• Anonym

Dagis ger mitt barn VITLÖK...

Ehh, tycker barnet om vitlök?
    Eftersom barnet äter det så är det ju inte allergiskt. Du får nog stå ut.

• Anonym

Varför skulle man inte kunna ge barn vitlök i någon form?

Om barnet är allergisk märker man ju det. Man kan ju vara allergisk mot vad som helst, så varför är det just vitlök man inte får ger barnen för de kan vara allergiska mot det? Är nog större risk man är allergisk mot tomat eller liknande än mot vitlök

• Anonym

Kan man verkligen vara alergisk mot vitlök???

• Anonym
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-06 20:22:12 följande:
    Men stopp lite, jag har INTE sagt det är onyttigt. Jag klagar på doften. Som för MIG är pest och pina!!
    buhu...
  • Anonym

MEN! att folk direkt biter tag i såna här trådar, som uppenbarligen är parodi på en liknande tråd om sockerfritt dagis.....

• Anonym

Jag vill inte att mina barn ska få äta leverpastej, fy fan va de luktar.
    Lite vitlöksdoft är inte så farligt.

• Anonym

Bajs, rapar och spya luktar också illa ändå har barn gjort detta i alla tider.... Vitlök någongång ibland kan du nog stå ut med. Känns som en korkad ide att få barnet att känna sig äcklig för att den har ätit den mat han/hon fick på förskolan!

• Anonym

Nej du kan inte kräva lökfrikost om du inte har intyg över att barnet inte tål det. Sen att DU inte tål doften är en helt annan sak. Persilja eller tuggummi. Pick and choose.

• Anonym

det finns väl roligare saker du kan göra med ditt barn än att bada två ggr Varje dag?? (pga vitlöksdoft!!!!)

• Anonym
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-06 21:31:30 följande:
    Ja, jag skall bada mitt barn 2 ggr om dagen ist för 1 gång. Se om det hjälper. Sen även fråga om det finns möjlighet till lökfri kost.
    doften kommer innifrån och hjälper inte med badning, men du ts kan börja att använda vitlök själv i din matlagning så slipper du problemet. Äter man själv så känner man inte doften.

Sen jobbar jag med kost inom kommunen, det är en ökad kostnad att ha specialkost ...inget man får bara pga av att föräldern tycker det luktar illa. 
Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...