Juni-barn
Halsbrännan har verkligen slagit till igen den senaste veckan. Kanske inte så konstigt när Lill-Skrutt ibland ligger och sparkar rakt uppåt...
Halsbrännan har verkligen slagit till igen den senaste veckan. Kanske inte så konstigt när Lill-Skrutt ibland ligger och sparkar rakt uppåt...
Har varit på TUL idag. Allt såg jättebra ut och läkaren skattade att bebisen väger 1900 g. nu och 2000 g. var normalt så det var helt inom felmarginalen. Hjärta, lungor, magsäck och urinblåsa såg bra ut. Bebisen vinkade med ena handen. Min kompis Anna och jag hade mysdag så hon var med och fick se bebisen. Då hon inte har några egna barn ännu var hon mycket förundrad. Vet fortfarande inte könet och läkaren sa att om jag kunnat lista ut det så hade hon blivit imponerad då hon inte heller visste, inte tittat efter i och för sig. Bebisen låg med huvudet uppåt på min vänstra sida av magen, ryggen och rumpan nedåt och fötterna uppåt på min högra sida av magen.
Stjärnfrukt: Kramar till dig!
Ang. babysitter så köpte vi en Chicco när sonen föddes. Den har hård ram men man kan ställa den både i ett fast läge eller i ett gungningsläge, perfekt att gunga med foten när man vill hinna äta färdigt men bebisen inte är nöjd. Den störst fördelen med den är dock att man kan ställa in ryggstödet från fullt liggläge till sittläge och allt däremellan. Våra har alltid sovit middag i den när vi varit inne. Är så glad att vi inte sålt just den.
Ensortsmamma: Stora kramar till dig! Jag hoppas innerligt att du snart mår bättre igen. Säger som Conda, ta emot den hjälp som finns att få för alla eran skull.
Letar efter en fin första mössa till bebisen. Inte i hjälmmodell, utan band och gärna med en knut upptill. Någon som har ett bra tips?
Kul att det fortfarande hittar nya medlemma hit, välkomna!