Juni-barn
Imorgon bär det av till Malmö för att träffa vänner och min sambos syster med familj. Kommer bli så kul då jag inte sett dem sen jag flyttade tillbaka till Norrbotten för två år sedan. Ska bli kul och få visa magen och prata lite bebis ;)
Imorgon bär det av till Malmö för att träffa vänner och min sambos syster med familj. Kommer bli så kul då jag inte sett dem sen jag flyttade tillbaka till Norrbotten för två år sedan. Ska bli kul och få visa magen och prata lite bebis ;)
Någon annan än mig som börjar känna att magen är så stoor?
Här uppe i norr är det kallt och det börjar bli drygt att klä på sig. Jag har ju både höga vinterskor och täckbyxor. Blir helt slut då jag har klätt på mig för att gå ut.
Just nu spänner magen en massa och jag förstår inte hur den ska kunna bli mycket större och tyngre, redan nu känner jag att det är jobbigt ;P Pustar och stånkar så himla mycket.
Fick en mega-sammandragning då jag gick i en trappa idag på jobbet. Var tvungen att stanna upp och gå myrsteg. O sen att bli sådär tvär kissnödig fastän man nyss var på toa för att bebis bestämmer sig för att boxas där nere. Inte kul ;P
Vecka 25 idag, tjoho :D Idag har jag inhandlat en skötbädd till skötbordet, två dreggellappar* och sängkläder till bebisen :) Vi måste verkligen börja dra igång med renoveringen av bebisrummet... Vill börja ställa in saker och tvätta upp kläderna så jag kan vika in dom. Jag kan inte fatta att det är 3 månader kvar nu!
Grattis Agnes! Jag håller tummarna för dina flickor :)
Någon mer än mig som känner sig konstig i hjärtat? Ibland känner jag hur det pumpar oregelbundet och väldigt hårt. Känns jätteobehagligt.
Bebisen sparkar och har sig i magen flera gånger om dagen. Jag känner mig nästan lite störd då jag är på jobbet och håller handen på magen för att få känna bebisen och dumler när jag gör det.
På fredag ska jag till barnmorskan för besök.
Var hos BM idag. Hade lite lite lägre järnvärde än förra gången så jag köpte lite järntabletter som jag kunde ta typ var annan eller var tredje dag. Jag låg jättebra i kurvan och bebisens hjärta slog som det skulle :)
Nästa gång blir det blodprov i armen då vi ska mäta antikropparna, vet egentligen inte varför då jag inte är RH-negativ och jag är A+..
Snart ska vi dra igång och renovera barnrummet jag och sambon. Fyfasen vad jag längtar!! Alla saker som säng osv står i andra rum just nu. Skittråkigt :( Kommer nog kännas mer verkligt då det står på sin plats.
UnderbaraPojke: Jag har rätt mycket sammandragningar.. om jag rör mig för mycket eller går i trappor. Ibland kommer dom bara när jag ligger i soffan och inte gör något speciellt. Jag blir stenhård och om jag går i trappor tex så måste jag stå still tills det gått över.
Ibland känns dom knappt, men ibland är det jättejobbigt.. stramar och gör lite ont, iaf om jag försöker röra på mig under tiden. Sen får jag sammandragningar om jag är lite kissnödig, då måste jag gå på toa. Annars blir det olidligt.
Någon mer än mig som är gasig? Jag måste rapa hela tiden tycker jag.. speciellt då jag är på jobbet. Inte särskilt trevligt att sitta i ett kontorslandskap och rapa hela tiden. Blir ju bara värre då man kväver dom så att säga. Ursäkta :P
Hur är det med feber då man är gravid? Mådde jättekonstigt igår och idag fick jag feber och kraftigt ont i ryggen och magen(?) Vet inte om det bara var sån där febersmärta.. men det var hemskt! Har knappt kunnat ligga i sängen för att jag har varit så öm och vek.
Var tvungen att ta en Alvedon fastän jag inte ville :/ Sen tog jag en kort promenad med hundarna för att få frisk luft och mår mycket bättre. Är dock rädd att det ska hända bebisen något då man har feber.
Någon annan än mig som har värk o kramp i benen? Vad ska man göra? Massera och hålla högt? Det är så himla irriterande..
Tack för tipsen om krampen o smärtorna i benen :)
Har en annan fråga, är det någon mer än mig som har haft ont i mellangärdet i bröstkorgen?? Iofs är jag förkyld nu och har inte känt av det innan. Kändes som att det högg och som att man har svalt för mycket luft.
Kan det vara bebis eller livmodern? Känner inte så längre som tur är :)