Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Tess1979 skrev 2012-06-05 16:17:08 följande:
    Törs jag släppa iväg min sambo och titta på Sverige-matchen på Råsunda måntro??... Det är väl 30 min därifrån och hem hit, och sen är det ytterligare 30 min in till förlossningen. Svårt att veta hur fort det här kan gå, eller hur länge det kan hålla på...
    Hade inte heller släppt iväg min man på fotboll! Med avspärrningar o.s.v. kan det ta bra mycket längre tid att få hem honom och det kan ju som sagt dra igång fort. Lycka till! 

Min slempropp har släppt i ett par omgångar idag. Undrar dock över färgen, den var verkligen grön-gul, som när man har bihåleinflammation Kräks . Ingen risk för att den är infekterad? Hur har era sett ut? Med mina andra två barn såg jag aldrig röken av slemproppen men jag trodde att den skulle vara mer "neutral" i färgen...
  • Havsjungfrun

Har googlat lite och den kan tydligen vara grön också, skönt. Nu ska jag ta med mig familjen på en liten promenad för att se om vi kan hjälpa Lill-skrutt på traven ut.

• Havsjungfrun
    mimi02 skrev 2012-06-05 17:58:47 följande:
    Bra tips, ska höra mig för med BM om jag kan hyra en. 
    Man kan hyra på sjukgymnastiken men de kanske har hos bm också. Finns att köpa på Claes Ohlsson & Jula också.
  • Havsjungfrun
    Elvis Mamma skrev 2012-06-05 17:42:13 följande:
    Havsjungfrun: Med sonen var min slempropp väldigt gul/grön så de är helt normalt även om de känns ofantligt äckligt
    Såg ju onekeligen ganska så äckligt ut när det såg ut som om jag snytit mig istället för att torkat mig...
  • Havsjungfrun
    mittlivsomjosefine skrev 2012-06-06 01:22:14 följande:
    Dancia: Okej, det känns lugnande! :)
    Jag frågade Bm om måttet inte kunde bero på hur bebisen låg eller att man hade mycket vatten eller så. Men nej, enligt henne kunde man inte det "det är stor bebis lilla gumman" (så sa hon inte men det kändes som hon menade så och lät liksom lite hånfull...). Tyckte det lät väldigt konstigt att det inte kunde bero på annat än att bebisen är stor, fick ingen bra känsla av henne när hon lät sådär :/ Det kommer ju visa sig förr eller senare om den är stor eller inte... Tack för svaret! :)
    Mitt sf-mått var mycket större när den låg i säte och det blev lägre när den var rättvänd och min bm sa att det absolut berodde på att den tog så mycket plats då. Får du inte göra ett tillväxtultraljud om hon tror att den är så stor?
  • Havsjungfrun

Memso: Grattis till lillkillen Baby! Tänk att så många bebisar redan har kommit ut trots att det bara är den 6:e idag!

Cataleya skrev 2012-06-06 09:27:50 följande:
    Någon mer som mår illa och är spy färdig på mogonen ?
    Har spytt flera morgnar trots mina mediciner. Var och handlade mat i förmiddags och var både spyfärdig och småyr när jag var klar.

Trodde att förlossningen skulle starta i natt då det småmolade när jag släckte ljuset. Vore ju bra att alltid vara ledig på sin födelsedag!   

• Havsjungfrun
    LillaGrynet skrev 2012-06-06 12:51:05 följande:
    Tänkte bara fråga om det är någon här som vet vad det kan bero på när man har en ihållande brännande känsla i övre delen av magen?! Kommer oftast på em/kvällen kan knappt sitta utan måste halvligga.. Sen har jag även en ihållande smärta i ländryggen som sitter i hela tiden så kan knappt röra benen när jag ligger och
    Är det som superträningvärk i övre delen av livmodern? Så har jag haft till och från i ett par veckor nu och särskilt om jag sitter en längre tid. Vet inte vad det beror på men är kanske just träningsvärk.
  • Havsjungfrun
    LillaGrynet skrev 2012-06-06 13:08:31 följande:
    Havsljungfrun: Det är som en bränner på en punkt i övre magen på vänster sida och tar emot när jag sitter eller böjer mig.. Svårt att förklara.. Känns inte som träningsvärk:-/ Ryggsmärtan är mer som en trötthetskänsla och strålar ut i sidorna och ner i baken.. Gör ont så fort jag böjer benen i liggandes och när jag ska resa mig upp.. Sen trycker det ner i bäckenet .. Kanske är foglossningen?
    Låter ändå lite som på mig men har du bara ont på en viss unkt hela tiden? Mitt varierar lite. Ryggen låter kanske mer som foglossning eller spänningar. Jag tycker att det är skönt att stå på alla fyra och skjuta rygg ibland när ryggen blir för spänd.

Tullamaja: Grattis till er tjej Baby

• Havsjungfrun
    LillaGrynet skrev 2012-06-06 15:44:09 följande:
    Havsljungfrun: Oftast sitter det på en punkt men kan även kännas som ett "bälte" över magen som bränner om man säger där bh:n sitter.. När jag tar av mig den kan det ibland släppa lite lite men trycket sitter i hela tiden.. Svårt å förklara
    Så är det för mig med. Att halvligga eller ligga är det enda som hjälper. 
  • Havsjungfrun
    mittlivsomjosefine skrev 2012-06-06 20:53:33 följande:

Nej, hon har inte nämnt något om att göra ett tillväxtultraljud... Men jag själv skulle känna mig mer trygg om jag fick göra ett. Nu är det dock så kort tid kvar, och det är ju inte mycket man kan göra heller mer än att sätta igång förlossningen känns det som. Så jag låter det vara. Den kommer väl ut förr eller senare.
    Men tyckte det var dumt av henne att säga sådär och sen inget mer liksom.

Jag är iofs en sån som oroar mig för det mesta och säger jag inte till henne att det hon sa oroar mig får jag väl kanske skylla mig själv :p    
    Alternativet är väl i så fall snitt om det skulle visa sig att den verkligen är stor. Konstigt sätt av din bm... 
Svar på tråden Juni-barn