Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Gammelmamman: Hoppas att du hinner dit! Kramar

• Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-04-22 20:35:17 följande:
    Är det inte värre med fästingdroppar än fästingar på en liten bebis.. Vet att fästinghalsband som finns till hund och katt ska man i alla fall inte ha om man har små barn.
    Bara när de är nyapplicerade.
  • Havsjungfrun
    PIO skrev 2012-04-22 22:48:36 följande:
    Tack så jätte mycket för alla gratulationer. En liten Freja blev det :) vi visste ju att vi väntade en flicka men vi hade namnen noomi och noelle men hon är helt klart en Freja. Hon mår så bra :) hon andas helt själv o utan syrgas. Känns såå bra att hon mår bra. Men ja säger bara fy fan för eftervärkar. Hahaha de hade ja verkligen inte räknat med. Ne nu ska ja sova, blev ju inge sömn inatt. Hihi
    Härligt att hon är så pigg och stark! Tur att det finns Alvedon, se till att fylla på innan de går ur kroppen..
  • Havsjungfrun
    Lina007 skrev 2012-04-23 16:30:45 följande:

Skulle också behöva tips på vad använda härnäst då jag tror att jag gått igenom hela deras sortiment och det känns så ändlöst...

Jag blev remitterad till sjukhuset och göra en rektoskopi några månader efter sonens födsel och fy fan säger jag bara. Det vill jag aldrig mer uppleva, gjorde så grymt ont och jag kände mig sååå förnedrad! Sen att gå därifrån utan att de ville göra någonting åt dem dels pga min ålder och "biverkningarna", efter att ha gått igenom den undersökningen var nästan värst. Fick två salvor utskrivna då men kommer inte alls ihåg vad de hette.
    Testa Tee tree oil-lotion, funkar faktiskt väldigt bra och ger inte irritationer som Xylocain. Värt att testa om man har besvär som inte ger med sig.
  • Havsjungfrun
    Annelie81 skrev 2012-04-23 19:54:47 följande:
    Lillsnurr82 - aha den kan ha varit receptbelagd....
    Havsjungfrun- vart hittar man den oljan?
    I hälsokost. Ta inte ren olja bara för den är alldeles för stark. Koncentrationen i lotionen är bättre eller så kan man blanda själv men det är lite krångligare.

Aikotakara: Hur går det för dig?

• Havsjungfrun
    RocketQueen skrev 2012-04-23 20:59:51 följande:
    Har också haft en sån dag idag... Typ som mensvärk i nedre delen av magen och  ryggen. Och jag börjar undra om inte det är så att bebisen försöker ta sig ut antingen genom naveln eller  upp genom halsen.
    De två vägarna ut tror jag att vår bebis också försöker med ;)
  • Havsjungfrun
    {#emotions_dlg.flower} V. 35 idag!!!
    Har haft ont till och från i magen idag. Efter jobbet har den varit stenhård så nu ligger jag på soffan sedan 1,5 h. tillbaka. Ska ta ett bad när maken kommer hem, vågar inte innan för sist gång höll jah verkligen inte på att ta mig ur själv Skäms. Är orolig för de sista jobbdagarna den här veckan och tror att det är orsaken till sammandragningarna/förvärkarna. Ska på hotellövernattning med maken på fredag då vi firar 5-årig bröllopsdag i helgen och det vill jag verkligen inte missa! Ska i alla fall packa BB-väskan och ha med i bilen i fall att.
    Inga bristningar den här gången heller än så länge...

Gammelmamman: Beklagar förlusten av din pappa. Tråkigt att du inte hann dit. Kram   
  • Havsjungfrun

Zvartaliljan: Grattis till er lille kille Baby! Skönt att höra att han mår bra trots omständigheterna men väldigt tråkigt att du inte mår bra. Hoppas att du snart känner dig bättre och kan njuta av lillen. Kram

• Havsjungfrun

Idag var jag på återbesök hos diabetssköterskan efter att ha tagit blodsockerkurvor i en dryg vecka hemma. Det såg överlag bra ut, bara ett par värden som var lite högre och då har jag eg, inte gjort några direkta förändringar i kosten. Nu ska jag "bara" ta blodsockerkurvor 6 dagar tills jag ska tillbaka om två veckor.

Svar på tråden Juni-barn