Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barn

Jag har så sjukt ont sen igår kväll som jag skrev om. Natten var ok men idag, jag kan verkligen inte gå! Har inte tagit ett "normalt" steg på hela dagen, men bebisen rör sig som den ska iaf så det är nog ingen fara, men vad ska jag göra?! Såhär ont kan jag inte ha tills det att bebisen kommer, det går bara inte. vad skulle ni ha gjort?

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd

Bumman - Jag skulle inte rekommendera att bara fokusera på tiden efter förlossningen när man fått bebisen för det gjorde jag med första och blev helt överrumplad av allt och det slutade me akut snitt. Tror faktiskt isf att det är bättre att vara rädd och våga säga det till alla bm man träffar så man får rätt hjälp.

Mina bröstvårtor har börjat klia sjukt mycket! Varför?! Ska ringa bm imorgon om min smärta fram i blygdbenet.

Imorgon bitti ska jag öra bikarbonattestet, ngn som gjort? Stämde det eller inte?

• MissFörstånd
    ooLunaoo skrev 2012-06-01 09:56:34 följande:
    Vad är skillnaden på rörligt huvud och ruckbart huvud? Var hos BM i onsdags och då var huvudet rörligt sa hon, men gången innan var det ruckbart. Är inte ruckbart närmare fixering än rörligt? Backar ungen? :(

Ja det är först rörligt, ruckbart och slutligen fixerat OM det fixerar sig. Vet inte om det kan gå från ruckbart till rörligt... Låter lite skumt!
  • MissFörstånd
    Baby1112 skrev 2012-06-01 10:16:13 följande:
    Min bebis "backade". Den var ruckbar när jag var hos BM, några dagar senare låg den på tvären... Nu är den ruckbar igen, men hon kunde inte säga att den till 100% skulle stanna där...
    Jaha där ser man, då kan det ju uppenbarligen bli så.

Smärtan jag haft har idag försvunnit så jag ringde aldrig bm, ska dit på måndag så nu hoppas jag att helgen flyter förbi utan komplikationer. 38+4 idag...    
  • MissFörstånd
    Ensortsmamma skrev 2012-06-02 09:07:41 följande:
    Godmorgon alla fina gravida!
    Idag ska vi på både dop och bröllop, först dop kl 11 sen vidare till nästa ställe till kl 14. Kul att vädret är bättre idag då jag endast har en klänning att ha på mig. Hoppas på inga hotmonanfall här nu och att jag kan få känna mig lite fin :/
    Det är klart att du är fin! Tänk på det om någon säger något annat!

Jag har ju funderat på om slemproppen har försvunnit i flera veckor på grund av gulaktiga flytningar, men NU vet jag att det iaf är nått sånt på gång. Nu när jag var på toaletten var det som en grön snorlobba, uäck! MEN det är ju bra för då känns det som att bebisen iaf inte tänker bo kvar i magen framtill jul  . Måste man ringa någonstans eller är det bara att typ aha ok?   
  • MissFörstånd

Dancia skrev 2012-06-02 10:44:27 följande:
    Imorse blev jag ordentligt lurad. Jag sov nästan hela natten (vilket jag aldrig brukar) och när jag vaknade 7.22 och gick och lade mig igen efter att jag hade kissat så började jag känna ett molande tryck och fick sedan en förvärk, 17 min senare kom nästa, 15 min senare en till och sedan kom de med 7 min mellanrum i 1,5 tim. Började verkligen tro att det kanske kunde vara på G idag men efter att jag gick på toa och gjorde nr 2 så avtog värkarna. Nu kommer de dock igen med ca 11 min mellanrum, ganska regelbundna men helt olika i styrka. Typiskt att det är så fruktansvärt dåligt väder annars hade jag försökt ge mig ut på en liten promenad och sedan tagit ett bad för att se vilket håll det går åt.
    FY vad typiskt att det avtar. Du får kränga på dig regnkläder och ut och traska eller gå ut i vanliga kläder, alla kommer nog förstå om de ser en höggravid kvinna ute i regnet med bara kläder att man vill starta förlossningen .
    Dancia skrev 2012-06-02 10:50:38 följande:

Då är det med all säkerhet slemmisen som går :). Man behöver inte ringa in men förhoppningsvis är det ett tecken på att du snart börjar känna lite mer :).

Den här dagen blev ju genast lite mer spännande iaf, även om det kan ta lång tid. Kan det vara flera veckor kvar trots att man är relativt nära bf? Bf nästa lördag.    
  • MissFörstånd
    Dancia skrev 2012-06-02 11:30:36 följande:

Gick precis en kort promenad :). Magen var dock spänd och gjorde ont helatiden så jag orkade inte så långt. Får se vad som händer under resten av dagen :). Ja det där med slemproppen är väldigt lurigt, det kan hända nåt samma dag men kan dröjja flera veckor. Min faster som fick barn för ett par veckor sen födde inte förrän 4 veckor efter slemproppen gick. Hon gick en vecka över BF. Den slemproppen var blodig och rejäl så vi trodde verkligen att det var på G när den gick. Men en vän till mig fick dagen efter att slemproppen släppte så det är ju väldigt individuellt :).
    Spännande, får se hur din dag blir då . Det här var inte heller sååå mycket, men definitvit annorlunda i färgen än de flytningar jag brukar ha.
  • MissFörstånd

Elvis mamma - haha jag känner att jag bara vill springa på toa hela tiden för att se om det kommit mer . Bebisen är en riktig vilde i magen idag, den brukar sova mer på dagtid men inte idag. Man hoppas ju som sagt .

• MissFörstånd

Lina - spännande! Har inte sett nått mer under dagen men har varit jättetrött och haft lite molvärk. Bebisen har knappt varit lugn alls idag.

Tomisamat - Grattis till killen!! Varför tror inte läkaren att veckorna stämmer?

Annelie - ja hemma läste jag att det var helt lugnt att bada, vi har dock bara dusch.

• MissFörstånd

Rocket - jag har bara erfarenhet av igångsättning och inte av "vanlig" start. Min igångsättning gick bra, men jag tror att det kan vara lite jobbigare för kroppen för den är inte helt redo då. Min förlossning slutade i akut snitt men det hade inte med igångsättningen att göra. Anledningen till att jag blev igångsatt var vattenavgång och lite stressad bebis.

Svar på tråden Juni-barn