• Laurora

Hur många katter kan man ha i en 2:a på 70 kvadrat?

Hur många katter tycker ni är okej att ha på 70 lvadrat, med massvis med aktiveringstillsfällen och skrymslen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många katter kan man ha i en 2:a på 70 kvadrat?
  • Greta Mullberg

Om du vill kan du ha 9 katter utan att behöva ansöka om tillstånd. Katterna behöver minst 6 kvm var att leva på (om det är permanent boende) så dina 70 kvm räcker gott. Min personliga gräns går nog vid sisådär 4 katter dock men inte pga bostadsytan utan för att jag får lite för mycket "crazy cat lady-vibbar" vid 5 eller fler katter

• Themis

Mer än två får mig att tänka "crazy catlady", ska man ha så mycket djur tycker jag man ska bo på en bondgård istället.

Har heller aldrig varit hemma hos någon som har ett fräscht hem med fler katter än så i en lägenhet, stinker alltid nånstans, eller ligger kattsand, eller står stinkmat framme.

I will smite all thy borders with frogs.--Exodus 8:2
  • HäckHäxan

Jadu jag vet inte, vi bodde två vuxna och tre katter och det fungerade fint. Stort fint katt träd som jag byggde själv och leksaker, sen så lekte de ju med varandra och en katten var alltid med mig ute när jag gick ut och rökte..

Nu bor jag på 90 kvm med tre katter och en hund och ett barn, inga problem det heller, hade två hundar tills för ca 6 månader sen och de fungerade fint, då var det även 4 katter.

Men alltså det beror väl på hur man är, vilka regler som gäller i huset där man hyr osv.

Men jag har bott med 2 hundar, en 9 mån baby, 8 katter och min ena syrra i en trea på 72 kvm, det gick, man var väl kanske sådär bra, men var en akut situation där min syster stod utan boende och då fick hon och hennes djur såklart knö sig in, hjärterum och stjärterum typ

Jag fäktas gärna med väderkvarnar! Hur fan skall ni andra annars få rent mjöl i påsen?
  • Nefta

Max 4 tycker jag. Fast det beror ju på hur katterna är och hur bra dom funkar ihop också. 2 vilda buskissar kan ta mer plats än 5 lite lugnare. :)
    Vi har just nu 3 katter 1 hund och 2 kaniner på 70kvm. Inga problem alls.

• Lady without tattoo

Jag har varit inne i en lägenhet i din  storlek med 9 kattor.Jag fick duscha och byta kläder efteråt när jag kom hem

Yrke: Leg pratkvarn
  • Laurora
    Themis skrev 2011-10-03 01:36:21 följande:
    Mer än två får mig att tänka "crazy catlady", ska man ha så mycket djur tycker jag man ska bo på en bondgård istället.

Har heller aldrig varit hemma hos någon som har ett fräscht hem med fler katter än så i en lägenhet, stinker alltid nånstans, eller ligger kattsand, eller står stinkmat framme.

Okej :) jag har en sån luftrenare (ozonrenare... eller va de heter) i det rummat där kattsanden är, och en låda med tak, lucka och en matta framför. Det gör underverk. Sen har jag en automatisk robotdammsugare som går varje dag

angående maten så får de bara olivers petfood, visst den luktar torrfodret men inte om ozonapparaten är på!

Så det går, men det kostar om man vill ha det fräscht utan att slita ihjäl sig

• Laurora
    HäxanSurtant skrev 2011-10-03 01:42:18 följande:
    Jadu jag vet inte, vi bodde två vuxna och tre katter och det fungerade fint. Stort fint katt träd som jag byggde själv och leksaker, sen så lekte de ju med varandra och en katten var alltid med mig ute när jag gick ut och rökte..

Nu bor jag på 90 kvm med tre katter och en hund och ett barn, inga problem det heller, hade två hundar tills för ca 6 månader sen och de fungerade fint, då var det även 4 katter.

Men alltså det beror väl på hur man är, vilka regler som gäller i huset där man hyr osv.

Men jag har bott med 2 hundar, en 9 mån baby, 8 katter och min ena syrra i en trea på 72 kvm, det gick, man var väl kanske sådär bra, men var en akut situation där min syster stod utan boende och då fick hon och hennes djur såklart knö sig in, hjärterum och stjärterum typ
    Åh hur byggde du ditt träd? och gulligt av dig att du ställde upp för din syster och djuren
  • chrissandra
    Laurora skrev 2011-10-03 09:14:41 följande:
    Okej :) jag har en sån luftrenare (ozonrenare... eller va de heter) i det rummat där kattsanden är, och en låda med tak, lucka och en matta framför. Det gör underverk. Sen har jag en automatisk robotdammsugare som går varje dag

angående maten så får de bara olivers petfood, visst den luktar torrfodret men inte om ozonapparaten är på!

Så det går, men det kostar om man vill ha det fräscht utan att slita ihjäl sig
    Hur många katter har du? Äter de bara torrfoder?

Har själv katt, bara en dock och bor rätt stort. Har haft två i lägenhet och det tycker jag nog är max även om lägenheten är stor. Fler är två känns ok om man bor på landet och de används som råttjägare. :)
  • HäckHäxan
    Laurora skrev 2011-10-03 09:15:41 följande:
    Åh hur byggde du ditt träd? och gulligt av dig att du ställde upp för din syster och djuren

Jag satte ihop två katt träd jag redan hade i en tjockare stomme, en bottenplatta och några extra hyllplan, dessa klädde jag med matta, för iaf mina katter vässade hellre klorna i mattorna än i det där teddymjuka tyget som sitter på de andra kattträden.

Det var nu flera år sen jag byggde trädet, 2006, nu är det 2011 och trädet håller ännu. Det tre nya katterna jag har trivs lika bra i det som mina gamla gjorde.

Klart man ställer upp, hon är ju min familj, det bara krockade lite med att jag hittade en mager katthona (unge max 6 mån) som visade sig vara på tjocken och fick 5 kattungar. En av dessa är idag en av mina katter
    Jag fäktas gärna med väderkvarnar! Hur fan skall ni andra annars få rent mjöl i påsen?
Svar på tråden Hur många katter kan man ha i en 2:a på 70 kvadrat?