• Armbro

Mödravårdcentralen??!

Hej på er alla där!

Sitter och gör mig sisådär elak över att jag försökt komma i kontakt med Barnmorska i 2veckor för att få boka en tid för inskrivning osv. förra veckan ringde jag min vårdcentral för att boka en tid, telefontiden var mellan 8-9 och tror jag ringde runt 10 över 8. Då möts jag av en röst "Telefontiden är nu avslutat, öppnar åter den 24oktober." Så jag ringde runt överallt och tillslut kom jag till min vårdcentral igen och skulle få boka en tid genom den vanliga vårdcentralen och inte familjecentralen, men då fick jag en telefontid som inte passade mig då jag skulle på begravning så jag lät det vara tills idag. När jag äntligen blir uppringt säger hon "ja barnmorskan är tyvärr sjuk, så vi få be dig återkomma 24oktober." Då lakka jag ur och frågade vad dom höll på med, eftersom hon vare sjuk sen mitten av förra veckan och lyckas inte få tag på någon barnmorska. Vad gör alla gravida å virriga tjejer då?! Ska vi sitta här som frågetecken och inte fatta ett skit. Hur som haver så sa hon att jag skulle åkter komma på TORSDAG?! för då hade dom förhoppningsvis löst det.... Få det verkligen gå till såhär?! Vad gör jag? 

• Svar på tråden Mödravårdcentralen??!
  • Armbro
    Frambuesa skrev 2011-10-10 17:01:39 följande:
    man kan få en remiss till ul om du har oregelbunden mens och är osäker på vilken vecka du är i, det fick jag.
    Men annars går man först i vecka 18-20 :)

Ahaa, spännande ;)
  • Armbro
    godistroll skrev 2011-10-10 19:46:32 följande:
    Ja absolut förstår jag att folk blir sjuka, men då får de ju lov att ordna en ersättare tillsvidare.. För vc har bara en Bm.

Tycker dom hanterar det tokigt, då dom bara har 1barnmorska på heeela lycksele kommun. alla dom som ska på regelbunda kontroller då, som är inbokat ifrån förra veckan till den 24oktober, vart skickas dom? Varför få inte vi också fara till det stället....? jag blir bara mer och mer tokig..
    Har du testat ringa dit något idag godistroll
  • godistroll

Jag har ringt till BB och de var riktigt full belastade. Och visste inget mer än att stenbergska jobbar på det! Men vaddå jobbar..?? Det är väl bara att betala så ska dom se att de får en vikarie. Kan inte vara omöjligt!

Det finns en bm till fast det är ju på medicinkonsulten och då måste man ju byta vårdcentral! :(

Jag blir ju tokig på dem funderar på att ringa till chefen och höra hur de tänker lösa det? Undrara var de redan inbokade som du säger, vad som händer med dem??

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • godistroll

har du ringt idag?

• Armbro
    godistroll skrev 2011-10-11 13:57:41 följande:
    Jag har ringt till BB och de var riktigt full belastade. Och visste inget mer än att stenbergska jobbar på det! Men vaddå jobbar..?? Det är väl bara att betala så ska dom se att de får en vikarie. Kan inte vara omöjligt!

Det finns en bm till fast det är ju på medicinkonsulten och då måste man ju byta vårdcentral! :(

Jag blir ju tokig på dem funderar på att ringa till chefen och höra hur de tänker lösa det? Undrara var de redan inbokade som du säger, vad som händer med dem??

Ja det förstå jag att dom är, är väl dit alla som är inbokade på stenbergska är. Men oss skiter dom i!
    Inte alls rätt.... Ja jag tycker helt klart att du/vi ska ringa chefen bägge två så kanske det händer något. En granne till mig har mycket med stenbergskas chef att göra då hon har mycke problem med vården. Kanske skulle ha hört med henne med, så  hon också kan köra på dom. Men då är det ju dedär med att, vi inte riktigt vill berätta det "byn" än.. Så Vi få väl knata på och jobba på dom, försökte leta ett nr till deras chef i igår då jag var som mest förbannad men hittade dock inget.. Har du något Nr till den??
    Ne jag har faktiskt int orkat ringa något idag, hade tänkt göra de i morse men hade så mycket på jobbet så jag glömde.. Men tror allt jag ska försöka ringa i morgon igen och vara på dom, är nog den bästa medicinen för dom!  
  • Armbro
    CathrinLarsson skrev 2011-10-10 16:26:12 följande:

Nog för att man kan förstå att folk kan bli sjuka, och till och med långtidssjuka, men det får ju inte vara till vilket pris som helst. Är någon borta för en längre period skakar man nog fram en vikarie tycker jag - eller hänvisar till en annan vc.

Du behöver nog inte bekymra dig för graviditetens längd riktigt ännu, men jag förstår att du vill komma iväg. En del information kan ju vara en grundtrygghet att få! Jag tycker att du ska fortsätta vara lite elak på dom på torsdag. Påpeka patienttryggheten! Även om dom inte trollar fram en bm så får dom ju en liten risbuske...

Mycket kloka ord! Tycker inte att det ska vara så svårt att få fram någon vikarie, om en läkare är sjuk så kommer det alltid en ny. En barnmorska tycker jag är nog så viktigt! Precis, känns som att man vill komma igång och börja få någon att "prata med" eller vad jag ska säga. En hjälpande hand om saker och ting. Visserligen är jag int långt gången, meeeen skulle vara otroligt skönt att ha någon där!
    Ska helt klart vara på dom tills dom fixar fram en ny Demon  
  • godistroll

Jag har inget nummer men kanske de i växeln har. Ska försöka komma i håg det imorgon! Hoppas att minnet är med mig bara! ;)

• Armbro
    godistroll skrev 2011-10-11 19:19:09 följande:
    Jag har inget nummer men kanske de i växeln har. Ska försöka komma i håg det imorgon! Hoppas att minnet är med mig bara! ;)

haha, vi får hoppas på det. Tror allt jag ska gå och goprata med grannen i morgon, hon har nr till chefen där ;) Så hinn du inte få tag på det, så kan jag nog skriva det i meddelande om jag nu får tag i henne. Måste säga det på något bra sätt så hon int listar ut att det är bm jag vill ha tag på... haha :D ja vi får se hur det går för min del ;)
  • godistroll

Det låter bra, vi kör på det så länge!! :)

• Armbro
    godistroll skrev 2011-10-11 20:41:02 följande:
    Det låter bra, vi kör på det så länge!! :)

haha, tror jag är svartlistad där numera ;) Ringde först barnmorskan och där var det samma röst som tidigare. Så ringde vårdcentralen bara, skulle bli uppringd 13,10. Men än har ingen ringt! så himla skoj,  urch vad elak ja kommer vara på dem i morgon!!!
Svar på tråden Mödravårdcentralen??!