• Anonym

Dagis ger mitt barn VITLÖK...

Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-06 21:41:14 följande:
    Va!!! Menar du att mitt barn kommer känna sig äcklig för denne ska bada 2 ggr per dag?

Fick ju rådet här på FL att nogrannare sköta tvättning och hygien. Inte för att mina barn är smutsiga. De får nya kläder på sig varje dag och badar dagligen. För att undvika utsöndringen i kroppsvätska så är väl bad en god idé? 
    Ditt barn kommer att känna sig äcklig då dess mamma beter sig som att barnet luktar äckligt...
  • Anonym
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-06 21:58:34 följande:
    Jasså? Är du barnpsykolog?
    Du kan väl tänka själv hur barnet kommer att känna sig när mammas reaktion är "Usch vad du luktar,har du ätit sån där äcklig vitlök nu igen, just därför får du bada två gånger varje dag.."

Bara undrar varför dina behov går före barnets...? Som tidigare sagts, vitlök är nyttigt, ditt barn tycker om det, låt det va!!
  • Anonym
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-06 22:19:22 följande:
    Ja, om man säger att ungen luktar illa pga vitlök, så borde ungen känna sig äcklig. Men varför ska jag berätta att det är just vitlöken? Jag kanske inför badning 2 ggr dag likaväl som jag duschar 2 ggr per dag.
    Okej, du bara säger att barnet luktar illa?? Det låter ju MYCKET bättre..... (ironisk...)
  • Anonym

På ett sätt förstår jag att det är  jobbigt, men du kan väl inte på allvar mena att dagis ska utesluta vitlök ur kosten?

Min son har problem med lök själv. Han har inget emot smaken av det i mat, men får han lök (speciellt stekt) i bitar kräks han rätt ut, jag misstänker att det är något med konsistensen.  

Tanken att ringa dagis och be att få lökfri kost till honom har inte ens slagit mig, han är ju liksom inte allergisk. Och det är inte din näsa heller, så det är nog bara att bita ihop. 

• Anonym
    Lindis1974 skrev 2011-10-07 07:45:56 följande:
    I invandrrtäta områden luktar det vitlök ? Hahahhaahhaha. Säkert. Vitlök används lika mycket i svenskars hem nuförtiden.
    Jag tänker nog nästan aldrig på det med vitlöksdoft, kanske för att man äter det var och varannan dag. Jag kan inte påstå att det är invandrartät heller, om man inte räknar norskarna.(eda)

Skulle jag ngn gång känna doften så undrar jag ju givetvis på vad dom har äte för göttTungan ute 
  • Anonym

stackars barn som blir mobbad och undanskuffad av sin förälder.
    du luktar säkert mumma jämt också!

• Anonym
    Waldo skrev 2011-10-07 07:24:04 följande:
    Vitlökspulver är inte vitlök
    Du får gärna tro på tomten om du vill, bara du inte tror att detta kemiska pulver är vitlök

Det skulle vara så roligt att bjuda hem dig och din familj på middag, en matlagningsdejt
    Man hade kunnat öppna dig för helt magiska upplevelser och visa vilken glädje mat faktiskt kan ge

*vitlökspulver.... suckar*
    lol vitlökspulver är faktiskt pulveriserad vitlök inga kemiska tillsatser.
  • Anonym
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-06 19:49:35 följande:
    Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
    Eh jo, min kompis båda barn har älskat vitlök sedan dag ett då de fick smaka på det och då var de runt ett-års åldern. Hade ditt barn varit allergisk mot lök hade ni nog märkt det vid det här laget om de får lök på dagis.
  • Anonym
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-06 19:49:35 följande:
    Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
    Det är bra med vitlök i maten på somrarna om man bor i ett fästingtätt område då fästingarna inte gärna sätter sig på folk som ätit vitlök
  • Anonym

små barn BEHÖVER inte bada varje dag,, kroppsvätskor o skit, jisses.
     Känsligare hud. Men visst är dom jätteskitiga så.

Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...