• Jennie med ie

Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?

Nej, det skulle jag inte kunna tänka mig. Träningsskor... där är upp till 1500 okej, mindre än en tusenlapp har jag inte hittat riktigt bra löparskor t ex för. Men andra skor eller stövlar ger jag inte mer än 500 för. Jag använder dessutom inte skinn i stövlar och sånt, och syntet är ofta billigare.

• Jennie med ie
    TEDDEN skrev 2011-09-30 15:02:12 följande:
    Köper överlag rätt mycket skor och kläder. Gällande skor så håller ett par Chanel-ballerinor för 4000 kr lika dåligt som ett par ballerinor från Zara för 899 kr, så där är det ju ren fåfänga som ligger bakom det köpet.  
    Vilket uppfriskande bekännande
  • Jennie med ie
    TEDDEN skrev 2011-09-30 20:12:49 följande:
    Till alla er som köper skor för ca 500 kr. Vart handlar ni då?  

Skopunkten, Din Sko, Maxi, Eurosko, Scorett. Ibland fullpris, ibland rea. Inget äkta skinn/läder = billigare skor. Ingen vikt vid vissa märken = billigare skor.
  • Jennie med ie
    Cloudberry skrev 2011-09-30 23:46:28 följande:
    Mm, och här ser vi tydligt skillnaden mellan höginkomsttagare och medel- eller låginkomsttagare.

Inte nödvändigtvis, det handlar ju om prioritering, intresse o s v också. Kan jag och maken som är max medelinkomsttagare (tror vi befinner oss i nedre delen av den kategorin) lägga  en drös tusenlappar på våra två bilar varje månad så kan såklart nån annan lägga 3-4 tusen på ett par skor då och då..
  • Jennie med ie
    Naoko skrev 2011-10-01 16:13:37 följande:
    Jag förstår faktiskt inte behovet att utpeka folk som märkliga.

Jag tycker inte att det är det minsta konstigt att köpa dyra skor om man har råd men man behöver inte betala flera tusen för ett par fotriktiga vardagsskor om man inte vill 
    Nej jag begriper inte heller, att olika människor dels har olika ekonomiskt utrymme och dels väljer olika saker att lägga pengarna på är ju inget nytt och inget konstigt. Så länge man de facto har råd med de val man gör och inte prioriterar bort det grundläggande så vad är problemet?
Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?