• fihima

Fy skäms på er snåla svenska män

Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. Har sätt kvinnor klaga över att deras sambo, män vill ha delat ekonomi, vadå är inte hans pengar lika mycket som min och min hans. Han vill att man tillfredställa honom när han inte kan ge mig 1 kr.  Jag bruckar se i mcdonald unga killar som sitter och äter medan den andra bara sitter och tittar pa alltsa kan inte dem bjuda honom istället att han bara sitter där och glor han kanske inte hade pengar just da.

Väldig konstig lanar man 10 kr fran en svensk vill de  ha det nästa dag sina 10 kr.
     stakars svenska kvinnor lider i tysthet när deras män är sa snala skulle rekomendera att sluta tillfredställa dessa män tills dem ändrar sig om dom kan ändra sig överhuvudtaget. 

• Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män
  • Sum quod sum
    An0nym0us skrev 2011-10-10 19:39:49 följande:

Nej, men varför prata om undantag? Det är väl att krångla till det om något.

När jag pratar såhär generellt så pratar jag om regeln, inte undantag som bekräftar regeln.

Och som jag sa innan, så är män både större (mer muskelmassa) och längre än kvinnor (regeln som sagt).

Men ja, jag vet att det finns kvinnor som är större än sin man..(undantag) Drömmer

Kan säga såhär, t.o.m den smalaste killen kan vinna  en brottningsmatch mot en större kvinna (inte någon bodybuilder eller professionell amazon kvinna men en vanlig kvinna som *ser* större ut*)

Eh nej. Jag är liten 154 cm och jag kan lätt ta en hel del män och kasta omkull dem. ( teknik) Borde jag nu ge min jacka trots klänning och klackar?
  • Sum quod sum
    fihima skrev 2011-10-10 22:02:45 följande:
    Hoppas dina pengar gör dig lycklig du värkar vara rätt ensam person.

Jag är lycklig gift.  Tyvär behövde jag inte ligga runt som vissa 
    Men ändå klagar du på att svenska killar inte betalar men vill att du ska göra dem nöjda..hmmm

• Polly S

trodde tråden skulle ha flyttats nu, men icke.

• Sum quod sum

Jag trodde den ev skulle vara stängd i morse..

• Aluminium

Den har verkligen ballat ur, kul läsning ifs, fast när vissa kommer med kärnvapen för att någon råkat skriva en bokstav för mycket i ett ord- ja då har ens argument tagit slut för läääänge sedan.

Var väl aldrig menat som en seriös tråd tror jag, bara en uttråkad liten tjej som ropar efter uppmärksamhet.. All uppmärksamhet är välkommet verkar det som..

• MatsAtari
    fihima skrev 2011-10-09 10:58:06 följande:
    Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. Har sätt kvinnor klaga över att deras sambo, män vill ha delat ekonomi, vadå är inte hans pengar lika mycket som min och min hans. Han vill att man tillfredställa honom när han inte kan ge mig 1 kr.  Jag bruckar se i mcdonald unga killar som sitter och äter medan den andra bara sitter och tittar pa alltsa kan inte dem bjuda honom istället att han bara sitter där och glor han kanske inte hade pengar just da.

Väldig konstig lanar man 10 kr fran en svensk vill de  ha det nästa dag sina 10 kr.
     stakars svenska kvinnor lider i tysthet när deras män är sa snala skulle rekomendera att sluta tillfredställa dessa män tills dem ändrar sig om dom kan ändra sig överhuvudtaget. 

Vem fan har råd att gå på bio numera när det kostar 115kr och dessutom bjuda dejten?

Fin trådstart detta...
    I dessa usla ekonomiska tider och med dagens jämställdhet är det väl långt ifrån självklart att det är mannen som har bäst ekonomi och det borde vara stor chans att det är kvinnan som bjuder...
  • ulfsas

Är det inte så att (många) kvinnor dels vill bli uppvaktade/jagade på ett traditionellt sätt, bjudna, men strax därefter så skall allt vara helt jämställt.....på ett för vissa passande vis.

Jag brukar bjuda på middag osv men det finns en gräns när man kan börja känna sig olustig om det aldrig finns en tanke på att bidra från kvinnans del. 

• TheCoopers
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-10 19:29:51 följande:
    Jag tycker hela grejen börjar gå till överdrift.
    De flesta har ju faktiskt varit rörande överens om att om man bjuder ut någon, betalar man. Om man bjuder någon som typ aldrig bjuder tillbaks tröttnar man.
    En kvinna kan vara självständig, independant woman och allt det där fina och ändå uppskatta gesten från en man som gillar att bjuda.
    Det går lika bra för en kvinna att betala om hon vill.

Detta verkar de flesta vara överens om.
    Sedan finns det ju mer extrema åsikter åt båda hållen (tycker jag) men jag ser detta lika lite ett hot mot jämställdheten som jag gör moskébyggen ett hot mot Sverige.

Kyss
    I'm the me I choose to be ...
  • Donum
    Self Evident skrev 2011-10-09 20:59:36 följande:
    Samma här, just eftersom ingen kan äga mig. Visst kan jag bli bjuden och bjuda tillbaka men när man förväntar sig gentjänster för pengar, som TS antyder, så är det inget annat än prostitution.
    Agreed. 
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män