Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barn

Sweet life skrev 2012-04-27 09:21:36 följande:
    Visst bor du i Stockholm?

Vilket sjukhus har du som plan att föda på?
    Japp jag bor i stockholm. Jag ska föda på KS. Har fött mina tre tidigare där samt att vi låg på Neo där i 3 mån förra sommaren. Jag har bara bra att säga om det sjukhuset. Så jag känner mig väldigt trygg. 
    Vart ska du föda??? 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • IdaElinLivia040611
    Sweet life skrev 2012-04-27 09:26:20 följande:
    Härligt att höra, lär väl vara dit dom ringer om det är fullt på Danderyd när vi väl ska föda...

Känner att får jag inte föda enligt danderydsmodellen på Danderyd, då kvittar det vart jag får föda nånstans...
    Vet inte vad danderydsmodellen är??? Men har vänner som fött där och dom har varit supernöjda.
    Undrar om det är många som ska föda i juni. Jag vet att April brukar vara en sån månad som många föder i men har ingen koll på juni i år.
    Hoppas verkligen att du får plats. Jag har inte ens tänkt tanken på att det skulle vara fulltFörvånad, men när man hört på nyheterna så saknas det ju jäkligt mycket sjuksköterskor till sommaren. Hoppas det ser bättre ut med barnmorskor. 
  • IdaElinLivia040611
    Zvartaliljan skrev 2012-04-27 09:35:27 följande:
    Men åh dumma fl...allt kommer ju inte med!! Idag har barnen varit här o hälsat på sin lillebror, de fick ju bara se honom men man såg hur Maia sken som en sol
    Åh va roligt. Hur går det för er??? Mår han bättre???? Mår du bättre???
  • IdaElinLivia040611
    Sweet life skrev 2012-04-27 09:42:04 följande:
    Danderydsmodellen är en metod för att minska risken för en långdragen förlossning och är inriktad mot förstföderskor och de som blivit snittade vid första förlossningen eftersom omföderskor oftast har en snabbare progress. Man planerar aktivt och är aktiva i förlossningsförloppet med olika tekniker och metoder för att det ska gå snabbt, men ändå vara så naturligt som möjligt. Och sen hög närvaro av personal, man lämnas aldrig ensam på rummet med enbart sin anhörig...

www.danderydssjukhus.se/Om-ditt-besok/Dandery.../

Sambon och hans ex födde sitt barn där enligt den metoden och var supernöjda...

Enligt mina kontakter i branschen så är det ingen brist på barnmorskor vad jag fått höra och det är inte lika många barn beräknade att födas i juni som det brukar vara.. Man har ju ganska god koll över det eftersom 99% är inskrivna på en mödravårdscentral..
    Låter ju jätte bra ju. Jag blev heller aldrig lämnad ensam på rummet men det var nog för att jag har varit öppen nästan helt redan när jag kommit in. Och i kryst skedet blir man ju lixom inte lämnad.
    Jag hoppas på en snabb och smidig förlossning med endast lustgas. Och mycket stöd och hjälp i kryst skedet så att jag slipper spricka så mycket.
    Min bebis är ju inte beräknad att vara så stor, ligger på mitten kurvan. Men det hänger ju ganska mycket på hur stort huvudet är. Hoppas hoppas på lagom omfång :) 
  • IdaElinLivia040611

Jag har svårt för att äta, eller jag blir hungrig men får knappt plats med nått. Tycker jag har ont i magsäcken konstant . Måste vara trycket uppåt. Igår fick han in en sån spark mot revbenet, kändes typ som att foten skulle glida in under å fastna.... Läskigt!!!!

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • IdaElinLivia040611
    Uddabus skrev 2012-04-28 10:11:35 följande:

Men gud va söt.....

Jag har köpt det mesta stora grejerna saknar grejjor till mig själv och lite kläder. Små saker som nappar och blöjor ska jag köpa nästa vecka.
    Packa bb väska måste jag göra senast nästa vecka det börjar bli dags. V 34 nästa v och storasyster kom i v 36+ så det ska jag fixa.

Ställde mig på vågen igen fortfarande samma vikt som i v 25. Skönt. 8 kg upp totalt hittills, stolt över mig själv eftersom jag bara har varit hemma och orörlig sen v 18 typ.

Idag ska jag till gymmet för första gången. BM som sa att jag från den här v måste börja stärka mina muskler lite. Så vi får väl se hur det går med foglossning och allt. 
    Nån som har tips på bra övningar, behöver stärka ben och rygg mest känner jag. 
  • IdaElinLivia040611
    Zvartaliljan skrev 2012-04-28 17:40:59 följande:
    Nu mår jag äntligen bättre och blivit utskriven från bb o bor nu på neo, dock vårdas ju min lille kille inne i intensivsalen så jag får fortfarande nte ha honom hos mig men jag är nära honom nu iaf o var 3e timma får jag byta blöja och mata honom i sonden o maten han får är nu enbart från mig som pumpar järnet för att få ut tillräckligt men det känns bra o få göra iaf det för honom. Han är tyvärr inte bättre utan idag hade hans billirubin-värde höjts så han får sola ännu mer, och blodvärdet är nu nere precis på gränsen för transfusioner igen, men de avvaktar med det tills imorgon. Han har gått ner till 1855g nu, en så liten kämpe. Man vågar ju knappt ta i honom...
    Å lilla plutt. Hoppas ni snart kommer ut från iva så att ni kan få bo på rum tillsamans. Han kom i v 32+ va? Bara blodvärdet stabiliseras så kommer det nog gå fort framåt.
    Skönt att du är utskriven i alla fall. 
  • IdaElinLivia040611
    lycka 4 skrev 2012-04-29 07:45:41 följande:
    Godmorgon tjeje !
    Jag har ont idag blää =( Sean banan va här på torget i går å vi skulle gå in med barnen, 1,2 km in å sen hem så 2,4 km inte så värst långt med aj det kändes kan jag lova . Fick stanna flera gånger på vägen hem pga sd.
    min son blev dock överlycklig, han fyllde ju åtta år å fick en autograf av sean på t- shirten =)

Är det fler med många barn som upplever att folk verkligen tittar en gång extra när man kommer ?
    Jag mednar vi har ju inte såå många barn 4 st å en i magen men folk verkligen tilltar å ler så fint när man kommer gående haha.
    Folk glor här med, har en 7 åring en 6 åring och så Livia som är 8 mån (korr) och så magen i vädret. Folk kollar in i vagnen och sen på magen och sen ser dom väldigt konfunderade ut...haha dom fattar nog inte hur det går ihop. Måste tro att jag blivit gravid på BB.....

Var på stan hela dagen igår. Så härligt väder, fick lite färg till och med. Men åh va jag längtar till förlossningen nu. Jag är så sjukt trött på att inte kunna promenera som vanligt. Och inte kan man slänga sig ner på en filt heller, då kommer jag ju inte upp...Tungan ute .
  • IdaElinLivia040611
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-30 07:27:50 följande:
    Fast har man graviditetspenning har man rätt till heltid på förskolan. Ringde förlossningen nu och de tyckte att det var bäst att jag kom in för en kontroll.
    Bra att du kollar upp det. Vilken vecka är du i nu?
    Här stoppar dom ingenting om man är 33+. Lycka till:) 
  • IdaElinLivia040611

V 34....shit nu börjar jag bli nervös. Han kommer ju snart.....

Har haft världens mysigaste helg. Fint väder och många långa promenader. Igår var vi ute hela dagen. Åt lunch och fikade på stan. Promenerade typ i 3 timmar, det kändes när jag kom hem fast faktiskt mest i fötterna. Hade converse skor på mig och mina lilltår var rejält tilltygade när jag kom hem. Blir till att använda mina träningsskor  nästa gång.

Spännande att vissa bara har en månad kvar. Om 2 veckor kommer det nog börja ploppa utan att det är något konstigt.

Jag har köpt blonderings fär till mitt hår. Brukar alltid gå till frisören och göra slingor, men e så trött på att fixa utväxten hela tiden och betala över 1000 kr varje gång. Så nu blir det rejält blondt. Har köpt 2 förpackningar så ska testa först där det inte syns för att se att resultatet blir ok.

Skönt å piffa sig lite innan förlossning. Det har jag gjort alla gånger, vet inte varför men det känns bra att gå runt på bb sen och inte känna sig som ett vrak.

Ikväll blir det brasa med stora tjejerna, lillskrutt får stanna hemma med pappa.

Ny magbild i bildtråden:) 

Svar på tråden Juni-barn