Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barn

Sweet life skrev 2012-05-23 14:29:21 följande:
    Jag vill bara strypa min handläggare på försäkringskassan!!! Efter 6 veckor ringer hon idag och meddelar att beslutet för min FP är klar och det blir 180kr/dag. Enligt henne finns det ett glapp mellan studier och arbete, jag har dock papper på att jag då var inskriven på AMS.. Så nu ska det överklagas och bråkas!! Kan man inte bara få njuta sista tiden?
    Usch vad tråkigt! Hoppas din överklagan ger resultat! Så otroligt tråkigt att man alltid måste bråka om saker och ting.

Lina007 - GRATTIS till lilla flickan! Hoppas ni mår bra allihopa och att din hosta försvinner snart. Baby   

Ett tips om FK också är att man ska betala in mer i skatt än vad de drar. Man kan ändra de uppgifterna själv på sin personliga sida. Jag fick restskatt när jag varit mammaledig med dottern för FK drog bara 29% och det hade jag missat.

Tisdagen var en tuff dag för det var ju då dottern föddes men bara den dagen var förbi så känns det ok. Såhär länge har jag aldrig varit gravid förut, är nu i 37+4. Bm sa att bebisen får komma när den vill nu och inte mig emot . Samtidigt är det lite läskigt, kanske ska sätta mig ute i solen och läsa min "andnings-bok" igen   
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd

Jag och två tjejkompisar från vår gamla föräldragrupp var ute på restaurang ikväll och bara hade det mysigt! Energiboost till tusen verkligen och jag känner mig riktigt glad! Lite egentid med goda vänner behövdes verkligen! Sitter ute på altanen i bara morgonrock och det är varmt fortfarande! Myyser!

• MissFörstånd

Nenne - men va spännande!! Efter att mitt vatten gått och vi var på förlossningen så kom det också blod och det var normalt men du kan ju ringa för de kanske vill att du kommer tidigare. Lycka till .

• MissFörstånd

Gammelmamma - Grattis till Vera! Vill gärna höra din historia sen när du orkar. Skönt att ni mår bra. Kram

Så spännande nu i tråden, massa bebisar som kommer. Dock inte här...

• MissFörstånd

Stjärnfrukt - usch vad ledsen jag blir när jag läser vad de sagt till dig! Miljoner kramar till dig du vackra gravida kvinna!!

Elskling - GRATTIS TILL FLICKAN!!!! Hoppas ni mår bra allihopa.

12 dagar till Bf! Helt otroligt. Vill ha ut bebis nu

• MissFörstånd
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-29 08:06:53 följande:
    Nu börjar det här bli väldigt tröttsamt! Inga fler värkar sen inatt...trodde verkligen det var dags då det gjorde rejält ont! Men inte då...kommer väl vara en av de sista som får sitt barn trots att jag har BF 8/6....

Dock känns det faktiskt annorlunda i kroppen, börjar få lite små sammandragningar nu också...så nånting borde väl vara på g de närmsta dagarna iaf. Får hoppas att alla dessa förvärkar gör någon nytta och att jag är öppen typ 6-8 cm när jag väl kommer in, tröstlöst annars!
    Usch jag tycker faktiskt synd om dig när kroppen luras sådär. Jag har ju bf 9/6 och känner typ ingenting, bara om jag rör mig mycket men det är inte så det gör ont.

LillaGrynet - Känner igen det där när bm ska känna efter hur bebisen ligger. Min rygg håller också på att gå av då och jag har alltid ondare överallt i en eller två dagar efteråt.

Havsjungrfun - Jiey! Spännande!  

Jag får sendrag flera gånger varje natt i vaden och när det släpper så kommer det fram på smalbenet istället. Skit säger jag för jag vågar knappt röra mig när jag sover, men jag är dålig på att dricka på dagarna också och vätskebrist kan ofta framkalla sendrag.

Jag har kommit på att på midsommardagen har jag gått över 14 dagar och om bebis inte kommit då kommer jag låsa in mig för jag orkar då säkerligen inte höra en enda kommentar om att bebisen inte har kommit. Jag bor i Dalarna och midsommar är ju heligt här i krokarna så A L L A som jag någonsin känt är alltid här i området och "kikar förbi", men inte iår om bebisen inte kommit  
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
Svar på tråden Juni-barn