Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-07 11:52:27 följande:
    Ja hinnorna e det ju såklart men man känner liksom hur det är ett stort klot där inne Tungan ute läskigt......
    Ok, det var det värsta. Då får du knipa ihop så att han inte ramlar ut Flört
  • Havsjungfrun

Ska ju på studentuppvaktning idag och kom för en stund sedan på att det ska serveras varmrökt lax... Den kommer att vara köpt via en restaurang som sysslar med catering. Blir nu lite osäker på om jag verkligen ska chansa och äta av den. Får väl hålla mig till tillbehören annars.

• Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2012-06-07 15:21:14 följande:
    Absolut, men BM var lite förundrad och skulle höra med läkaren om man skulle röntga mitt bäcken för att se så det inte är för trångt så att han inte kan komma ner. Det är ju en väldigt bra sak att veta eftersom bebis inte kommer ut den vägen om det är för trångt...

Det ÄR frustrerande när alla förstföderskor jag känner och har pratat med berättar hur deras bebisar är fixerade sedan länge...
    Vår son vände sig bara ett par dagar innan han föddes och var ruckbar dagen innan så hoppet är inte ute för dig. Han kom ju en månad för tidigt så det var ju ganska så normalt men bra att de vill kolla dig om hon är fundersam.
  • Havsjungfrun

JennieJ: Grattis till er kille Baby!

Var helt säker på att bebisen var i antågande när jag igår under studentfirandet satt och åt och började få känningar till och från, men nej då fortfarande ingen bebis... 

• Havsjungfrun
    RocketQueen skrev 2012-06-08 04:46:11 följande:
    Grattis JennieJ!

Vaknade strax efter fyra av ett enormt illamående. Var tvungen att springa och kräkas, nåt jag inte gjort sen vecka 17... Suck, vad f-n är det nu för fel på mig... Mår precis lika illa fortfarande och om jag rör mig lite för fort så kräks jag igen så jag vågar knappt lägga mig ner.
    Har ockå spytt mer det sista trots mediciner. Min bm sa att det beror på bebisens läge så här på slutet. Rekommenderar intag av glass Tungan ute

Ensortsmamma: Hoppas att du snart mår bättre och försök att ta det lite lugnt även om du är med och fixar möhippan, det borde de andra förstå! 
  • Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-06-08 09:43:35 följande:
    Bf + 8 idag... Vad är detta? Ingen tillstymmelse alls till bebis
    Visst är det trögt!!! BF+3 och redan otroligt otålig då de andra inte kommit senare än på BF. Vill inte missa sonens första skolavslutning på tisdag och kusinen gifter sig på midsommarafton så jag vill evrkligen att bebisen kommer ut nu...
  • Havsjungfrun
    Dancia skrev 2012-06-08 09:50:12 följande:
    Den här morgonen har inte varit rolig alls. Har haft djupa ångestkänslor på grund av min riktigt jobbiga och dumma maginfluensa fobi. Konstigt nog så här i Juni månad så har det blivit ett nytt utbrott med detta i området och flera av mina vänners barn ligger nu dåliga :(. Känner att jag bara väntar på min tur och min mardröm är att få det och att förlossningen sätter igång och behöva ha detta inne på förlossningen :((. Som tur är så har jag ju barnen hemma från dagis, men av tidigare erfarenheter är det många här som inte tar hänsyn och träffar folk när de fortfarande är smittbärare.
    Samtidigt mår jag sämre och sämre med mina hjärtklappningar och foglossningen har blivit nästintill olidlig nu. När jag var inne på förlossningen igår så gjorde BM en undersökning för att hon var osäker på om huvudet eller rumpan låg ner och till min besvikelse upptäckte hon att bebisen låg väldigt högt upp med huvudet och tappen var lång :(.
    Min bebis ligger alltså och glider upp och ner från nästintill fixerad till rörlig om och om igen. Därför är tappen alldeles lång och inte riktigt mogen för en hinnsvepning (vilket jag blivit lovad att få på måndag om det går att utföra). Så nu hoppas jag innerligt att tappen hinner mogna lite till över helgen. På måndag blir det 5:e omgången med järndropp och en bedömning av läkare hur länge till jag kan gå gravid eller om de ska sätta igång mig.
    Håller tummarna för att den mognar under helgen! Kram
    fyrklöver81 skrev 2012-06-08 09:53:02 följande:
    Hej alla igen! Ni som är förstfödorskor kan skippa läsa detta långa tråkiga inlägg! =)

Ni som har mindre syskon hemma , hur gör ni med vagn?

Vi har köpt en stor jäkla dubbelvagn, ser ut som ett monster, men verkar mycket bekväm, hur som så funderar jag att även göra om dotterns emmaljunga till en liggvagn igen och sätta ståbräda på så man har en mindre vagn när man är ensam med bebis och en större när bägge barnen är med.
    Sen har vi även en paraplysulky till dottern.

Är ju även lite känsligt att ta dotterns vagn hon är 2år och 3månader och förstår mkt väl att en lillebror är på väg och är mer sotis än vanligt och vill ligga i lillebrors spjälsäng osv...
    Vi hade syskonvagn med de två äldsta, 21 månader emellan dem. Hade aldrig klarat mig utan! Bra att ha kvar den vanliga vagnen också. Försök att göra förändingarna i tid så att det inte blir först när syskonet kommer för då blir det så uppenbart att den "snott" hennes grejer.
  • Havsjungfrun
    Elvis Mamma skrev 2012-06-08 10:47:18 följande:
    Fick precis en chock! Min struma läkare ringde å på grund av mitt skyhöga T4 värde så måste jag bli igångsatt idag! Skulle egentligen in för bedömning och hinnsvepning på måndag men nu blev det bråttom. Bara packa ihop å åka. Jag är så nervös å rädd så jag skakar!
    Oj då, hoppas att allt går bra! Tänk på att du får träffa din bebis idag!!! Hoppas att dina värden rättar till sig sedan, viktigast är att nu får hjälp nu. Lycka till!
  • Havsjungfrun
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-08 14:54:43 följande:
    Jag frågade bm idag och hon sa ca 200 gr i veckan.
    Tur att det inte är mer, hade för mig 75 g/dag men räknade ut att det skulle bli jättemycket...
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-08 14:54:43 följande:
    Huvud så långt ner att hon ej kunde känna det....
    Inte konstigt med tanke på att du kan känna det själv!
    Essence skrev 2012-06-08 16:40:09 följande:
    Jag har verkligen ingen aning om hur jag har överlevt de här veckorna. Under maj skrev jag klart c-uppsatsen, 26 maj var jag på möhippa i Stockholm och vandrade runt halva stan, 29 maj fick vi nycklarna till nya lägenheten (två dagar tidigare än beräknat), vi panikpackade och panikflyttade, 1 juni åkte vi till Karlstad och gifte oss, 5 juni hade jag opponering på c-uppsatsen, i förrgår skulle uppsatsen korrigeras, och idag har jag tagit examen.

Men NU får jag faktiskt vila. Annat än att packa upp några sista lådor och småstäda så har jag inga fler måsten. På onsdag åker vi in för det planerade snittet.... =)
    Skönt att ha alla måsten gjort. Se till att vila dig i form nu!

Mycketsaft: Grattis till dottern Baby!   

• Havsjungfrun
    lycka 4 skrev 2012-06-08 19:23:22 följande:
    Men jag tror Idaelin menade att bm inte kunde känna huvudet från utsidan :). Jag har förvärkar från hell idag :(
    Ja, det var så jag också menade.

Har varit på snabb promenad men inget händer mer än att magen blir stenhård... 
Svar på tråden Juni-barn