig, haha! Inte så glad heller alla dagar men så är det väl?! Jag mumsar på novalucol och det funkar rätt bra men att dricka mäjölk funkar nästan bättre. Feta mjölkprodukter lägger sig tydligen som ett lock över om jag förstått rätt. Men jag dricker lättmjölk och det funkar fint.
    Nä, nu ut i halvmörkret med pigga vovvar innan dom säger bawowowowooo och väcker sambon, som ska jobba sent ikväll Glad 
  • Polarlantis
    LillaGrynet skrev 2011-12-12 12:50:26 följande:
    Hej tjejer! PANIK! Nu när jag gick på toa så kom det blod o jag har haft lite molande värk i nedre delen av magen några dgr..
    Har trott att det är växtvärk.. Men nu vet jag inte.. Blödningen var inte jätte stor men lite klumpar( ursäkta äckelvarning).. Nån som haft nått liknande? Jag är i v.15(14+3)...
    Kan vara vad som helst. Åk in på gynakuten BUMS och ta reda på det, gå inte och undra hemma! Håller alla tummar!!!
Svar på tråden Juni-barn