Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Baby1112 skrev 2012-06-01 10:16:13 följande:
    Min bebis "backade". Den var ruckbar när jag var hos BM, några dagar senare låg den på tvären... Nu är den ruckbar igen, men hon kunde inte säga att den till 100% skulle stanna där...
    Åh rackarns, var den ruckbar. Hoppas verkligen att den ligger kvar så tills det är dags!
  • Havsjungfrun
    Ensortsmamma skrev 2012-06-01 11:58:02 följande:
    Åh oroliga jag här.. Har känt väldigt lite/ibland inga alls rörelser nu under natten och förmiddagen. Blir så nojjig med tanke på vad man har i bagaget . Ringde Mvc men deras telefontid va slut 10 tänkte man kunde få komma dit och lyssna på hjärtljuden. Känns så "onödigt" att åka ändå till fl.
    Har haft väldig huvudvärk på höger sida med. Va hos bm igår med blodtrycket va då bra. Vet inte man är nog bara nojjig.
    Hade jag vart själv hade jag nog åkt in men nu är jag barnvakt åt en tre månaders liten bebis..
    Testa att dricka iskallt vatten, ät något sött eller drick juice. Det brukar sätta fart på bebisen!
  • Havsjungfrun
    UnderbaraPojke skrev 2012-06-01 14:36:57 följande:
    Hej Tjejer !! 
    i Tisdags kom äntligen vår efterlängtade pojke =)
    Hade en förlossning som gick KANON till en början men sen la han huvudet på sned och fastnade =/ men efter EDA kom han till sin rätta igen och tittade ut efter 16,5 timma från första värk hemma.

Ingen liten pojk då han slutade på 4400 g och 54 cm och ändå 10 dagar för tidig =)

www.helsingborgslasarett.se/patienterochnarst...

Grattis till er kille Baby! Tur att allt gick bra i alla fall!
  • Havsjungfrun
    Annelie81 skrev 2012-06-01 15:41:44 följande:
    Hej hopp alla! Måste ju bara fråga- har alla klart med namn till sina bebisar? Vi har nya namn varje vecka som vi gillar men sen ändrar vi oss...Den här stackaren får nog heta "lillebror"!  Vi har 10 namn som vi gillar men inte tillräckligt för att fastna och bestämma oss för ett.....hmmm

Nej, det får man ju se vad det är för en liten som kommer ut. Mycket lättare med tjejnömn än killnamn dock...
  • Havsjungfrun

Har faktiskt uppbådat lite energi och dammat över huset med dammvippa i alla fall. Lite putsning av speglar o.s.v. bel det också. Känns sååå skönt!

• Havsjungfrun

Har faktiskt uppbådat lite energi och dammat över huset med dammvippa i alla fall. Lite putsning av speglar o.s.v. blev det också. Känns sååå skönt!

Essence: Grattis till giftemålet Skål 

• Havsjungfrun
    RocketQueen skrev 2012-06-02 09:33:20 följande:
    LillaGrynet: Men lergigan comp hjälper ju inte sömnen. Det är ju både koffein och efedrin i dom. Behöver man sova är det vanliga lergigan man ska ha. Comp är mot illamående...
    Precis vad jag också tänkte, de hjälper ju inte mot sömnbesvär utan det är "vanliga" Lergian som används mot det...

Ensortsmamma: Hoppas att ni får en fin dag!

Mådde riktigt kasst imorse och spydde. Känner mig helt klar med det här med 2 dagar kvar till BF. Får nog se om maken kan tänka sig en färdknäpp ikväll även om jag vet att det inte hjälper...
  • Havsjungfrun

Tomisamat: Grattis till er kille Baby! Låter verkligen som en fantastik förlossning.

• Havsjungfrun
    RocketQueen skrev 2012-06-02 15:00:53 följande:
    Lång historia och ganska så privat, men det handlar om mitt välmående kort sagt... Hade ju allra helst sett att förlossningen startar av sig själv samtidigt som det aldrig kommer att funka att vänta i över två veckor till för mig så som det ser ut just nu...
    Stor kram till dig!
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-06-03 21:24:09 följande:
    Jaa någon bebis den 3/6 kan vi ju bara glömma iaf. Bm-besök imorgon!
    Samma här! Dessutom BF imorgon. Ska denna bebis vara lika punktlig som storasyster och komma på "rätt" dag tro... Har varit med familje på badhuset idag men avstod av förklarliga skäl att bada själv, värmen var dock påfrestande. Sedan var vi på byggvaruhus och köpcentrat och tittade på dörrar till vårt garagebygge. Avslutade med att städa klart mitt skrivbord på jobbet. Skönt att få det avklarat innan bebisen kommer. Hoppas på att kånkandet på sex stora kassar kan hjälpa till ;)

Conda: Håller tummarna för att du får träffa din bebis imorgon!
    Annelie81: Lycka till! Hoppas att det kommer igång på riktigt snart.  
Svar på tråden Juni-barn