Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barn

Fick som sjuk kramp i ljumskarna alldeles nyss. Vet inte vad det kan ha varit. Det var som att musklerna i ljumskarna krampade på nått konstigt sätt och at det gick ner i låren. Hände när jag satt och åt. Fick resa mig och gå runt ett bra tag innan det släppte. Fy va ont det gjorde, jag skrek rakt ut och svärmor höll på å få en hjärtattack för hon trodde att det var på g stackarn.

Har ett riktigt tryck neråt idag och det molar och drar, men inga förvärkar. En kompis till mig på FB skrev att pojkar alltid e lite senare av sig än om man fått flickor....kan det stämma eller???? 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • IdaElinLivia040611

Grattis lillagrynet!! Härligt att det gick så bra. Önskar bara att det ville sätta igång här med...bf-6 idag och jag känner också att liten håller på att boxa sig ut.
    Gör så förbannat ont när det ilar sådär. Måste också ha starka fosterhnnor som klarar att hålla emot när han ligger så långt ner och för varje sammandragning trycker på som satan.

Svärmor åkte precis, så nu blir det lite bökigare om det kör igång. Får hoppas att det blir på kväll/natt så mamma och pappa inte är på jobbet.

Tur att stora tjejerna är på fritids och dagis så det bara är lilla loppan som måste ha barnvakt dagtid.

Pissigt väder idag så tänkte passa på att laga lite mat både till oss vuxna och barnmat till lillan. Men i morgon och torsdag ska det bli fint Solig älskar solen.

• IdaElinLivia040611
    Amy86 skrev 2012-06-12 10:32:49 följande:
    Nu måste det vara på g! i natt har jag legat vaken till halv 5 med småvärkar var 20 min nu på morgonen kom dom med ca 10-8 min mellanrum fick springa på toa och trycka  ett tag och då kom lite slempropp nu känns värkarna extremt mycket och jag försökte få hem gubben men han hade mycket att göra på jobbet så får väl prova att få hit svärmor istället..bf+1 idag hoppas nu det inte är falsklarm..

grattis till er som redan snosar bebis.
    Åh va roligt, jag e så avundsjuk. Men han måste ju komma om det e på riktigt. Han vill väl inte missa förlossningen. Kan ju gå hur fort som helst....!!!!!
  • IdaElinLivia040611
    Bumman79 skrev 2012-06-12 15:19:23 följande:
    På tal om att känna sig handikappad och låst till hemmet hur har ni andra det? Kan ni hitta på en massa roliga saker om dagarna eller sitter ni mest hemma?

Jag VILL ut när det är såhär fint väder men jag orkar inte det gör ont å jag har ingen bil så det blir att gå eller cykla (går man får man ont överallt, cyklar jag gör det ont i blygdbenet på sen.)

Omkring mig snackar vänner osv om att jag ska börja springa i trappor för att sätta igång förlossningen men det har jag inte så stor lust med med tanke på hur ont man får när man rört sig "för mycket". (Typ ingenting) :P
    Eftersom jag har 3 barn till och är mammaledig med minstingen så blir det inte så mycket vila som jag skulle vilja. Jag kör på som vanligt ungefär, men jag mår faktiskt ganska bra. Foglossningen är nästan borta och jag har inte blivit så tung i kroppen i övrigt förutom magen så jag kan gå ok. Men det e klart att man e helt slut på kvällen och fötter och ben ser helt groteska ut för att dom är helt svullna. Men jag måste aktivera mig annars blir jag galen.

Grattis Cataleya Skål!!!!
    MissFörstånd skrev 2012-06-12 15:07:20 följande:
    Hur länge skulle ni ha stått ut med smärtan av att inte kunna lyfta benen innan ni ringde bm eller spec mvc? Förlossningen gör antagligen inget. Det gör ont hela tiden nu, men såklart värst när jag försöker gå
    Skulle ringa BM direkt å prata. Inte ska du gå och ha så ont heller. Låter ju inte alls bra. Hur långt gången är du????
    Uddabus skrev 2012-06-12 14:27:34 följande:
    På fredag ska jag till bb
    Satan va det dröjer.....det är trean eller??? Jag som alltid trott att det ska komma tidigare för varje. Jag lider med dig, hur känner du dig???? Mår du ok eller??

• IdaElinLivia040611

Gick loss lite på blocket tidigare idag och hoppas få hem babyvakt och en jätte fin vagga från BabyBjörn för riktigt bra pris.
    Var sugen på ett jättefint babygym också men det var redan sålt Rynkar på näsan .

• IdaElinLivia040611
    MissFörstånd skrev 2012-06-12 15:57:12 följande:
    IdaElinLivia - är i v 40+2, bf var i lördags. Ska nog ringa bm imorgon bitti, har bara kort telefontid på morgonen.

Bumman - jag går heller ingenstans. Har 300 m till dagis och får lov att köra dottern i bilen, jag orkar inte. Jag har kryckor men eftersom man är så tung så får man ont i händerna också.

Det värker även fast jag sitter still i soffan.
    Tycker jag låter som en bra idé......finns ju andra här som blivit igångsatta för att dom haft det kämpigt. Hur skulle du känna inför det????
  • IdaElinLivia040611
    Sweet life skrev 2012-06-12 16:08:58 följande:
    Jag sitter hemma och försöker att inte dö av tristess! Ikväll ska vi iväg på bonusens skolavslutning och mitt största problem nu är vilka skor jag ska få på fötterna!!
    Jag får ha flipflopps nu, inget annat e bekvämt.

Någon som vet hur troligt det är att gå över och bli igångsatt om man fött fler barn innan eller på bf???? Vill inte gå över Tungan ute 
  • IdaElinLivia040611
    bebisgalen skrev 2012-06-12 17:07:48 följande:
    Är det babybjörn Harmony? Jag har köpt den vaggan och längtar efter att den ska bli använd. :)
    Ja det är det, men fick veta nu på morgonen att det var såld redan:( Ska kolla på nån annan, så bra att ha att ställa i vardagsrummet eller i köket när jag är där.
  • IdaElinLivia040611

Fy va jobbigt ni har det Missförstånd och Stjärnfrukt, fattar inte hur vissa människor är funtade. Förstår dig Stjärnfrukt att det inte alls känns lika tryggt längre. Du får väl vara snabb och informera på fl när du kommer in läget och det borde väl också stå med i din journal om så drastiskt ökat mått. Hoppas bara det är att bebis lagt sig lite annorlunda.

Bristningar beror väl inte så mycket på hur mycket man går upp verkar det som, mer på gener. Skönt att slippa men inte hela världen att få. Vad ska man göra liksom inte skaffa barn bara därför Tungan ute . 
    Har ett par vid naveln men dom fick jag med första och andra. Dom e vita och syns bara nu när magen är utspännd. Jag har redan bestämmt att jag ska åtgärda min hud om det behövs. Tänker inte gå och vara missnöjd över min kropp som jag alltid har tagit bra hand om och tränar regelbundet. Träna hårt till feb-mars och behöver något åtgärdas så blir det bukplastik. Har redan opererat brösten och har aldrig ångrat det, tvärtom tycker det är skitsnyggt och känner mig bekväm i bikini. 
    Magen blir inte vacker av bristningar det e ju sanningen men det går att fixa.
    Visst operationen kostar pengar men det blir till att spara ser det som en mycket bra investering i mig själv Glad

• IdaElinLivia040611
    lycka 4 skrev 2012-06-14 07:50:31 följande:
    Åhh va rutten jag känner mig, min prins tappade sin andra tand igår å självklart glömmer jag att det är ju för fasiken JAG som är tandfen, han är jätte arg nu å undrar varför hon glömmer honom å han hoppas att hon kompenserar honom med en hundring ;)
    Haha, det har jag också gjort för ett par veckor sen. Jag fick dra till med att hon kanske ställde glaset lite tokigt så att hon inte hittade det Tungan uteoch sen låg det visst 15:- däri natten efter.

Jag lider med er som är på övertid. Själv är jag på bf-4 och är så otålig så jag blir tokig snart.
    Måste fråga: Är det normalt att bara svullna på en benet???? Kan det vara för att jag har problem med åderbråck där???? Det ser sjukt roligt ut på kvällen. Ena foten ser ut som vanligt och den andra är som en ballong.
    Har stödstrumpa på den foten nu när jag är hemma, får se om det hjälper nått.

Inga direkta känningar här mer än det vanliga molandet och sporadiska förvärkarna. Förutom den där sjuka känslan när han borrar sig ner och jag får  kramp i ljumskarna så känns kroppen bra.

Lycka till Ensortsmamma, Plutten och Rocketqueen, känns som ni e närmast bebis Skål 
Svar på tråden Juni-barn