Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

LillaGrynet skrev 2012-06-02 14:37:09 följande:
    RocketQueen: Jag har fått dem mot min klåda.. Men dem sa att dem även skulle göra mig trött.. :-/
    Konstigt att du inte fick "vanliga" Lergigan istället, för såna äter jag för att kunna sova och de blir man trött av. Hoppas du får sova nåt iaf, jag vet hur det känns när man går runt som en zombie :-/
  • RocketQueen
    LillaGrynet skrev 2012-06-02 14:58:33 följande:
    Vad har hänt RocketQueen eftersom du ev ska bli igångsatt? Jag blev igångsatt med sonen pga läckande fostervatten.. Gick bra men var ganska intensiva sammandragningar tills dem riktiga värkarna körde igång.. Från jag blev igångsatt till lilleman va ute tog 15 timmar..
    Lång historia och ganska så privat, men det handlar om mitt välmående kort sagt... Hade ju allra helst sett att förlossningen startar av sig själv samtidigt som det aldrig kommer att funka att vänta i över två veckor till för mig så som det ser ut just nu...
  • RocketQueen
    LillaGrynet skrev 2012-06-02 15:02:32 följande:
    RocketQueen: Har gått som en zombie mer eller mindre under hela graviditeten.. Bla därför jag varit sjukskriven och för foglossning.. Men nu är det ju klådan som gör sitt också.. Sover ca 2 Tim å sen vaknar ja för att kissa å kan inte somna om utan ligger vaken till sambon åker till jobbet å somnar ca 2-3 Tim till.. Så helt slut på dagarna... Den bästa sömnen får jag när jag är ensam helt klart;)
    Jobbigt, tyvärr vet jag alltför väl vad du pratar om. Jag hade stora problem redan innan jag blev gravid och det blev ju inte direkt bättre. Har också varit sjukskriven de senaste tre månaderna på heltid och i två månader på halvtid innan dess bla pga sömnen och foglossningen. Läkarna tyckte att jag skulle äta bla Imovane för att kunna sova men det vågar jag inte så länge bebisen bor i magen så därför har jag försökt klara mig på Lergigan. Tyckte att de funkade bra i början men nu vet jag inte längre... Det svåraste är väl egentligen att lösa orsaken till varför man sover dåligt vilket inte alltid är så lätt.

Men jag slipper iaf klådan, vilket jag inte är avundsjuk på. Hoppas det blir bättre för dig snart, när har du bf?
  • RocketQueen
    RocketQueen skrev 2012-06-02 14:11:43 följande:
    Hur har det varit för er som blivit igångsatta tidigare? Alltså ni som både har startat naturligt och blivit igångsatta. Det har hänt en jäkla massa grejer som gör att det funderas på att sätta igång mig nästa vecka (vid bf) men jag tvekar. Har fått för mig att det blir en mycket jobbigare förlossning om man sätts igång än om man inte gör det? Finns det nån som har någon erfarenhet? Jag har väl i stort sett helgen på mig att fundera på hur jag vill ha det...
    Jag puffar min fråga lite, ingen som har erfarenhet av igångsättning?
  • RocketQueen

Tack för era svar! Det blir en lång diskussion i helgen med mannen och sen på måndag ska jag träffa bl.a. barnmorskan för att se hur vi gör. Det verkar vara rätt vanligt att många får värkstimulerande även fast det startar naturligt. Det tråkiga är att där jag har valt att föda gör de inga igångsättningar så i så fall får jag inte vara där utan måste vara på en "vanlig" förlossningsavdelning vilket inte alls känns kul. Det är väl egentligen det största hindret som jag ser det. Samtidigt så finns det inget som säger att det ens startar av sig själv, jag kanske går över tiden och ändå måste sättas igång och då har jag "hållt ut" två veckor helt i onödan...

• RocketQueen
    Bumman79 skrev 2012-06-02 22:13:29 följande:
    Om de tycker att du behöver sättas igång pga hälsoskäl då kanske det är bäst att göra det och som du skrev du kanske ändå skulle gå över å tvingas bli igångsatt som vissa blir :P.
    Sen har du ju känt dig redo för att åka in å föda ett tag nu...så det kanske är lika bra? :) Så får du snart träffa din lille bebis :).
    Jo, det som får mig att tveka så mycket är just att vi då inte får vara på den förlossningsavdelning som vi ville eftersom de inte gör några igångsättningar alls där. Jag har ju varit väldigt förlossningsrädd och har jobbat jättemycket med det och varit på flera besök på avdelningen för att känna mig tryggare. Nu känner jag att jag inte alls är lika trygg med att vara någon annanstans vilket är det som skrämmer mig mest... Suck, dessa beslut...
  • RocketQueen

Conda: Japp det var jag som undrade. Kul att höra från någon som har testat båda sätten så att säga. Det gick ju väldigt fort för dig. Varför blev du igångsatt?

• RocketQueen

Conda: Då förstår jag att du blir igångsatt. Tack för att du delade med dig.

Bumman: Jag vill ju helst föda på Södra BB, har helt snöat in mig på det och blir det igångsättning får jag nöja mig med vanliga Sös. Vi får se vad som händer, tänk om man kunde ha sån tur att det startar av sig svälj typ ikväll men det lär ju aldrig hända...

Idag tänkte jag att jag skulle testa en långpromenad för att kanske starta upp nåt men vädret har varit så tråkigt. Så vi åkte till Ikea istället! Den iden hade precis alla andra också kommit på... Vi gick runt där och i lite andra affärer i flera timmar. Tänk om bebisen ville komma nu...

• RocketQueen
    inarosegarden skrev 2012-06-04 15:18:14 följande:
    var hos bammorskan idag.  väntar mitt andra barn, hade bf den 1/6... igår efter en efterlängtad färdknäpp, kom slemproppen! har lite molande värk men inget mer. hade dessutom fått högre blodtryck, tror att det var 121/90 om jag minns rätt, så ska tillbaka på tors o kolla om jag inte hinner föda innan dess... läste att det var fullt på sthlms bb!!! gah, jag blir så nervös nu, jag ska ju föda på danderyd!!!!! nån som hört nåt mer?
    Jag tror inte att man ska hänga upp sig för mycket på sånt där, min bm har sagt att när det är sådär mycket folk på förlossningarna så brukar det vara ganska bra ruljans så det brukar lösa sig ändå. Hennes tips var att ringa rätt tidigt när man känner att det händer nåt så att de är förberedda på att man är på väg. Alltså inte vänta tills man inte står ut längre utan ringa redan när man känner att man börjar få värkar. Jag hoppas på att få föda på Södra BB och där har det bara 3 förlossningar åt gången!
  • RocketQueen
    LillSnurr82 skrev 2012-06-04 17:23:57 följande:
    Hur täta värkar ska man ha som omföderska innan man ska ringa fl? Med första barnet var det väl typ 2-3 min, men så länge kanske man inte ska vänta som omföderska?
    Hellre ringa för tidigt än för sent skulle jag säga... Det värsta som kan hända är ju att de ber dig ringa senare?
Svar på tråden Juni-barn