• breeze2012

Nutrilett quickstart

Hej!

Idag startar jag med Nutrilett quickstart 5-dgrs diet för att komma igång med viktmiskning. För att sen fortsätta med GI mat. Till att börja med köra promenader och när man blivit lite lättare börja på Friskis o Svettis. Är det ngn som har erfarenhet av Nutrilett quickstart? Hur mycket ca gick ni ner?

Är det fler som vill haka på med peppning och feedback till varandra när det känns tungt o jobbigt så man inte ger upp :). Jag har inte bara några kg som ska bort utan väger 95kg till mina 165cm. Mitt mål är 1-3kg/vecka. Vet att det blir tufft men nu har jag fått nog av övervikten. Har tidigare vägt 60-65kg så har nu satt upp ett foto på kylskåpet taget för 3år sen som mål att se ut igen :).....

• Svar på tråden Nutrilett quickstart
  • susannah

jag är på :D vill ha stöd och få ge stöd så gott det går :)

är inte jätteöverviktig. (tror jag iallafall... har en jättekass kroppsuppfattning om hur jag ser ut)men har iaf ganska många kilon att gå ner. har gått upp en hel del sedan i våras och jag vill komma ner till en vikt där jag trivs. har inte vägt mig och kommer inte göra det heller då jag vet att jag har en tendens att vilja gå ner och ner och ner och ner. har kläder i garderoben som är för små, och mitt enda mål är att komma i dem och att de sitter fint. det är ändå kanske 10 kg som ska droppas.. 15 kanske till och med.

började äta nutrilett shakes ons 14e sept. har mätt mig och minskat några centimeter redan.

• YlwaMarie

Hejsan!
    Här hoppar jag in då jag också började med Nutrilett shakes idag. Har dock ingen erfarenhet sen tidigare av detta.
    Fick barn för två månader sedan och har ca 20 kilo som jag vill  gå ner nu.
    Är med på att ge stöd och få stöd så nu kör vi=) Vi kanske kan del med oss av lite träning varje dag=) 
    Mitt problem är att inte falla in i att små äta massa skräp 

Lyck till nu =)

• breeze2012

Va kul med lite pepp o stöd på vägen. Saknar redan min smörgås till morgonkaffet men sitter med min shake. Ska på kryss 14/10 så det är mitt första mål att ha gått ner minst 5kg :). Har inhandlat te med olika smak som jag tar till på kvällen när suget kommer efter ngt gott att äta. För det är då det är värst när man tittar på tv. Har heller inget gott hemma. Allt i detta quickstart paketet går ner förutom pastarätten till middag. Fy va äcklig den var....Fick uppkastning så dom påsarna har jag kastat. Tar en shake istället från idag.

Idag kommer jag att ta en timmes promenad i rask tempo därefter träna armar med hantlar som väger 2kg samt situps.

Lycka till tjejer det här grejar vi !!!!   

• susannah

det quickstart-paketet låter ju himla bra, det blir lite större variation då.
    jag har endast druckit chokladshakes men imorses värmde jag vatten på spisen och vispade i pulvret, blev lite som oboy.
    jag gillade det men jag är inte så kräsen heller när jag väl bestämt mig för att gå ner i vikt.
    har under sen senaste veckan tagit bort vissa shaker och ersatt med frukt, vilket INTE ÄR BRA, det vet jag. så imorgon tar jag nya tag, behöver pepp så att jag låter bli frukten och tar alla min fem nutrilett istället. får inte i mig mina vitaminer annars...

ja kom igen nu tjejer! uppdatera om hur det går! stödet finns!!! 

• YlwaMarie

Hej. Hoppas du lyckades med alla 5 idag är också jätte dålig på att drick alla vart bara två idag och lite sallad. Men imorgon ska jag verkligen försöka.

• breeze2012

Tänk positivt ni har inte ätit godis, bullar etc. Frukt och grönsaker helt ok tycker jag. Själv har jag alltid en massa frukt hemma. Har en son på 10 år som tack o lov älskar frukt och inte ens har märkt att det inte finns onyttigt hemma. Har oxå tagit en frukt eller en liten tallrik grönsaker utan dressing/sås när jag känt mig lite svag dessa dagar. Tror inte det gör så mycket om man försöker motionera varje dag. Jag blandar mina shakes med minimjölk mer mättande och godare.

• YlwaMarie

Hello i dag har jag fått i mig tre shakes hittills så det ser lovande ut.
    Träning blir det en del dock ej den jag tänkt mig . Har en två månaders som med mag problem så det är att hoppa runt med 5.5 kilo på armen timme ut och timme in=) samt lite promenad på det.
    Frukt är bra i lagom mängd tänkt på fruktsocker.  Och hoppa Bananen mycket kolhydrater och socker=)

Hoppas ni haft en bra dag 

• ellinorb

Hejsan jag började också köra den 12 september med pulverdiet!!! =)
    Jag bloggar om min resa på elliner.blogg.se Om det är någon annan som också bloggar så kan ni kommentera min blogg om eran blogg? Eller bara kommentera ändå så kan vi pratas vid på kommentarer och stötta varandra :)

elliner.blogg.se

Svar på tråden Nutrilett quickstart