• Armbro

Mödravårdcentralen??!

Hej på er alla där!

Sitter och gör mig sisådär elak över att jag försökt komma i kontakt med Barnmorska i 2veckor för att få boka en tid för inskrivning osv. förra veckan ringde jag min vårdcentral för att boka en tid, telefontiden var mellan 8-9 och tror jag ringde runt 10 över 8. Då möts jag av en röst "Telefontiden är nu avslutat, öppnar åter den 24oktober." Så jag ringde runt överallt och tillslut kom jag till min vårdcentral igen och skulle få boka en tid genom den vanliga vårdcentralen och inte familjecentralen, men då fick jag en telefontid som inte passade mig då jag skulle på begravning så jag lät det vara tills idag. När jag äntligen blir uppringt säger hon "ja barnmorskan är tyvärr sjuk, så vi få be dig återkomma 24oktober." Då lakka jag ur och frågade vad dom höll på med, eftersom hon vare sjuk sen mitten av förra veckan och lyckas inte få tag på någon barnmorska. Vad gör alla gravida å virriga tjejer då?! Ska vi sitta här som frågetecken och inte fatta ett skit. Hur som haver så sa hon att jag skulle åkter komma på TORSDAG?! för då hade dom förhoppningsvis löst det.... Få det verkligen gå till såhär?! Vad gör jag? 

• Svar på tråden Mödravårdcentralen??!
  • godistroll

Nog blir man nöjd då! Man undrat ju vad de håller på med!! >

• Armbro

Nu har jag ringt som ett tok idag, ringde såklart till mödravårdcentralen för att höra vad dom sa där. Var såklart samma röst som alltd, "telefontidern är nu stängd, vi öppnar åter den 24oktober." Sen ringde jag till vårdcentralen och där fick jag prata med en som inte visste något. MEN det var INTE löst.... Så fick nr till chefen så jag ringde och bråkade på henne.
    "idag finns det inte så mycke barnmorskor, inte så mycke som det fanns förut. Men vi har nog fått tag på en som kommer någongång nästa vecka". -Jaha, men vart ska vi som behöver hjälp vända oss till nu när det inte finns någon. Då sa hon kvinnokliniken och sen sa hon något annat med. Varför har ingen annan smartskalle sagt att det finns folk där då man jagat dom i 2veckors tid?!.... Mycke märligt!! 

• godistroll

Men vad var det mer hon sa då? Nästa vecka då få man väl ligga på då!

Va hon trevlig?? :)

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • Armbro

godistroll skrev 2011-10-13 13:17:18 följande:
    Men vad var det mer hon sa då? Nästa vecka då få man väl ligga på då!

Va hon trevlig?? :)

hon sa inte så mycket mer, jag är rädd för att jag var otrevlig och bänn så då jag fått veta att dom ev. får in en nästa vecka var jag bara snabb på att svara att jag återkommer nästa vecka om det inte har dykt upp någon och då är jag inte glad sa jag bara :P Så återstå att se om det dyker upp någon eller inte! Har du ringt något mer?

• godistroll

Får aldrig tag på de på Call me antar att jag ringer fel tider helt enkelt!! :(

• Armbro

Nu var det ett tag sen jag skrev här, men möttes såklart av samma röst denna morgon också. Så nu ger jag faktiskt tusan i stenbergska och flyttar min vård till Medicinkonsulterna, och fick direkt tid hos barnmorska! :) Så trotts allt så löser det sig. än om det är mängder med arga miner, ett tag trodde jag faktiskt att jag var på väg att ge upp. Då fick jag ett tips av våra närmaste vänner, att det fanns en till vårdcentral så jag slog till idag! Skrattande

Hur går det för dig Godistroll?? 

• godistroll

Jag är så f*bannad på stenis idag!! När jag ringde "Call me" förra gången och de ringde upp då skrattade hon åt mig och nu andra gången så idiotförklarade hon jag pratade med mig och jag fick tjata att träffa läkare! Och hon tyckte att jag skulle gå till Bm! Men de har ju ingen där!!!!!!!!!!! Funderar på att byta jag med!!

• Armbro

jäklar så irriterande... :S Att dom får göra så!! idioter!!...
    Ja det tycker jag absolut du gör rätt i!!
    Sitter och ringer till medicinkonsulterna nu, för att få boka tiden hon prata om igår. Sitter och tjurringer, och det är bara upptaget! Då slog det mig att fasta nätet ligger ju nere i Lycksele. Jaa, allt är bara emot mig nu känns det som.
    Dedär med att Ge upp, är inte allt för långt ifrån mig nu känner jag....   

• godistroll

Och dessutom ska man vara full med gravid hormoner!!! Argh !

• Armbro
    godistroll skrev 2011-10-18 18:41:12 följande:
    Och dessutom ska man vara full med gravid hormoner!!! Argh !

haha ja vi hare int lätt.... Nu är min tid iaf bokad och klar, känns gött att äntligen börja! :) 
    Tjatar du fortfarande på stenbergska, Godistroll? 
Svar på tråden Mödravårdcentralen??!