Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Baby1112 skrev 2012-05-11 12:28:22 följande:
    Har varit på förlossningen och vänt pga molvärken. Tappen är nästan utplånad och är öppen 1,5 cm. Liten blödning jämte. Bebisen väger ca 2300 gram nu (v.35+2). Så antingen fortsätter det eller också kan det stanna av...
    Dock började slemmisen lossna nu när vi kom hem! :)
    Oj vad spännande! Hoppas allting slutar lyckligt oavsett om det slutar med att bebis kommer den här veckan eller väntar ett tag till
  • RocketQueen
    Zvartaliljan skrev 2012-05-11 12:43:47 följande:
    Nu håller jag äntligen på o packar för att åka HEM!! Efter 3,5 veckor så ska det bli underbart o få komma hem till familjen. lilleman har fått extra blod och allt ser bra ut så nu får vi vårda honom hemma med hemsjukvård. Sonden får han ha kvar så får jag pumpa o Sonya honom hemma o så blir det täta kontroller men vi kommer iaf vara HEMMA o det känns så otroligt skönt!!
    Hem! Vad härligt! Nu kan ni äntligen börja ert riktiga liv med lillen
  • RocketQueen
    gammelmamma skrev 2012-05-11 12:54:58 följande:
    Idag är en tung dag, begravningen av min pappa. Ser fram emot att denna dag är slut.
    Jag vet hur det känns, vi begravde ju min pappa för ett tag sen, och i samma veva firade vi min födelsedag, allt var jättekonstigt kort sagt... Och just när man tror att allt är slut så har det varit en massa strul med bouppteckning och dödsboanmälan och en massa grejer jag inte hade någon aning om att man behövde veta. Pappa dog på julafton och vi är fortfarande inte klara med allt. Ta en timme i taget så är dagen snart över! Jag satt med programmet krampaktigt i handen och liksom prickade av punkt för punkt, ville bara att det skulle ta slut...
  • RocketQueen

Konstigt det där med järnvärden, jag har alltid legat på runt 100 och behövt järntabletter vid varje mens osv men nu när jag är gravid ligger det stadigt på 140. Och då äter jag inga tillskott alls, möjligtvis mer järnrik kost. Måste vara blödningar som spökar till det för mig i vanliga fall...

Idag har varit en konstig dag. Har gråtit flera gånger idag utan att egentligen vara ledsen. Och inte sådär jättemycket gråt heller utan har typ pratat sol vanligt medan tårarna forsar. Konstiga hormoner...

• RocketQueen
    MissFörstånd skrev 2012-05-12 10:28:11 följande:
    Har du inte tagit någon allergimedicin än eller är du jätteallergisk?

Jag behöver er hjälp! Jag har aldrig haft varken sd eller förvärkar så HJÄLP! Igår hade jag lite molvärk i magen, kände inget inatt men tog två alvedon innan jag la mig pga smärta i höften. Nu på morgonen har jag lite ont bak i ryggen och molvärken är tillbaka. Gjorde så ont när vi åt frukost så jag fick lov att gå från bordet och andas lite. MEN samtidigt så bökar bebisen runt som bara den och magen ser ut som hela havet stormar! Är det då bara bebisens rörelser som gör ont, för det ilar och trycker neråt eller är det ngn typ av sd/förvärk? Går in i v.37 (36+0) imorgon.       
    Jag hade en sån dag i veckan, typ i tisdags tror jag att det var. Det tryckte på neråt hela tiden och ilade i ljumskarna och till och med krampade. Sen när jag kom till bm i torsdags så hade lillkillen fixerat sig så det var antagligen det jag kände. Och nu känner jag liknande varje kväll, detta tryck ner mot bäckenet! Molvärk har jag bara haft ett par gånger och det har gått över med alvedon. 36+2 nu och jag är sååå otålig! Vill att bebis kommer nu!!!
  • RocketQueen

Jag vill också veta mer om slemmisen. Jag är så fundersam om det är delar av den jag har stött på. Tre gånger har det hänt nu att jag har sett något som nästan ser ut som en stor snorloska fast mer vit. Och jag har inte haft några flytningar varken innan eller efter utan det har kommit som en överraskning, kan det kanske vara delar av slemmisen? Ni som vet att er har släppt, hur har det sett ut? Jag vill så gärna slippa gå över tiden för mycket så jag letar efter alla tecken... På onsdag är bebis helt färdigbakad och då får han gärna komma om han vill. Eller, jag har väl egentligen inga större problem med tanken på att gå över tiden, men jag vill verkligen, verkligen slippa bli igångsatt, det har blivit min stora noja nu. Behöver jag bli igångsatt får jag nämligen inte föda där jag vill för dom gör inga igångsättningar där utan då måste jag vara på mitt andrahandsalternativ vilket jag inte alls är särskilt sugen på.

• RocketQueen
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-12 15:50:02 följande:
    När jag väntade min första son släppte slemproppen några dagar innan förlossningen har jag för mig...och kanske att det kom ut ännu mer när förlossningen satte igång. Då var det massor, massor av vitt/gult tjockt slem!

Den här gången tror jag ju att den släppt flera gånger, jag tror den antingen har återbildats eller så släpper den lite i taget. Men det är som ni skriver, ser ut som en rejäl snorloska typ!

Googlar man på det står det att den kan vara grön och blodig etc. Ter sig nog olika från person till person. För mig avviker detta slemmet mycket från mina vanliga flytningar.
    Det är det jag tycker också, det är verkligen inte alls som mina vanliga flytningar, det är därför jag tror att det är nåt annat. Man känner ju sin kropp rätt väl och märker ju om nåt är annorlunda.
  • RocketQueen
    Baby1112 skrev 2012-05-12 16:49:39 följande:
    Slemmisen förra gången släppte typ hela på en gång. Nästan iaf. Då var det som en liten slemmig gelé klump med blodstrimmor i. Fast jag hade några skumma grönaktiga snorliknande flytningar veckan innan.

Den här slemmisen tror jag egentligen har släppt över längre tid (veckor) och i form av vitt gelé aktigt snor. Små bitar då och då. Först nu som det kommit små ljysrosa delar. Och fortfarande inte så stor och slemmig som med dottern. Men tror ändå detta är slemmisen...

Mysiga detaljer! Ber om ursäkt... :)
    Men vi fortsätter med äckliga detaljer Precis så har det varit på mig, vita, geleaktiga snorbitar Typ vid tre olika tillfällen och inga flytningar alls i övrigt. Just att jag inte haft några andra flytningar är det som får mig att tro att det är slemmisbitar.  Kom nu lilla bebisen! Skrattande
  • RocketQueen
    Baby1112 skrev 2012-05-12 17:22:08 följande:
    Har också funderat på förlossning och foglossning. Förra gången hade jag ingen foglossning alls... Denna gången sitter det koncentrerat mest i blygdbenet och lite ut i höften.
    Det känns ju rent spontant som att förlossningen borde bli jobbigare då eftersom det känns som att man håller på att gå sönder redan innan liksom?
    Nån som har koll?
    Min bm har pratat om att om man har mycket foglossning framtill så är det vanligt att värkarna blir mer koncentrerade där och att det kan bli jobbigare. Precis det man vill höra... Men hon menade också att det KAN bli så, det behöver inte alls bli så.
  • RocketQueen

Åh vilken bra dag Magen har sjunkit rejält nu vilken gör under för mitt humör, det blir sååå mycket lättare att sova på nätterna. Och sen han fixerade sig så blev foglossningen mycket bättre också. Äntligen börjar allt kännas lite bättre. Dessutom är det strålande sol och jag har en toppendag planerad, nu ska jag iväg och äta brunch med en god vän och sen ska vi på bio efter. Äntligen lite livskvalité

Svar på tråden Juni-barn