Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen
    fyrklöver81 skrev 2012-05-29 16:14:08 följande:
    Jag är så avundsjuk på er som har nära till bf.
    Jag pallar verkligen inte vara gravid längre 35+3 idag =/ jag har ökat massa i vikt och känner mig som en jätte. Har inte svullnat mycket, så det är väl fett antar jag =( 

Känner att jag inte orkar vara aktiv med min dotter, det ger också dåligt samvete.

Fy och bläää!!!!!!!!

Det jag hoppas på är att jag läste att det är genetiskt när bebisen vill ut och min man föddes för tidigt så jag hoppas de generna finns hos denna krabat med =)

Lycka till alla med barnafödande och grejer!!!!!!!!!!! 
    Genetiskt säger du? Suck, det ger mig inga som helst aningar eftersom både jag och min man kom efter igångsättningar av olika anledningar... Jag vill att bebisen kommer nuuuuuu! Går in i v.40 nu men försöker ställa in mig på tre veckor till...
  • RocketQueen
    Bumman79 skrev 2012-05-31 00:28:11 följande:
    Är jag den enda som känner nej jag vill inte åka in å föda?

Ibland vill jag men oftast inte...ska prata med min BM på mån om min oro inför förlossningen. Lite sent påtänkt men trodde väl att det skulle gå över och så har jag förträngt förlossningen rätt bra å skjutit det framför mig hela tiden men nu är det bara 17 dgr kvar aaahhh....

Skulle verkligen vilja känna som er andra här inne att jag VILL in. Känns nästan som att den kan stanna ett par veckor till bara för att slippa...samtidigt vet jag ju att någon gång måste jag ju föda ut bebisen den kan ju inte ligga kvar i magen för resten av livet.
    Jag är livrädd för förlossningen. Men jag har varit det hela tiden och har fått jättemycket hjälp för att kunna ta mig igenom det. Så jag är precis lika rädd som jag var i början men nu känner jag mig redo att anta utmaningen eller vad man ska säga. Sen är det ju verkligen inte förlossningen man ser framemot, jag ser framför mig känslan efteråt när man har sin bebis (och slipper vara gravid längre )

V.40 idag och jag är mer less än nånsin Haha dock vid ganska gott mod. Sista träffen med föräldragruppen i eftermiddag så jag blir alltid på lite bättre humör när jag får lämna huset ett par timmar.
  • RocketQueen
    stjärnfrukt skrev 2012-05-31 11:02:24 följande:
    Det jag ville komma till är att idag ska jag käka ananas och färdknäppen. Någon mer som är på att prova husmorsknep?! Skrattande 

(sen vill jag nog påstå att när man har gått en mil/möblerat om/storstädat så sover man riktigt gott och är riktigt avslappnad efteråt och därför sätts det igång...så en kompination av fullfart och sedan total avslappning kan nog göra mkt..men det är som sagt bara vad jag tror)  
    Jag tryckte i mig en hel ananas häromkvällen! Haha höll på att dö av sötchocken Hallonbladste dricker jag varje dag och bor i ett trevåningshus (köket på första våningen, sängen på andra och soffan på tredje )så trappspringande hinner jag också med

Jag är också riktigt less på folk. Undviker att träffa människor för jag orkar inte höra "Men OJ vad stor du är!" nej det är jag inte, magen ligger exakt på medelkurvan. Visst har jag svullnat en hel del men precis som du säger så kommenterar vi ju inte deras dubbelhakor! Idioter... Är också trött på alla kommentarer om att gå över tiden. Det går faktiskt  inte att föreställa sig hur det är om man inte gjort det själv. Jag hade iaf absolut ingen aning om hur jobbig den här sista tiden var innan jag själv blev gravid kan jag säga.
  • RocketQueen

Ja det känns som att det är minst en varje morgon man loggar in som har fått bebis så vi får väl se vems tur det är imorgon

• RocketQueen
    Essence skrev 2012-06-01 18:36:56 följande:
    12 dagar kvar till snittdatumet, 19 till BF, och jag känner knappt ingenting. Jag vaknade visserligen inatt kl 5 och hade kraftiga sammandragningar, men det kan ha berott på att jag var dålig i magen och hade spenderat hela gårdagen med att packa och flytta en hel lägenhet.

Det är helt otroligt vad man klarar av som höggravid. I lördags var jag på möhippa och vandrade över halva Stockholm. I onsdags började vi packa ner allt och flytta lite, och igår packade vi och flyttade vi resten.
    Idag hann vi dessutom med att åka iväg och gifta oss mitt i allt. =)

Så, förhoppningsvis är vi uppackade och färdiga inom en vecka så har jag precis några dagar på mig att göra iordning allt inför bebis ankomst.

Just ja, däremellan ska jag hinna läsa en c-uppsats och opponera på den på tisdag, samt korrigera min c-uppsats som ska vara färdig och inne om en vecka.
    Grattis till giftermålet Skrattande
  • RocketQueen

LillaGrynet: Men lergigan comp hjälper ju inte sömnen. Det är ju både koffein och efedrin i dom. Behöver man sova är det vanliga lergigan man ska ha. Comp är mot illamående...

• RocketQueen

Hur har det varit för er som blivit igångsatta tidigare? Alltså ni som både har startat naturligt och blivit igångsatta. Det har hänt en jäkla massa grejer som gör att det funderas på att sätta igång mig nästa vecka (vid bf) men jag tvekar. Har fått för mig att det blir en mycket jobbigare förlossning om man sätts igång än om man inte gör det? Finns det nån som har någon erfarenhet? Jag har väl i stort sett helgen på mig att fundera på hur jag vill ha det...

• RocketQueen
    tomisamat skrev 2012-06-02 13:50:03 följande:
    I torsdags kom vår Alexander. vägde3520g, läkaren tror inte att han är 36 veckor bara som enligt rul.
    Denna förlossning var den mest underbara jag varit med om. Kände exakt vad som hände i kroppen så jag bad barnmorskan backa undan och låta mig lyssna på kroppen med bara min man vid min sida. Det har aldrig gått så smidigt innan. Kände precis när det var dags att krysta och inte. Så på två krystvärkar inom 5 min så var han ute. Och det blev inte en skråma i underlivet, så det har gått att kissa ordentligt på en gång efter. Och det blödde inte heller förrän moderkakan kom. Så nu ligger han äntligen här och myser.
    Och ett jättegrattis till dig såklart! Vad härligt att allting gick så bra, det måste kännas hur häftigt som helst.
Svar på tråden Juni-barn