Juni-barn
Jag dricker också alltid bara då jag är törstig. Vilket är mer nu än innan ;D
Jag dricker också alltid bara då jag är törstig. Vilket är mer nu än innan ;D
Har nu gått 19 fulla veckor och är snart halvvägs :) Bebisen sparkar på för fullt och jag har tom lyckats filma två sparkar :D Känns riktigt häftigt.
Har fått lite bebiskläder av en kompis och av min mamma. Har även köpt en spjälsäng. Ingen madrass eller så än så länge, men det kommer~
Jag är också väldigt väldigt trött på dagarna.. Hade möte på jobbet och somnade nästan.. Brukar vara nog plågsamt. Någon annan än mig som har fått plötsliga stickningar i brösten??! Har aldrig någonsin haft det men fick det för någon kväll sedan.. Det gick inte att ta på dom då, stack bara ännu värre.. Som små nålar. Stack flera gånger i själva bröstet och bröstvårtan var riktigt öm :( Kändes inte alls nå kul. Sen har jag börjat få ont i ena sidan av typ höften/låret.. det kan väl inte vara foglossning? Känner mig som en gammal tant då jag försöker ta mig fram ibland. Gör ont att sätta sig ner och ställa sig upp dessutom. Bebis sparkar runt som ett tok, vände på sig för nån dag sedan. Kändes helt sjukt :) Måste inhandla större tröjor inom en snar framtid.
Huu vad kallt det börjar bli! -34 och man vill inte gå ut i första taget.
Var länge sedan jag var inne i tråden, har inte orkat sitta vid datorn på nästan en vecka, men nu har jag lagt upp lite nya magbilder i bildtråden ;) Har nämligen kommit halvvägs i graviditeten! Känns helt fantastiskt kul :D
Har börjat få ett mer tydligt streck på magen längst ner.. har till och med fått sammandragningar då och då. Det är lite läskigt, ena sekunden är nedre delen av magen stenhård för att sen bli normalmjuk igen :P
Bebisen sparkar på i magen och det är SÅ mysigt! I fredags hade h*n hicka som jag fick känna för första gången! Så jag vet precis hur bebisen låg då h*n sparkade på andra hållet samtidigt.
Någon annan än mig som drömmer hemska mardrömmar?? Har drömt jättemycket hemskt på senaste tiden.. speciellt om barn och bebisar. Senast inatt drömde jag att jag vaknade av bebisskrik någonstans i huset, men allt var mörkt och jag försökte lysa med mobilen då det inte gick att tända och såg en mörk skepnad i ett av rummen.. nä fy, det var riktigt otäckt. Jag vill drömma något roligt för omväxlingens skull!
Jag har en jätteliten rand som inte går hela vägen till naveln ens. Men det är en rand iaf. Vet inte vad det ska bli för något, men h*n är väääldigt livlig i magen. Vaknade klockan 4 av sparkar och buffar. Första gången jag har fått störd nattsömn utav bebisen. Det kändes mindre roligt då jag skulle upp en timme senare för att åka till jobbet :P
Har fått en riktig bebismage nu och känner mig helt plötsligt väldigt ovig då jag böjer mig eller kliver ut ur bilar med min vintermundering på. Jag längtar såå tills midsommar då bebis är beräknad.
På fredag blir första besöket hos BM sen inskrivningen! Känns som väldigt längesedan nu :O
Jag funderar också väldigt mycket kläder. Vad köper man till en nyfödd egentligen? Hur många miniplagg bör man ha?? Har köpt i lite olika storlekar.. Det minsta plagget vi har köpt är en vit body i storlek 50. Annat är 56 eller större. Vi vet inte könet på bebisen så vi har tyvärr mycket svart/vitt och grått bland bebiskläderna.. :( Svårt att hitta unisex tycker jag.
Har haft det jobbigt nu senaste veckan.. jag älskar när bebis sparkar, men nu börjar jag vakna av det mitt i natten.. Mindre kul att vakna kring 4 då man ska upp och jobba strax efter 5.
Jag hade också kliande bröst men det har börjat lugna ner sig nu. Kanske är det för att jag smörjer brösten, magen och låren med en bra hudkräm så huden blir mjuk. Kliade lite på magen där ett tag också, men nu är det mycket bättre :)
Imorgon ska vi förhoppningsvis köpa ett skötbord :D
Sen som jag har har skrivit tidigare så vaknar bebisen alltid runt 4 varje natt. I morse vaknade jag av sparkar 03:59, det känns lite läskigt
. Mest aktiv tidigt på morgonen, lunch och sent på kvällen.
Jag och sambon sitter och planerar för barnrummet.. Vi klurar på smidiga lösningar med möbler då rummet inte är så himla stort. Vad brukar man ha i ett barnrum för möbler? Sängen, byrå med kläder i, en fåtölj?
Någon som har eller ska ha något utöver det i bebisrummet? Eller smarta ideér på förvaring eller så? :) Jag behöver inspiration!
Jag har inte ens tänkt på att man måste ha medwursten i frysen i tre dagar.. Vilken jobbig väntan! Jag köpte medwurst över en chark och inte har den legat i frysen något.. Äter dock aldrig något som håller på att gå ut.
Vecka 23 idag. Bilder kommer senare. På måndag blir det flygresa till skåneland och är borta till nästa helg.. funderar på att använda mina stödstrumpor under flygresorna. Dom är helt underbara!
Magen växer, måste kissa ofta.. jobbigt då bebis bestämmer sig för att sparka loss på kissblåsan. Får sammandragningar då och då, inte så vidare skönt.