Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Halsbrännan har verkligen slagit till igen den senaste veckan. Kanske inte så konstigt när Lill-Skrutt ibland ligger och sparkar rakt uppåt...

• Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-04-10 21:40:22 följande:
    Vi fick låna en elektrisk Medela pump
    Vi hyrde också med oss en elektrisk Medela-pump från BB.
  • Havsjungfrun

Har varit på TUL idag. Allt såg jättebra ut och läkaren skattade att bebisen väger 1900 g. nu och 2000 g. var normalt så det var helt inom felmarginalen. Hjärta, lungor, magsäck och urinblåsa såg bra ut. Bebisen vinkade med ena handen. Min kompis Anna och jag hade mysdag så hon var med och fick se bebisen. Då hon inte har några egna barn ännu var hon mycket förundrad. Vet fortfarande inte könet och läkaren sa att om jag kunnat lista ut det så hade hon blivit imponerad då hon inte heller visste, inte tittat efter i och för sig. Bebisen låg med huvudet uppåt på min vänstra sida av magen, ryggen och rumpan nedåt och fötterna uppåt på min högra sida av magen.

• Havsjungfrun

Stjärnfrukt: Kramar till dig!

Ang. babysitter så köpte vi en Chicco när sonen föddes. Den har hård ram men man kan ställa den både i ett fast läge eller i ett gungningsläge, perfekt att gunga med foten när man vill hinna äta färdigt men bebisen inte är nöjd. Den störst fördelen med den är dock att man kan ställa in ryggstödet från fullt liggläge till sittläge och allt däremellan. Våra har alltid sovit middag i den när vi varit inne. Är så glad att vi inte sålt just den.

• Havsjungfrun

Ensortsmamma: Stora kramar till dig! Jag hoppas innerligt att du snart mår bättre igen. Säger som Conda, ta emot den hjälp som finns att få för alla eran skull.

• Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-04-12 21:12:51 följande:
    När jag köpte hallonbladste förra grav så sa de i butiken att det ej skulle drickas innan vecka 35, men det kanske är olika? Ska oxå införskaffa det denna gång i alla fall, vet inte om det hjälpte sist men jag blödde inte alls länge efter förlossningen , tyckte inte heller att förlossningen var så jobbig även fast den höll i sig i ett dygn och jag bara använde mig av lustgas..
    Fösta graviditeten drack jag hallonbladste. Vet inte när jag började men födde i alla fall v. 35+4 och hade inga "lätta" värkar så jag är skeptiskt till effekten. Köpte rena hallonblad i hälsokost.
  • Havsjungfrun

Letar efter en fin första mössa till bebisen. Inte i hjälmmodell, utan band och gärna med en knut upptill. Någon som har ett bra tips?

• Havsjungfrun

Kul att det fortfarande hittar nya medlemma hit, välkomna!

conda skrev 2012-04-13 09:12:42 följande:
    Tack, det ska jag höra efter. Ska också fråga bm om man kan få en remiss till sjukgympa i vatten, det har jag testat innan och det var jätteskönt... Glad
    Man kan även simma med "sjöjungfrurörelser" med benen, alltså ihop och böljande.

Har varit hos bm idag. SF 33! Beror dock på att h*n ligger som en fällkniv med rumpan nedåt, tar enormt mycket plats så. Om den inte har vänt sig när jag ska dit om två veckor kommer bm skriva en remiss om vändningsförsök. Maken har dock för sig att sonen vände sig först i v. 36 så jag hoppas innerligt att den här bebisen också vänder sig självmant, särskilt med tanke på att jag har moderkakan i framvägg denna gången.  

Är nu sjukskriven 25 % ända fram till BF, känns skönt. Kommer dock bara att jobba april ut, sedan får det räcka. Med tanke på att sonen föddes v. 35+4 så vill jag ha lite marginal.  

Trevlig helg på er {#emotions_dlg.flower}

• Havsjungfrun
    Zvartaliljan skrev 2012-04-13 07:46:39 följande:

Man ska ju börja dricka tidigast v.35 och dricka flera koppar varje dag i flera veckor för att det ska ha effekt. Om du drack det innan hjälpte det kanske inte att stärka livmodern för bättre värkarbete....däremot kan det ha startat din förlossning.
    Kommer inte ihåg när jag började men det var i alla fall enligt de rekommendationerna som fanns då. Hann väl inte ge rätt effekt men kanske fel...
  • Havsjungfrun
    Lina007 skrev 2012-04-13 23:41:39 följande:
    Menar du såna där uggs? Eller vad de nu heter. :-P
    Är rädd att jag ska vaska omkring i dem för att fötterna blir så varma pga all vätska som samlats i dem och jag lär nog frysa minst en månad till om fötterna om jag tar på mig Foppa-tofflor nu.

Fötterna kan väl få vara som de är, räcker med gott och väl med alla andra krämpor och åkommor man dras med!
    Jag antar att du redan använder stödstumpor för det är faktiskt riktigt skönt. Finns en kylande créme på Body shop också som kan rekommenderas.
    UnderbaraPojke skrev 2012-04-14 10:06:43 följande:
    Har ni börjat packa era bb väskor ännu ?
    Förlossningsbrevet är relativt klart och ska bara skrivas ut och läggas i mappen.
    Nix, men har listan klar. Ska på hotellövernattning med maken om två veckor och då kommer jag att packa med mig BB-väskan för säkerhets skull. Här skriver man inget förlossningsbrev l
    ngre utan bm skriver in önskningarna i journalen så kan de läsa det på fl redan innan man kommer in. När jag frågade om det igår så sa hon att vi skulle skriva in det i v.38. Alldeles försent tyckte jag eftersom jag födde sonen v. 35+4, så nu ska vi ta det om två veckor.
    MissFörstånd skrev 2012-04-14 10:08:28 följande:
    Har ni fått era papper från bm som man ska ha med in på förlossningen? Eller är det via datorn nu istället?   
    Har bara fått provsvarspapprena från inskrivningen + Rh-lappen. Resten ligger digitalt.

Monterade barnvagnen igår efter att ha tvättat alla delar, känns lite overkligt att det snart är dags att köra runt på en bebis i den Baby   

Svar på tråden Juni-barn