Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barn

Essence skrev 2012-05-01 20:44:45 följande:
    Jag håller med, och skulle även vilja ha en "mina sympatier"-knapp, för sympatier är precis vad jag vill ha. Den här halsbrännan gör mig gråtfärdig. Jag vaknar minst en gång per natt av att jag har så sjukt ont att jag över huvud taget inte kan ligga ner. Ingenting hjälper, jag vet inte var jag ska ta vägen!
    Jag har också grym halsbränna ibland och det enda som hjälper är Galviscons TUGGTABLETTER, har du provat dom??? Jag tar två på en gång och dom hjälper på 5 min.

Min mage har nog också sjunkit lite för trycket mot magsäcken har lättat lite.

Har spenderat 2 underbara dagar i solen. Jag har så svårt att sitta/ligga på filt så igår köpte jag en brasse stol påväg till parken. Bästa köpet hittills. 129:- på Åhlens och jag satt som en kung.
    Synd bara att jag solade i tshirt, jätte fint med vita axlar och överarmar Tungan ute .

Känner att det kommer bli en underbar sommar. Så skönt att dom föds i början av juni, för då kommer det vara lätt att ha dom liggandes i vagnen när man är på stranden mm. Eftersom dom bara ammar och sover i typ 2-3 mån. Ska införskaffa ammniingslinnen/bh och nån stor tunn fin scarf att ha å täcka med när man drar fram mjölken. 

Det här är min mans andra barn men jag ammade ju aldrig Livia eftersom hon hade sond så länge och min mjölk aldrig riktigt kom i gång med bara pumpning så han fattar inte riktigt det där med ammning och att det kan vara nödvändigt att göra det offentligt ibland. Han blir helt till sig och vill INTE att nån ska se mina bröst....haha jag ska ju täcka mig för sjutton. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • IdaElinLivia040611
    lycka 4 skrev 2012-05-02 08:50:45 följande:
    Tjejer !! Vart har ni köpt era fårskinn??
    Babyproffsen, hade 50% så betalade typ 400:-. 
  • IdaElinLivia040611
    Essence skrev 2012-05-02 09:39:30 följande:
    I wish :( Jag har provat gaviscon flytande, och tuggtabletter. Den flytande fungerar lite bättre än tabletterna, men ingen av dem hjälper mer än max ett par timmar, sen vaknar jag igen. Jag får även halsbränna av att promenera långsamt till dagis med dottern, och av att äta, oavsett vad det än är jag äter.

Idag känner jag mig ääännu mer ynklig, för dottern/sambon har smittat mig med en förkylning. Jag har ont i halsen och huvudet dunkar något fruktansvärt mycket.

OCH jag ska skriva en massa sidor på c-uppsatsen. Herregud, kan inte maj månad bara försvinna?!
    Ok va synd. Ja det e jäkligt jobbigt. Hoppas verkligen att du slipper snart.

Fan det känns som att magen ska spricka snart....den e verkligen stor nu och helt spänd.
    Har haft en mysig dag i parken. Solat lite lagom och ätit jätte god lunch med min man som kom dit på lunchen. I morgon blir det fint men sen ska det ju tydligen bli skit väder igen :( Älskar sommar och värme.  
  • IdaElinLivia040611
    Aikotakara: Stort grattis till er fina pojke. Va skönt att han mår bättre och andas själv. Ibland blir det inte som man tänkt sig men det blir väldigt bra ändå:)

Vill göra lite fint på balkongen men orkar inte riktigt ta tag i det. Älskar blommor och att fixa men nu e det så himla bökigt att böja sig och sitta på huk. 
    Jag tror att jag börjat samla på mig vatten. Jag brukar ha smala anklar men nu senaste kvällarna har dom och vaderna varit riktigt svullna. Ser ut som att jag tittar på någon annans ben.

Min bebbe ligger med huvudet ner sen ganska många veckor tillbaka och är dessutom fixerad så det känns skönt att slippa oroa sig för det. 
  • IdaElinLivia040611
    lycka 4 skrev 2012-05-03 08:26:05 följande:
    Har också svullnat på fötterna , inte ansikte eller händer dock.

Jag fullkomligt älskar att pyssla med blommor med vi ska ju flytta snart så det känns inte som om det är någon ide, Vi kommre inte ha någon balkong i våran lägenhet men fönster från golv till tak i köket så jag tänkte ha en liten växt jungel i köket =)
    Vi flyttar till hus i dec och jag kommer ha en ganska lagom stor trädgård. Ska bli så skönt. Nu bor vi för tillfället i en 3:a medans huset byggs och det börjar bli lite trångt på dom veckorna när mina två tjejer bor här. Vi har precis flyttat ut Livia från vårat rum. En liten förberedelse inför lillebror. Vill inte ha två småttingar som ligger å väcker varandra om vart annat. 
    Hon får nu somna i vårat sovrum i vagndelen och sen flyttas hon till sin säng som står i vardagsrummet. Ser lite ut som ett kollektiv här ;)

I alla fall jag har redan börjat planera vad jag vill ha i trädgården. Finns inget bättre än att bara kliva rätt ut, speciellet på sommaren. 
  • IdaElinLivia040611

Jag har köpt en Bugaboo Donkey den är super, både som singelvagn och sen när man lägger till den andra delen. Ganska dyr nu men har ett bra andrahandsvärde, så det blir inte mycket dyrare än någon annan. 
    Bra kommentar om barnens komfort när man letar sig blind efter en smal vagn Glad.

• IdaElinLivia040611
    zenoble skrev 2012-05-03 20:27:50 följande:
    Sitter här å väntar för att se om det var vattnet som började gå för en timme sen. Det liksom rann ut när jag skulle gå på toa, blev helt blöt på byxorna sedan. Hon på förlossningen sa att jag skulle avvakta och se om bindan fylldes. Inte än iaf så kanske bara är en supervattnig flytning? jobbigt att inte veta, suck..
    Hur går det för dig???

Jag hade rejäl molvärk igår eftermiddag. Va igång hela dagen. Helt plötsligt så får jag en sån jäkla mensvärk som liksom gick ner i benen. Tog en alvedon och satte mig på soffan. Tog nästan en timme innan det släppte.
    Blev nästan orolig att det var något på gång. Hade ett par sammandragningar samtidigt. Men det var nog bara förvärkar. Verkar ju vara många som har det nu.

Specmvc om en timme. Får se hur tappen ser ut. Sista besöket där. 
  • IdaElinLivia040611

Tillbaka från Spec mvc, nu e jag utskriven. Hon gjorde en koll av tappen och den är sluten och livmodern e bakåtlutad. Bra tecken tydligen. Jag är i v34 nu och går snart in i v 35, tänk att det gick vägen. Det trodde jag inte i v 23 när tappen började kortas.

Sweetlife: Usch sån hosta låter inte roligt. Stackars!!!! Jag är också redigt trött på magen nu fast glad att den i alla fall sjunkit lite. Inte lika jobbig halsbränna.

Mitt Blodtryck var 100/60 och dom frågade om jag brukar igga lågt. Och det gör jag ju men inte så här lågt. Kanske därför jag känner mig lätt svimmfärdig. Törstig också men mitt socker ligger bra. Kan kanske vara att jag blivit beroede av pepsi max och dricker alldeles för lite vatten. 

• IdaElinLivia040611

V 35 nu och jag känner mig också gigantisk. Spelar ingen roll att man får kommentarer som är positiva, nu vill jag ha tillbaka min kropp. 
    Jobbigast att inte kunna resa sig, luta sig framåt eller böja sig ordentligt.
    Skulle även vilja vända mig i sängen utan problem.
    Inga nya bristningar än men dom få gamla jag hade runt naveln strechas ut ordentligt. Alldeles vita men e orolig att få fler. Men smörjer som en tok fast det inte har nån betydelse. Men skönt e det.

Börjar få rejäla förvärkar, men det känns bra att kroppen börjar förbereda sig. Fast igår natt vaknade jag av att jag hade en riktig kraftig värk, då låg jag spännt å väntade om det skulle komma nått mer....men icke!!!!
    Känns bra att han nästan är färdigbakad nu. 

• IdaElinLivia040611

Jag är också lite små nervös inför förlossningen. Det var 6 1/2 år sen jag gick igenom en vaginal förlossning. Den startade med vattenavgång bara pang. Får se hur det blir denna gång. Man kanske borde ha med sig bb väskan om ett par veckor ifall det drar igång på stan. Har bara haft snabba förlossningar så jag e lite nervös för hur jag gör med minsta dottern om det bara sker sådär. 
    Förhoppningsvis startar det på natten/morgonen så man hinner förvarna föräldrarna på barnvakt.

Jag måste verkligen packa BB väskan NU. Och köpa dom sista grejerna till mig.  

Svar på tråden Juni-barn