Inlägg från: bejbisen |Visa alla inlägg
  • bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Jag gick in i v.25 idag.
    Och precis som för dig Zirap, så blir fogarna bara värre och värre.
    Har dock bara nattveckan kvar att jobba nu. 9h sön-mån. Sen är de 6h mån-tors. Så på torsdagsmorgonen får jag helg, en lång sådan :) då börjar jag inte jobba förrns måndag em igen :) Oxå ska ja till läkaren på fredagmorgon. Då hoppas jag på sjukskrivning på 50%. Vill inte gå hemma på heltid redan nu! Har redan klarat att jobba 5-6 veckor längre än förra gången, så ja tänkte hålla ut ett tag till :)
    Måste dock fråga läkaren hur stor risken är att de håller i sig längre efteråt för att man "plågar" sig nu.

• bejbisen

Där fick jag för att ja sa att ja skulle få långhelg! Idioterna på jobbet har ställt in minustiden. Så nu blir de till att jobba 00.00-05.48 sön-fre istället :( oxå måste ja hållning vaken till 9.30 på fredag bara för att ja ska till läkaren då :/ kommer bli drygt!

För övrigt ha ja kommit fram till att ja måste sluta äta så mycke onödigt! Känner att ja börjar se plufsig ut! :/
    Äter på tok för mycke gott!

Imorgon är de dax för BM besök. Ska bli kul att se va sf måttet ligger på denna graviditet. Känner dock på mig att de säkert kommer bli större bebis än förra gången, å de ser ja inte riktigt fram emot tycker 4675g va nog så mycke :/

• bejbisen

Janniiique: härliga värden!

Ja är oxå just hemkommen från BM.
    V.25 (24+4) SF-mått 22 cm, järn 132, blodtrycket va 118/60 (om ja inte minns helt fel) viktuppgång sedan besöket för 10v sedan +5 kg. Totalt +9 kg

• bejbisen

Lady: härligt att få va hemma ett tag. Hoppas förkylningen ger sig nu då :)

Ja har oxå varit till läkaren idag. Blev sjukskriven på 50% i en månad fr.o.m. Idag. Hon sa att dom bara sjukskriver 50% om de inte är så att man typ behöver kryckor/rullstol för att ta sig fram. Vilket låter galet. Sist blev ja sjukskriven 100% trots att ja inte använde nått utav de. Men, 50% va ju de ja ville ha, så de känns bra.
    Ska bli skönt att slippa jobba till 00 inatt, och få gå hem kl 19 istället! :)
    Jobbade ju sista nattveckan förra veckan. Så nu är de 2-skift som gäller igen :/

• bejbisen

Grattis AgnesGN!!!
    Skönt att ni mår bra allihopa :) håller tummarna för att allt ska gå bra för er :)

• bejbisen

Jag va oxå hos BM igår i v 29+1.
    SF måttet var 27, HB 121, så ja fortsätter knapra järntablett varje dag som ja gjort sen i slutet på okt typ
    Bebis ligger fortfarande tvärsöver av nån dum anledning, precis som storebror gjorde vågen sa +9 kg sedan inskrivningen.

• bejbisen

Ja börjar nästan ångra att ja inte sökt graviditetspenning. Då hade ja fått gå hem nästa fredag! :) om ja fått de beviljat alltså :)
    Men, är inte så många veckor kvar att jobba 50% ändå.

Jobb nästa vecka, sen påsklov 2 veckor, sen jobb 2-3 veckor innan ja tänkt ta lite komp.ledigt och semester :)
    Sen blir de till att gå hemma å vänta i några veckor :)

• bejbisen

IMLVLM: grattis till er lilla tjej!! :)

Åhh, va ja längtar efter bebis nu!!!! 26 dagar kvar till beräknat! Om ja fick bestämma hade ja gärna hostat ut den om några dagar ;)

• bejbisen

Grattis!!
    Blir faktiskt lite avis ja oxå! Men, imorrn är de förhoppningsvis bara 15 dagar kvar! Lever på hoppet att denna bebis kommer på BF, då första kom på BF+2, och andra på BF+1 ;)
    Men, försöker va inställd på att få gå över nån vecka eller så.

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012