Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Essence skrev 2012-05-02 09:42:25 följande:
    Då kan jag inte sova. Jag kan verkligen bara sova om jag ligger på vänster sida, med täcket över vänster ben men inte höger, och fönstret öppet. När jag halvsitter upp så trycker magen upp brösten så jag får svårt att andas. Jag skulle inte önska en sån här halsbränna på mina värsta fiender. :(
    Maken snickrade till en förhöjning till sängbenen i huvudändan när jag väntade första barnet. Hjälper lite och då lutar hela sängen så det är mycket bekvämare än med kuddar.
  • Havsjungfrun

Jag har bäddat vagnen men lagt en handduk över för att skydda mot damm.
    Jobbade sista dagen idag och det känns så skönt! Är sjukskriven 25% fram till BF. V. 35+1 idag och sonen kom v. 35+4 så jag känner att det är skönt att vara hemma lite innan ifall att den här också kommer tidigare. Med honom jobbade jag tills samma dag som det startade, orsaken var troligtvis stress. Dottern kom på BF med då hade jag varit hemma i 2,5 månad.

Ingen som har gjort ett vändningsförsök någongång? Börjar bli lite nervös inför fredagen... 

• Havsjungfrun
    fyrklöver81 skrev 2012-05-02 20:23:08 följande:
    Vill bara säga att ul idag gick bra, lillens hjärta har rättat till sig, underbart.

Han har dock ej vänt sig ännu, bf den 29 juni, hur har ni det med era små har de vänt sig och när??? 
    Vad skönt att det var bra nu!
    Min rackare har inte vänt sig v. 35+1 så jag ska göra ett vändningsförsök på fredag. De två stora barnen har dock vänt sig självmant så här dags men maken säger att sonen precis hade vänt sig när han föddes v. 35+4. Din har ju lång tid på sig än. 
  • Havsjungfrun
    Essence skrev 2012-05-02 20:31:42 följande:
    Förvånad
    Utveckla! Hur såg det ut?
    Våra sängben är som en bräda, breda och tunna. Han satte ihop tre brädbitar i samma bredd, de två yttre högre och den i mitten lägre så att det blir som ett "fack" som man sätter sängbenet i. Kan ta ett kort imorgon och lägga upp för min föklaring gjorde dig nog inte så mycket klokare ;)
  • Havsjungfrun

Aikotakara: Grattis till er lille kille Baby! Skönt att ni båda mår bra trots allt.

• Havsjungfrun
    Ensortsmamma skrev 2012-05-02 22:48:39 följande:
    Läste på FASS ang loratadin men de står likadant på den som så många andra :
    Graviditet (Läs mer om graviditet)
    Kategori B:3.
    Loratadin var inte teratogent i djurstudier. Säker användning av loratadin under graviditeten har inte fastställts. Användning av Loratadin Hexal under graviditet rekommenderas därför inte.

Precis så som de står på alla andra bipacksedlar.. Och de på Apoteket säger att de inte finns några tabletter man får ta. Jag blir gaaalen, vill ju kunna njuta av våren!!
    http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19950524000018&DocTypeID=7&UserTypeID=2#pregnancy Så här står det om Kestine under grav. Tre läkare har dock godkänt det för min del så mår ni dåligt, ge inte upp! Det är viktigt för barnet att ni mår bra!
  • Havsjungfrun

Både igår och idag har bebisen bökat runt och sparkat mycket mer än tidigare, verkar dock inte vilja vända på sig. Maken sa dock igår att det kanske är lättare att få den att slå en kullerbytta när den är rörlig av sig, hoppas på det och att den i så fall håller sig kvar i rätt läge sedan.

• Havsjungfrun

Någon frågade om tips vid inköp av sängmobil för ett tag sedan. Här är ett tips: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90176759/
    Tycker att det är viktigt att figurerna är riktade neråt, vilket de flesta tillverkare verkar ha missat. Det är ju underifrån som bebisen ser sakerna och inte från sidan... 

• Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2012-05-03 12:41:41 följande:
    Hemkommen från läkaren som skrev ut loratadin.. Vi pratade om det här med allergimedicin och graviditet. Tavegyl är 100% safe. Övriga prepparat innehåller i stort sett samma saker, men man har inte gjort kliniska studier men man har skrivit ut det till gravida kvinnor i snart 70 år och man har inte kunnat se några som helst negativa effekter. Möjligtvis slöa barn vid födsel om man intagit det precis innan barnets födelse. Kvinnan på apoteket sa däremot att hon inte tyckte att jag skulle ta det. Men jag litar mer på läkaren än kärringen på apoteket!
    Bra att du fick hjälp!

Ni som vill ha smala syskonvagnar: tänk på att det påverkar barnens komfort ordentligt. Ex. kommer bebisarna troligtvis inte kunna ligga i liggdelen när det blir dags för overaller och ev. åkpåsar. Hade en Mountain Terrein (?) till de större när dottern föddes och den liften var väldigt smal tyckte jag. Hon kunde inte ligga i den tillnärmelsevis lika länge som sonen i Brion. Bara något att tänka på... 
  • Havsjungfrun

Ensortsmamma: Kram Hjärta

Idag har jag faktiskt sått lite dill, persilja, ärtor och blomsterbönor vilket har inneburit att jag fått släpa fram tunga krukor, förflytta jord o.s.v. Använde skottkärran så mycket som möjligt men den väger ju också en del.Kan ju säga att det känts en del i magen in emellan. Har fixat med en del annat också. Känns lite pirrigt inför morgondagen, man vet ju aldrig hur det slutar... 

Svar på tråden Juni-barn