Dancia skrev 2012-06-02 10:44:27 följande:
Imorse blev jag ordentligt lurad. Jag sov nästan hela natten (vilket jag aldrig brukar) och när jag vaknade 7.22 och gick och lade mig igen efter att jag hade kissat så började jag känna ett molande tryck och fick sedan en förvärk, 17 min senare kom nästa, 15 min senare en till och sedan kom de med 7 min mellanrum i 1,5 tim. Började verkligen tro att det kanske kunde vara på G idag men efter att jag gick på toa och gjorde nr 2 så avtog värkarna. Nu kommer de dock igen med ca 11 min mellanrum, ganska regelbundna men helt olika i styrka. Typiskt att det är så fruktansvärt dåligt väder annars hade jag försökt ge mig ut på en liten promenad och sedan tagit ett bad för att se vilket håll det går åt.
FY vad typiskt att det avtar. Du får kränga på dig regnkläder och ut och traska eller gå ut i vanliga kläder, alla kommer nog förstå om de ser en höggravid kvinna ute i regnet med bara kläder att man vill starta förlossningen

.
Dancia skrev 2012-06-02 10:50:38 följande:
Då är det med all säkerhet slemmisen som går :). Man behöver inte ringa in men förhoppningsvis är det ett tecken på att du snart börjar känna lite mer :).
Den här dagen blev ju genast lite mer spännande iaf, även om det kan ta lång tid. Kan det vara flera veckor kvar trots att man är relativt nära bf? Bf nästa lördag.