• Jennie1987

Luddigt, men ärligt!

Vet inte riktigt vart jag ska vända mig, så jag skriver här och hoppas att någon kan ge mig lite goda råd!

Jag har pco, fick det konstaterat 2008. Jag och min sambo började så smått försöka göra barn 2007. Men när det inte gick, och min mens var som bortblåst, så ja, då sökte vi hjälp.

Jag har sen dess, efter mycket farande mellan olika läkare, innan jag hittade rätt, fått hjälp med Pergotime och senare Puregon. Har fått några små ägglossningar med hjälp av behandlingarna, men ingen graviditet.
    Jag blev väldigt överstimulerad av Puregon i mars i år. Och efter det vågade min läkare inte fortsätta behandla mig med det. Utan jag fick snällt börja vänta på IVF. Men det kan jag bara få hjälp med när jag fyllt 25, vilket jag gör i Januari. Och gått ner lite mer i vikt.
    Min läkare tipsade mig därför om LCHF, och jag gav det en chans, och jag har gått ner en del i vikt :)

Sen jag blev överstimulerad i mars, har jag fått tre spontana mensturationer. Helt ofattbart!
    Jag fick min första spontana mens i maj och en till i juni.
    Sen hoppade den över lite och kom nu i september igen.
    Jag blir lika lycklig varje gång! Jag ser det som ett "kvitto" på att min kropp börjat vakna till liv.

Men nu till min fråga:
    Kan det vara så att jag ägglossar någon gång på egen hand mellan mina (om ändå oregelbundna) mensturationer?
    Jag har blivit avrådd av min läkare att testa med ägglossningstest, då de kan visa höjning jämt. Och jag orkar inte tro att jag ägglossar hela tiden ;)
    Men vad tror ni? Kan min kropp ha "kickats" igång? Eller kan man få mens såhär, huxflux, utan att egentligen öka sina chanser?
    Någon med erfarenhet eller tankar?
    Dela gärna med er! :)

• Svar på tråden Luddigt, men ärligt!
  • Jennie1987
    Pepsi skrev 2011-12-28 15:11:25 följande:
    Hej på er :) Ja, skönt och ha ett datum nu. Lite spänd är man ju, men ska bli skönt och få ordning på saker och ting ;-PSe vad han säger osv. Så får vi se vad som händer 2012 :)

Jaa, tänk om vi alla kunde få lyckas 2012!
  • Matilda03

Hej!

Jag har en läkartid 12/1, då ska jag prata med honom om i fall jag ska börja med Pergo. Så jag kanske också börjar med Pergo i januari.

Kan bara instämma, hoppas vi alla får ett plus under 2012! =)

• Jennie1987
    Matilda03 skrev 2011-12-29 17:26:50 följande:
    Hej!Jag har en läkartid 12/1, då ska jag prata med honom om i fall jag ska börja med Pergo. Så jag kanske också börjar med Pergo i januari. Kan bara instämma, hoppas vi alla får ett plus under 2012! =)

Jaa, då blir vi en del som kör igång i början av året! :) Känns ju skönt att det händer något. Hoppas du får Pergo!! :)
  • Pepsi
    Jennie1987 skrev 2011-12-29 21:08:11 följande:
    Jaa, då blir vi en del som kör igång i början av året! :) Känns ju skönt att det händer något. Hoppas du får Pergo!! :)
    Spännande spännande...Får vi se vad dom hittar på med mig, vad jag får :)
    Blir en ännu mer spännande tråd nu :)
  • Jennie1987
    Pepsi skrev 2011-12-29 22:06:38 följande:
    Spännande spännande...Får vi se vad dom hittar på med mig, vad jag får :)Blir en ännu mer spännande tråd nu :)

Ja, kommer bli kul att följa alla och se hur det går för er nu! Hoppas givetvis att det ska räcka med Pergo. Idag börjar jag med LCHF igen, 100%, det har gjort underverk med mig förut! Så nu håller jag och sambon alla tummar och tår att det ska bli nåt bra utav det här :)
  • Pepsi
    Jennie1987 skrev 2011-12-30 11:37:05 följande:
    Ja, kommer bli kul att följa alla och se hur det går för er nu! Hoppas givetvis att det ska räcka med Pergo. Idag börjar jag med LCHF igen, 100%, det har gjort underverk med mig förut! Så nu håller jag och sambon alla tummar och tår att det ska bli nåt bra utav det här :)
    Samma här, fast jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska köra GI eller LCHF...
    Hmm, svårt det där...Tänkte att jag ska börja med det nu efter nyår. Inget nyårslöfte men en bra starttid känner jag.
    Får vi se om det händer något :)
  • Pepsi

Sitter och tänker lite och kom på en sak, ni som testat dessa tabletter. Hur mycket kostar dom? Kanske är värdens dummaste fråga...men kan ju va bra och veta så man är beredd på det :)

• Jennie1987
    Pepsi skrev 2011-12-30 14:16:47 följande:
    Samma här, fast jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska köra GI eller LCHF...Hmm, svårt det där...Tänkte att jag ska börja med det nu efter nyår. Inget nyårslöfte men en bra starttid känner jag.Får vi se om det händer något :)

Tänker samma som du, detta är inget nyårslöfte, utan det kändes rätt att börja nu efter julhelgen :) Det finns väl egentligen ingen bra tid alls att börja lägga om sin kost. Nästa vecka fyller jag år, och det känns konstigt att jag inte kommer kunna äta av min egen tårta te.x. Men jag väljer ju detta själv :) Igår satte jag verkligen igång på allvar! Och idag ska jag fortsätta. Hoppas du kommer fram till om du vill köra GI eller LCHF! :)
  • Jennie1987
    Pepsi skrev 2011-12-30 19:12:56 följande:
    Sitter och tänker lite och kom på en sak, ni som testat dessa tabletter. Hur mycket kostar dom? Kanske är värdens dummaste fråga...men kan ju va bra och veta så man är beredd på det :)

Pergotime kostar ca 50 kr för 5 tablbetter har jag för mig? En ask=5 tabletter :)
  • Jennie1987
    Jennie1987 skrev 2011-12-31 09:50:39 följande:
    Pergotime kostar ca 50 kr för 5 tablbetter har jag för mig? En ask=5 tabletter :)

Sorry, nu tänkte jag lite fel. Jag har bara behövt betala ca 50 kr ibland, men då har jag kommit upp i högkostnadsskyddet. Annars kostar de 80 kr asken, ungefär :) Det är alltså ingen dyr medicin. Och om du får börja med enkelkur så är det bara en paket du behöver :)
Svar på tråden Luddigt, men ärligt!