Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Lycka: Åh vad bra att dom passade! Jag har bestämt mig för att inte köpa fler kläder nu, köpte ett par nya leggins och ett par nya jeans som jag väntar på ska komma men det är bara för att mina favoriter har gått sönder. Men nu är det ju faktiskt inte så lång tid kvar Men jag har köpt ett par röda stretchjeans som jag tänker ha efter bebisen har kommit
    Jag tror att en bit av min slemmis gick i förrgår också. Vet inte vad det annars skulle vara? Det var liksom för slemmigt för att vara flytningar och sen lugnade det ner sig, nu har det inte hänt mer sen dess.

Bumman: Vi har inte bäddat ännu, tänkte göra det om typ två veckor eller så. I vecka 38 tex när det egentligen kan starta när som helst.

• RocketQueen

Lycka: Vi måste stanna FEM nätter på bb efteråt! Så jag har packat ner ett gäng mjukiskläder som jag ändå tycker är rätt snygga, så man inte behöver känna sig helt extremful

Bumman: Vi har tex monterat upp skötbordet redan. Men vi har lagt stora badlakan över det så att det inte ska bli dammigt, tänkte göra likadant med sängen sen. Handdukarna kan man ju enkelt slänga in i tvättmaskinen sen.

• RocketQueen
    Aikotakara skrev 2012-05-02 21:45:37 följande:
    Hej! Har inte orkat läsa bakåt i tråden riktigt då ni skriver så mycket och jag har varit borta ett bra tag ;)

Lång historia i korta drag..
    Blev inlagd på sjukhuset den 19/4 pga havandeskapsförgiftning.. Blodtrycks-kollar och samling av urin.. ett himla meck. Blev sämre och sämre, den 22/4 på eftermiddagen bestämde dom för att sätta igång mig då jag inte alls mådde bra längre. Mår hemskt och ligger med värkar, öppnar mig 3 cm på några timmar.. får epidural som misslyckas pga att jag har så svullen ryggrad. Hjärtljuden på bebisen blir sämre så det blir akut snitt för min del.

Hann bara gå 31+1. Ut kom en väldigt liten Melker. 1298g, 38cm lång. Dag 2 blev han sämre och "skrek sönder" lungorna.. Får åka ambulansflyg från Luleå till Umeå där små drän sätts in.. bakom kommer jag och mannen i en taxi med bår eftersom jag fortfarande är jättesjuk. En djävulsresa som heter duga.

Idag den 2/5 fick vi komma "hem" till sjukhuset här i Luleå. Melkers andning är jättebra och nu måste han växa på sig innan han får komma hem.

Har inte haft internet riktigt eller orkat skriva då jag fick migrän som biverkning av epiduralen då narkosläkaren punkterade ryggmärgen. Det har varit ett helvete av oro och smärta, men nu börjar allt vända och bli till det bättre. Jag har blivit mamma och kan inte riktigt förstå det än.. Längtar så tills vi alla får komma hem igen.

Blev inget junibarn för mig, min lille spinkelfis föddes istället exakt 2 månader för tidigt om man utgår från det beräknade förlossnignsdatumet. Känns riktigt snopet då barnkammaren inte står färdig och att inget alls gick som man hade tänkt sig. Vi mår iaf bra nu :)

Oj vilken historia!  Gud vad skönt att det ser bra ut nu. Eller så bra det kan göra iaf. Men massor med grattis till er lilla Melker!
  • RocketQueen

Lina007: Jag är likadan. Har typ allting färdigt redan kan ju inte låta bli! Det är ju så mysigt att fixa och plocka där hemma. Det enda jag inte har gjort är bädda spjälsängen, ska försöka hålla mig ett tag till Sen har jag ju gått hemma i två månader redan vilket inte direkt har hjälpt...

• RocketQueen

Åh vad retligt! Idag kl.11 skulle det släppas biljetter till en show jag och några kompisar vill se nästa år. Jag går in på ticnet några minuter innan och uppdaterar sidan tills man kan köpa biljetter, alltså är kl.11,00 när jag kommer in. Då finns det inga biljetter på de platser vi vill ha!? Dom är slut? HUR är det ens möjligt att så många biljetter säljer slut på mindre än en minut? Suck... Jag är helt säker på att man kommer att hitta dom på div svarta-börsen siter om några timmar. Enormt irriterande... Vi fick biljetter iaf, bara inte så bra som vi ville ha.

Nu ska jag försöka leta upp en frisör som vi klippa mig lite. Tror att jag känner mig mindre badbollig om jag får en ny fin frisyr kanske, värt ett försök...

• RocketQueen

Huu idag är jag trött :-/ Vaknade tjugo över sex efter bara fem timmars sömn. Och kvalitén på de där timmarna ska vi ju inte tala om... Och idag är det den där galan jag pratade om innan. Så vi åker hemifrån halv tio och sen är man väl inte hemma förrän i natt någon gång... Det blir mycket socker och koffein för att orka med den här dagen...

• RocketQueen

Många utav er här var så himla bra på att peppa bort min tjockångest jag hade inför dagens fest. Jag hittade en klänning och lyckades till och med känna mig rätt snygg tillslut. Till och med högklackat fick jag på mig! Finns en bild på badbollsklänningen i min blogg om nån skulle vara nyfiken, det går ju inte att ladda upp bilder från mobilen...
    theawesomelifeofanordinaryrocksthar.blogspot.se

• RocketQueen

Vad snälla ni är allihop Det blev en riktigt lyckad dag/kväll till slut och jag hade jätteroligt. Tyvärr är man ju inte direkt någon partyprinsessa längre så jag kastade in handduken innan efterrätten och åkte hem Idag blir det återhämtning hela dagen!

Och idag är det exakt en månad kvar till bf!

• RocketQueen
    Bumman79 skrev 2012-05-06 15:31:03 följande:
    Var det fullmåne inatt? Jag vaknade vid 4 och kunde knappt somna om....hade skitsvårt med det och fattade inte varför...brukar somna om lätt efter man varit på toa osv...så det kanske var därför då...
    Jo det var ju till och med superfullmåne som de så fint kallade det. Själv fick jag rejäl huvudvärk som vanligt när det är fullmåne... Satt på middagen och undrade varför jag hade så ont i huvudet, tills jag kom ut och fick syn på månen...
Svar på tråden Juni-barn