Juni-barn
Lillsnurr82: kan verkligen tänka mig besvikelsen när det var hemmorojderna som orsakade den lilla blödningen. Jag hade nog också tänkt samma sak och blivit glad över att det kanske var en del av slemproppen först :P.
Lillsnurr82: kan verkligen tänka mig besvikelsen när det var hemmorojderna som orsakade den lilla blödningen. Jag hade nog också tänkt samma sak och blivit glad över att det kanske var en del av slemproppen först :P.
Memso: Stoort grattis!!! :)
Förklöver81 och Stjärnfrukt: oj nu blev jag alldeles rörd :). Jag är inte alls något speciellt, en helt vanlig snart trebarns mamma som jobbar på förskola :). Ni lyfte iaf min dag lite extra, ni är så himla goa allihopa här inne!
Grattis Tullamulla!!! :)
Mycketsaft: hoppas att hinnsvepningen gör att det drar igång med nu :).
Nu har jag gått och fått väldigt mycket förhoppningar om att de kanske går med på att göra en hinnsvepning på mig imorgon på förlossningen trots att jag hade lovat mig själv att jag inte skulle ställa in mig på det för att inte bli besviken. Får helt enkelt vänta och se vad de säger imorgon.
Sjärnfrukt: vad skönt att det går så bra med potträningen :D. När hon själv är så stolt och tycker det är roligt så kommer hon nog kunna bli blöjfri fort :). Min dotter blev blöjfri i januari och det kändes så skönt att hon blev färdig med det innan bebisen kommer så jag slipper 2 blöjbarn igen :).
Inarosegarden: Grattis! Och vilken bra förlossning :), tack för att du dela med dig!
Ååå grattis JennieJ!!!
Den här morgonen har inte varit rolig alls. Har haft djupa ångestkänslor på grund av min riktigt jobbiga och dumma maginfluensa fobi. Konstigt nog så här i Juni månad så har det blivit ett nytt utbrott med detta i området och flera av mina vänners barn ligger nu dåliga :(. Känner att jag bara väntar på min tur och min mardröm är att få det och att förlossningen sätter igång och behöva ha detta inne på förlossningen :((. Som tur är så har jag ju barnen hemma från dagis, men av tidigare erfarenheter är det många här som inte tar hänsyn och träffar folk när de fortfarande är smittbärare.
Samtidigt mår jag sämre och sämre med mina hjärtklappningar och foglossningen har blivit nästintill olidlig nu. När jag var inne på förlossningen igår så gjorde BM en undersökning för att hon var osäker på om huvudet eller rumpan låg ner och till min besvikelse upptäckte hon att bebisen låg väldigt högt upp med huvudet och tappen var lång :(.
Min bebis ligger alltså och glider upp och ner från nästintill fixerad till rörlig om och om igen. Därför är tappen alldeles lång och inte riktigt mogen för en hinnsvepning (vilket jag blivit lovad att få på måndag om det går att utföra). Så nu hoppas jag innerligt att tappen hinner mogna lite till över helgen. På måndag blir det 5:e omgången med järndropp och en bedömning av läkare hur länge till jag kan gå gravid eller om de ska sätta igång mig.