Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Juni-barn

IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-05 13:53:44 följande:
    Liljan o loppan: hmmm låter skumt med allt slem. Jag hade väldigt rikliga slemiga flytningar när jag hade en infektion i hinnorna. Min tjej tittade ju ut tidigt pga det redan v25. Har du ont i magen???
    det är just infektion jag är rädd för Har två prematura barn sen innan...dock födda i v.35. Hade då någon infektion trodde de, dottern föddes med hög sänka (trots antibiotikadropp under förlossningen) och efter sonen fick jag behandlas med antibiotika länge innan det försvann. Sonen mådde dock bra.
    Hade blödningar båda graviditeterna, men aldrig så här mycket så här tidigt.

Jag har ont, som molande mensvärk ungefär...
    Tycker att flytningarna ser ut ungefär som slemproppen...
  • Zvartaliljan
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-05 15:06:18 följande:
    Liljan o loppan: åh va jag lider med dig. Exakt så va det för mig. Min slempropp gick och efter det kom det en massa slem typ blod landat orangeaktigt. Hoppas det går bra. Jag fick ner min infektion såpass att hon höll sig i 17 dagar där inne. Och när dom utrett efter snittet var det en isolerad infektion i hinnorna och det skulle inte påverka min nästa grav sa dom. Konstigt om du skulle få infektion igen....men om du haft det två ggr så kanske du e jätte känslig. Du skulle ju verkligen behöva åka in, har du ingen som kan hjälpa dig med barnpassning?
    ringde sjukvårdsupplysningen nu men hon sa att jag skulle vänta tills imorgon...då jag är så tidigt i graviditeten finns det ändå inget de kan göra om det är allvarligt Så hon tyckte jag likväl kunde vänta tills imorgon
    Upplyftande samtal va...
  • Zvartaliljan
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-06 09:12:33 följande:
    liljan o loppan: Hur går det för dig??? Har tänkt på dig och jag hoppas så att allt kommer gå bra.

Allt gick bra, liten sprattlade runt så fint på vul idag Hjärta Jag blöder fortfarande men läkaren kunde inte se vart det kom ifrån men han trodde det bara var något blodkärl som brustit i tappen.
  • Zvartaliljan
    Josenoah skrev 2011-12-06 09:21:37 följande:
    Tack för tips och råd! Försöker få i mig små klunkar saftsoppa. Hoppas den här dagen går fort! Kram till er
    Jag har blivit inlagd för näringsbrist båda mina tidigare graviditeter. Till slut kunde jag ju inte stå på benen. Bebisen mådde dock bra då den tar vad den behöver. Men för din egen skull ska du kontakta bm om det fortsätter. I värsta fall blir du inlagd med näringsdropp några dagar som jag och då kommer magen igång bättre o det blir lättare o behålla maten. Du kan även gå primperan intravenöst som hjälper väldigt mycket mot illamåendet.
  • Zvartaliljan
    Havsjungfrun skrev 2011-12-06 10:49:12 följande:
    Vad härligt!!! :)
    ja det var så skönt...blev dock lite irriterad på läkaren...berättade att jag känt bebisen sprattla där inne o han trodde inte på mig!! Sa att det var alldeles för tidigt och helt idiotförklarade mig!! Detta är min tredje graviditet och jag är i v.15, jag VET hur det känns och märker skillnad på mina tarmar eller en bebis!!!
  • Zvartaliljan

Barn 1: v.35 2540g 49cm, 5 veckor efter jag kom in, 5 dagar efter vattnet gått, 2 dygn efter första ordentliga värken. Sugklocka.

Barn 2: v.25 2420gr 48cm. 9 timmar efter jag kommit in (då gick jag hemma lääääänge med värkar)

• Zvartaliljan

Jag har också bara en koll efter RUL. Trodde jag skulle få fler eller gå på spec.mvc med tanke på min sjukdom och tidigare prematurförlossningar men tydligen tyckte de att jag kunde hålla bra koll själv....

V.16 (15+0) idag och jag mår fortfarande lite illa men det börjar bli bättre. Idag har jag dock haft jävligt ont av annat, har lyckats subluxera nyckelbenen och axlar så jag får ta o åka in imorgon *suck*

• Zvartaliljan
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-12 08:01:27 följande:
    Liljan o loppan: jätte konstigt att du inte följs upp. Du födde ju också typ i v 25. Jag går på spec. Mödravården för att kolla tappen. Nu la dom VUL: en med 10 dagars mellanrum till att börja med. Det e ju så lurigt med att öppna sig tidigt, det är ju ingenting som riktigt känns. För mig va det som växtvärk. Inte förrens jag fick rikliga flytningar som jag åkte in och då va det ju redan för sent. Nu hinner dom ju se om tappen kortas och sätter in ett cerklage som extra stöd:) mycket nöjd med hur bra koll dom har.
    nej jag födde v.35. Förlossningen stoppades v.30 resp.28 då de startade. Sen sängläge o båda kom i v.35. Tappen var nästan utplånad v.28 men den "växte ut" av vilan. Kan tydligen göra det.
    Men jag skulle ju hellre få ett cerklage o slippa ligga till sängs i 5 veckor....
  • Zvartaliljan
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-12 13:31:32 följande:
    Jaha, sorry då blandade jag ihop dig Tungan ute, fantastiskt att tappen kan växa tillbaka. Jag ska ju bli sjukskriven from v 15 den här gången. BM sa att jag måste förbereda mig på en lugn graviditet. Hoppas bara att allt ser bra ut på måndag och att ingenting har hänt så jag inte måste börja hänga på soffan redan nu. 
    Jag kan ha en himla molvärk och ryggvärk men hoppas på att det är vanlig växtvärk än så länge. Har ju typ inga flytningar alls så det känns bra Glad 
    förra gången var jag sjukskriven från v.19 då jag knäckte svanskotan. Nu ska jag in o undersöka om jag lyckats med nyckelbenet o axlarna denna gången....jag är överrörlig och kan lyckas med det mesta tyvärr...särskilt när gravidhormonerna gör sitt o luckrar upp lederna ännu mer :-/
    Men denna gången studerar jag så en sjukskrivning skulle ju inte direkt hjälpa mig...måste plugga ju...vill bli färdig med detta innan bebis kommer.
    Sjukskrivning pga tappen blev jag i v.22 med sonen. Får väl se hur länge det dröjer denna gången...men mina blödningar håller i sig fortfarande...men de tycker bara jag är nojig. Jag tycker jag har anledning till o vara nojig!!!!!!!!!!!
  • Zvartaliljan
    siciliana skrev 2011-12-12 18:12:54 följande:
    Lilja och loppan - Läste också att du födde i v 25 förra gången, halkade kanske lite på knapparna... Tungan ute
    oj ja då slant jag nog på tangentbordet
Svar på tråden Juni-barn