• IdaVasterflo

    Kommer jag aldrig få fler barn?

    Jag är så ledsen. Så less. Så otroligt sorgsen.. Jag ska kanske inte gnälla, för jag har en underbar dotter som är född 2007. Och jag vet att de finns de som längtar efter barn, och aldrig får något. Men jag vill så gärna ha fler barn, har alltid velat haft en stor familj. Jag är själv uppväxt i en stor familj, och har själv 6 syskon. När vi försökte få barn första gången tog det ett år innan jag blev gravid. När jag väl fick ett plus var jag så lycklig! Och i april 2007 så föddes min underbara Irma. Vi ville gärna ha syskon ganska tätt inpå så jag använde inget preventivmedel efter födelsen. Det tog över två år innan jag blev gravid igen, och hösten 2009 så upptäckte vi att jag väntade enäggstvillingar! I mars 2010 föddes mina flickor Liv och Indra med akutsnitt. Indra fick aldrig igång andningen och dog i samband med förlossningen. Liv kämpade på i fyra dygn innan hon lämnade oss pga syrebrist vid födseln. I november 2010 hade jag ett väldigt tidigt missfall i ca vecka 5. Och sedan hade jag ett till sådant i våras. För en månad sedan fick jag veta att jag var gravid igen. Jag var så glad så glad! Efter sista mensen räknad jag med att jag skulle gått 12 veckor i morgon. I fredags så vaknade jag av att jag fått en liten blödning. Jag fick träffa en läkare och hon såg på vul att allt såg bra ut. Men att jag bara var i vecka 8. Igår eftermiddag fick jag ont i magen och började blöda massor. Klumpar och färskt blod och jag kände hur livmodern krampade. Missfall igen! Och jag som hunnit ta in att jag är gravid, och just börjat våga hoppas igen att den här gången blir det kanske ett barn.. Fy vad besviken jag blir. Jag känner mig så tom! Ville bara skriva av mig lite.

  • Svar på tråden Kommer jag aldrig få fler barn?
  • Shibby 78

    Jag beklagar verkligen det du gått igenom! Sekundär barnlöshet är väldigt svårt och jobbigt, och att man har ett underbart barn gör inte längtan efter syskon mindre.

    Vi försökte två år innan vi fick vårt första, efter det har jag haft två utomkvedeshavandeskap och förlorat bägge mina äggledare. Nu väntar vi vårt andra i dagarna, efter ivf. Jag vet lite vad du går igenom även om jag aldrig gått igenom den obeskrivliga sorg som ni gjorde då ni förlorade era tvillingar. Blev alldeles tårögd då jag läste, måste varit så fruktansvärt.

    Har du pratat med någon gynekolog/läkare om detta? Jag tänkte att det kanske kan finnas någon hjälp att få?
     


    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
Svar på tråden Kommer jag aldrig få fler barn?