• Anonym

    Vad är normalt vid dejting?

    Hej


     


    Har träffat en mkt trevlig kvinna via nätdejting och vi har träffats ett par gånger där vi har pratat väldigt mycket och haft det väldigt trevligt med mycket skratt och blickar. Inget fysiskt mer än kramar ännu, jag har sagt att gillar henne och så.


     


    Då jag är helt ny på det här med dejting (har mest ramlat in i en relation tidigare som jag hade i ~7år) så har jag ingen koll på hur lång tid det ska ta innan det händer saker och ting och vad som förväntas av mig på respektive dejt i ordningen etc.


     


    Lite frågor till er tjejer som har koll och makten över detta:


    * Vad är normalt innan man börjar bli mer fysisk?

    * Tycker ni att det är konstigt om killen inte försöker sig på att kyssas/följa med hem efter ett fåtal dejter?

    Och den sista och viktigaste för mig:


    Vad tycker tjejer om att dejta en kille som inte vill springa till sängen det första man gör? Att liksom träffas många gånger och verkligen lära känna varandra utan massa pinsamma antydningar för att visa "det sexuella"?


     


    Jag frågar för att jag är skiträdd att fastna i "kompisfällan" och jag vill liksom samtidigt inte vara sådär pinsam med att insinuera sex i typ alla konversationer i tid och otid...


     

  • Svar på tråden Vad är normalt vid dejting?
  • Andrew A

    Kamrat, du kommer få lika många svar som det finns kvinnor. Och alla svar kan vara olika. Detta är individuellt. Känn av läget och var dig själv är mitt råd. Du skriver att du gillar henne men samtidigt skiträdd att fastna i kompisfällan. Hon kanske inte är mer än en kompis för dig? Vad känner du för henne? Är det "mer" än bara kompis...?

  • Akkakk

    Den stora risken som jag ser det är "kompisfällan" ("The friend zone"). Av någon anledning så är det många tjejer som utgår från att om du inte försöker få av dem kläderna så fort ni träffats så har du ingen sexualitet att tala om.

    Visserligen borde risken för detta vara lägre i.o.m. att ni träffats via en dejtingsite men man ska aldrig säga aldrig...

  • Vildblomman

    Om du kan se dig i en riktig relation med henne så säg det. Annars är det risk att hamna i kompisfällan.

    Dina frågor du har kan jag inte svara på riktigt men om en kille inte direkt försökte ta sig innanför mina kläder så skulle jag helt ärligt fundera på varför jag träffar honom, skulle tro att han inte finner mig attraktiv. Men mitt svar är färgat utav mina tidigare dejter/erfarenheter. Ingen kille har försökt lära känna mig innan, utan de vill hoppa i säng direkt.

  • Akkakk
    Vildblomman skrev 2011-10-07 11:43:35 följande:
    Om du kan se dig i en riktig relation med henne så säg det. Annars är det risk att hamna i kompisfällan.

    Dina frågor du har kan jag inte svara på riktigt men om en kille inte direkt försökte ta sig innanför mina kläder så skulle jag helt ärligt fundera på varför jag träffar honom, skulle tro att han inte finner mig attraktiv. Men mitt svar är färgat utav mina tidigare dejter/erfarenheter. Ingen kille har försökt lära känna mig innan, utan de vill hoppa i säng direkt.
    Så då är ju frågan, när du träffar en kille du tycker är det minsta attraktiv, slänger du dig på honom och göra allt i din makt för att få honom i säng (nej, inte de typiskt kvinnliga "raggningsknepen" som att slänga blickar åt hans håll och sånt utan verkligen visa med ord och handling vad du vill)?

    Jag undrar mest varför vi killar alltid förväntas vara "på" och läsa av tjejens signaler, är det verkligen så konstigt att en kille är attraherad av en tjej men kanske inte känner för att gå in i "Grekisk strandraggare"-läge direkt?
  • Anonym (värd att vänta)

    Jag skulle tycka det var lite jobbigt om mannen var på direkt. Genom att inte på en gång försöka komma innanför mina byxor så visar han att han är intresserad av mer än bara sex. Efter ett par dejter hade jag förväntat mig någon kyss också. Beroende på responsen där märker man ju hur långt man vill/kan gå. Man kan hångla ordentligt utan att ha sex, utan bara bygga förväntningar ett tag. Skynda långsamt. Men det ska tilläggas att jag inte är expert, utan jag har bara haft 5 pojkvänner totalt. Ny är jag gift sedan länge, men så gick det i alla fall till när vi blev ett par.

  • Lollo36

    Även om ni inte har gjort något än - finns den sexuella spänningen där? Man märker oftast om motparten tänder på en eller inte, även om det ännu inte hänt något. Där brukar jag hitta mitt svar om det är en kompis eller en potentiell relation.

    Själv är jag ganska snabb av mig, även om man inte behöver hoppa i säng med en gång vill man ju ha närheten, intimiteten. Det där naturliga fysiska, man rör vid varandra när tillfälle ges. Om båda gillar varandra och man har väldigt trevligt ihop skulle jag tycka det var konstigt att umgås under en längre tid utan att åtminstone kyssas. Jag förstår inte vad du menar med "pinsamma antydningar för att visa det sexuella".  Är det rätt är det inte pinsamt. Och man pratar då inte, man gör. Och man märker snabbt om den andra är med på noterna eller inte. Är hon det, kan du ju fråga henne hur hon ser på att låta det stanna vid mys och hångel ett tag, tills ni känner varandra ännu bättre. Det viktiga är ju vad hon tycker, inte vad vi här på familjeliv tycker eller tror är normalt.


    The hardest arithmetic to master is that which enables us to count our blessings. (Eric Hoffer)
  • worker
    Lollo36 skrev 2011-10-07 12:31:01 följande:
    Även om ni inte har gjort något än - finns den sexuella spänningen där? Man märker oftast om motparten tänder på en eller inte, även om det ännu inte hänt något. Där brukar jag hitta mitt svar om det är en kompis eller en potentiell relation.
    Håller med om detta. Du behöver inte visa intresse genom att säga nåt speciellt eller försöka kyssa. Innan man kommit så långt så känner man ju om det finns en spänning eller inte. Om du inte är attraherad TS eller avsiktligt döljer att du är attraherad så kan du få problem. Men är du bara attraherad så kommer tjejen märka att du är det och fortsätter hon att vilja träffa dig så kan du gott utgå från att hon tycker om det.
  • Anonym

    Nu hade jag skrivit världens svar för några timmar sedan här men tydligen så försvann allt... TACK FÖR DET FL!!!


     


    Finns den sexuella spänningen där? Ingen aning, jag har inte varit ute i svängen på tio år. Vill jag ha henne - JA, vill jag ha andra jag stöter på på stan i tid och otid? NEJ


     


    Jag tycker mig visa att jag är attraherad genom att vara väldigt intresserad av allt gällandes henne (vilket jag verkligen är!), möter mycket blick, långa blickar, var väldigt nära att kyssa henne senaste men vågande inte riktigt men blicken flackade mot hennes läppar en hel del medans vi stod nära och samtalade... Jag vet inte om hon såg detta men jag tycker mig vara väldigt tydlig med mina signaler och jag döljer det inte fysiskt så att säga... Men det har hänt med föregående brudar att de inte fattat att man varit intresserad, tex rest runt halva jorden för en tjej förut och gjorde massvis med stora saker men hon fattade aldrig att jag var intresserad tex... Det är ju kvinnor vi pratar om här!


     


    Är ruskigt rädd för kompisfällan och detta skapar ett jätteproblem för mig för att jag vill inte pippa direkt och då känner sig typ alla tjejer dissade så man får typ säga: "jag vet att jag inte vill pippa direkt men detta betyder inte att jag inte attraheras av dig utan det gör jag jättemycket, jag vill bara vänta lite med sexet..." <--- Detta blir sjuk pinsamt att ta upp liksom! Jag kan inte gå in i någon roll som inte är jag, det är bara så oäerligt och fel i min mening att spela någon annan bara för att tjejer är felprogrammerade liksom...


     


    Ja, jag känner en hel del för henne, vill massa saker, vill ha henne nära, vill krama henne, mysa, höra hennes hjärta slå, ja allt det dära... Har inte känt såhär på tio år... Det är fan dags nu men då man själv tycks vilja och känna 100 gånger mer så är det så oerhört jobbigt att inte få någon respons alls (som det känns iaf!)...


     


    Jag tror fasen jag får ta det på nästa träff, om det blir nån nästa... Att jag kan se mig i riktig relation med henne, att jag tror på det och vill satsa på det...


     


    Att det alltid ska vara så fruktansvårt svårt! Helt otroligt att man som kille som liksom är sådär mysig, snäll, snygg, trevlig, omtänksam och långsiktig, som till och med vill skaffa barn inom några år ska behöva slåss med strandraggarvärderingar trots att det ser så enkelt ut på dejtsidan där vi vill samma sak liksom...


     


    SJUKT!


     


     


     


     

  • Anonym (Y)
    Anonym skrev 2011-10-07 23:13:15 följande:

    Nu hade jag skrivit världens svar för några timmar sedan här men tydligen så försvann allt... TACK FÖR DET FL!!!


     


    Finns den sexuella spänningen där? Ingen aning, jag har inte varit ute i svängen på tio år. Vill jag ha henne - JA, vill jag ha andra jag stöter på på stan i tid och otid? NEJ


     


    Jag tycker mig visa att jag är attraherad genom att vara väldigt intresserad av allt gällandes henne (vilket jag verkligen är!), möter mycket blick, långa blickar, var väldigt nära att kyssa henne senaste men vågande inte riktigt men blicken flackade mot hennes läppar en hel del medans vi stod nära och samtalade... Jag vet inte om hon såg detta men jag tycker mig vara väldigt tydlig med mina signaler och jag döljer det inte fysiskt så att säga... Men det har hänt med föregående brudar att de inte fattat att man varit intresserad, tex rest runt halva jorden för en tjej förut och gjorde massvis med stora saker men hon fattade aldrig att jag var intresserad tex... Det är ju kvinnor vi pratar om här!


     


    Är ruskigt rädd för kompisfällan och detta skapar ett jätteproblem för mig för att jag vill inte pippa direkt och då känner sig typ alla tjejer dissade så man får typ säga: "jag vet att jag inte vill pippa direkt men detta betyder inte att jag inte attraheras av dig utan det gör jag jättemycket, jag vill bara vänta lite med sexet..." <--- Detta blir sjuk pinsamt att ta upp liksom! Jag kan inte gå in i någon roll som inte är jag, det är bara så oäerligt och fel i min mening att spela någon annan bara för att tjejer är felprogrammerade liksom...


     


    Ja, jag känner en hel del för henne, vill massa saker, vill ha henne nära, vill krama henne, mysa, höra hennes hjärta slå, ja allt det dära... Har inte känt såhär på tio år... Det är fan dags nu men då man själv tycks vilja och känna 100 gånger mer så är det så oerhört jobbigt att inte få någon respons alls (som det känns iaf!)...


     


    Jag tror fasen jag får ta det på nästa träff, om det blir nån nästa... Att jag kan se mig i riktig relation med henne, att jag tror på det och vill satsa på det...


     


    Att det alltid ska vara så fruktansvårt svårt! Helt otroligt att man som kille som liksom är sådär mysig, snäll, snygg, trevlig, omtänksam och långsiktig, som till och med vill skaffa barn inom några år ska behöva slåss med strandraggarvärderingar trots att det ser så enkelt ut på dejtsidan där vi vill samma sak liksom...


     


    SJUKT!


     


     


     


     


    Men nu tolkar du ju in en massa saker. Hon kanske väntar på den där kyssen utan att det för den skull betyder att ni måste hoppa i säng där och då. Min väninna nätdejtade och blev väldigt osäker när killen inte ens visade en antydan till att vilja något mer men om du redan gör det, som du skriver, och hon fortfarande vill träffas så är hon ju uppenbarligen intresserad på det sättet.

    Jag tycker att du ska fortsätta visa tydligt intresse, drista dig till en kyss , men vänta med allvarspratet om långsiktiga relationer och barn i det läget. det vet du ju faktiskt inte själv. Ni träffas med den ambitionen, det är underförstått om det har framgått på sajten, men jag skulle nog bli lite nervös om en kille pratade barn på tredje dejten. 
  • Anonym (ts klon)

    Mycket intressant tråd tycker jag. Känner igen mig helt och hållet i ts problem.

    Själv måste jag planera fysisk kontakt för att jag vet att den är helt avgörande för attraktionen att skapas. Jag har testat att bara rakt ut säga exakt hur jag känner, detta funkar sällan då attraktionen måste till innan man börjar planera framtiden och tänka för mycket. Om tjejen får frågan om hon gillar mig eller om hon kan tänka sig ett seriöst förhållande så är det den logiska delen av hjärnan som sätts igång. Då kan de helt komma av sig ur det känsloläge de befinner sig i och bli osäkra på vad deras svar egentligen kan få för konsekvenser. Fysisk beröring måste till innan.

    Jag vill ha fysisk beröring, problemet är bara att man är medveten om det. Och när man är det så kommer den aldrig naturligt. Då blir det antingen att avstå = kompisfack, försöka stelt och taffligt = läskig/konstig/sliskig facket, eller göra det planerat. Grejen är ju att när man väl kommit varandra nära så faller sig resten naturligt. Det är i början det är svårt och planering krävs. Hatade spel, därför mina erfarenheter ser ut som de gör (ofta hamnat i de två första facken), men spelar man ett tag så upplevs spelet snart som naturligt har jag upptäckt.

    Tänk innan på saker du kommer säga som kan leda till en spontan klapp på axeln från din sida. Säg sen och klappa "spontant". Kan va ett litet skämt, nåt retsamt eller annat.

    "Råka" komma för nära när ni står i köket, sätter er i soffan eller liknande. Inte efter att ni satt er i soffan.

    Följande lovar jag är ett riktigt bra tips. Får du till detta så kommer du kunna välja vilka tjejer du vill ska bli attraherade av dig. Om hon tex inte håller med vad du säger så stöter du bort henne lite retsamt samtidigt som du med ord gör motsatsen - tex "jag gillar dig". Att göra tvärt om funkar också men inte lika bra. Att säga "det är inte mycket vi har gemensamt du och jag" samtidigt som du drar henne till dig och ger henne en kram. Blir typ kortslutning i hjärnan på de :)

    Det är hemskt att det ska va så, tog mig år att konstatera att problemet inte gick att komma runt, men nu i efterhand ångrar jag lite att jag kände så.

Svar på tråden Vad är normalt vid dejting?