• fihima

Fy skäms på er snåla svenska män

Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. Har sätt kvinnor klaga över att deras sambo, män vill ha delat ekonomi, vadå är inte hans pengar lika mycket som min och min hans. Han vill att man tillfredställa honom när han inte kan ge mig 1 kr.  Jag bruckar se i mcdonald unga killar som sitter och äter medan den andra bara sitter och tittar pa alltsa kan inte dem bjuda honom istället att han bara sitter där och glor han kanske inte hade pengar just da.

Väldig konstig lanar man 10 kr fran en svensk vill de  ha det nästa dag sina 10 kr.
     stakars svenska kvinnor lider i tysthet när deras män är sa snala skulle rekomendera att sluta tillfredställa dessa män tills dem ändrar sig om dom kan ändra sig överhuvudtaget. 

• Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män
  • Ökänd
    Gung Ho skrev 2011-10-11 01:13:03 följande:

Hahahahahaha, helt hysteriskt roligt!

Tja, om man vill leva i en värld där man som kvinna som främsta medel för påverkan skall vägra 'tillfredsställa'  mannen..... Då får man nog vara nöjd med stenåldersgrottan man blir kvar i...

Jag bjuder gärna en kvinna på mat om vi är på en dejt. De tjejer jag dejtar är dock så självständiga så svaret blir nog, 'bara om jag tar nästa'.....
    Däremot tycker jag det är tråkigt att 'dela' en nota, bättre att låta det jämna ut sig i längden...då får ju alla uppleva den sköna känslan att bjuda på något..    
    Krengt och på hoppad
  • nika
    Emi 774 skrev 2011-10-11 01:02:37 följande:
    Väldigt intelligent sagt, om en man bjuder sin flickvän på middag så är hon en hora. Istället ska hon ju jobba på ett jobb som är sämre än hans, få mindre betalt, betala sin egen middag, helst hans också, så hon visar hur självständig hon är, sedan ska hon göra det mesta i hushållet också och då ska hon efter allt det här ge sin man en orgasm också. ja, det är oneklgen mycket en kvinna måste göra för att inte vara en hora..

Om det du säger i detta inlägg är intelligent eller inte har jag ingen åsikt om, men det har iaf INGET att göra med något jag har skrivit här i tråden.
  • Gung Ho
    fihima skrev 2011-10-10 22:02:45 följande:
      Tyvär behövde jag inte ligga runt som vissa 
    Jag är ledsen för din skull!
  • Gung Ho
    Genghis skrev 2011-10-10 20:53:21 följande:
    1. Ja
    2. Att ni tycker om det gör er till mindre jämställda, ja.
    3. Det är fel eftersom det strävar åt fel håll. Det är en dubbel standard att vilja vara ett våp men ändå vilja ha lika lön (eller det kanske du inte heller vill), rösträtt, rätt till din egen egendom. 

För att inte tala om att det inte är särskilt positivt eller jämställt för män att ha lika lön men ändå förväntas betala kvinnors mat, att ha lika rättigheter och möjligheter men ändå bli dissad om han inte vill uppvakta och betala som en gammaldags gentleman.

Jämställdhet handlar inte om att kvoinnor ska ha fler rättigheter, det handlar om att alla ska ha samma möjligheter, och betraktas på lika villkor.
  • Emi 774
    Hahahahahaha, helt hysteriskt roligt!

Tja, om man vill leva i en värld där man som kvinna som främsta medel för påverkan skall vägra 'tillfredsställa'  mannen..... Då får man nog vara nöjd med stenåldersgrottan man blir kvar i...

Jag bjuder gärna en kvinna på mat om vi är på en dejt. De tjejer jag dejtar är dock så självständiga så svaret blir nog, 'bara om jag tar nästa'.....
    Däremot tycker jag det är tråkigt att 'dela' en nota, bättre att låta det jämna ut sig i längden...då får ju alla uppleva den sköna känslan att bjuda på något..    
  • nika

För min del är det självklart att både dela, bjuda och bli bjuden. Sambon och jag tjänar ungefär lika mycket så det finns ingen anledning för någon av oss att ständigt ta hand om notan.
  • HäckHäxan
    Ökänd skrev 2011-10-11 01:02:10 följande:
    *käkar popcorn* Cool
    *snor ett popcorn*
    Jag fäktas gärna med väderkvarnar! Hur fan skall ni andra annars få rent mjöl i påsen?
  • HäckHäxan
    fihima skrev 2011-10-11 01:04:33 följande:
    Grattis du är en av  dem som är med i idiottraden. Som slösar sin energi här Skål
    Tack Skrattande vill du ha ett stulet popcorn?
    Jag fäktas gärna med väderkvarnar! Hur fan skall ni andra annars få rent mjöl i påsen?
  • HäckHäxan
    Gung Ho skrev 2011-10-11 01:20:54 följande:
    Jag är ledsen för din skull!
  • Daniel 1983
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-11 01:05:19 följande:
    Finns det ingen nedre åldergräns på FL? Det vore ju skoj om folk åtminstone lämnat högstadiet eller så, både språkligt sett och mentalt.Drömmer
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män