• Armbro

Mödravårdcentralen??!

Hej på er alla där!

Sitter och gör mig sisådär elak över att jag försökt komma i kontakt med Barnmorska i 2veckor för att få boka en tid för inskrivning osv. förra veckan ringde jag min vårdcentral för att boka en tid, telefontiden var mellan 8-9 och tror jag ringde runt 10 över 8. Då möts jag av en röst "Telefontiden är nu avslutat, öppnar åter den 24oktober." Så jag ringde runt överallt och tillslut kom jag till min vårdcentral igen och skulle få boka en tid genom den vanliga vårdcentralen och inte familjecentralen, men då fick jag en telefontid som inte passade mig då jag skulle på begravning så jag lät det vara tills idag. När jag äntligen blir uppringt säger hon "ja barnmorskan är tyvärr sjuk, så vi få be dig återkomma 24oktober." Då lakka jag ur och frågade vad dom höll på med, eftersom hon vare sjuk sen mitten av förra veckan och lyckas inte få tag på någon barnmorska. Vad gör alla gravida å virriga tjejer då?! Ska vi sitta här som frågetecken och inte fatta ett skit. Hur som haver så sa hon att jag skulle åkter komma på TORSDAG?! för då hade dom förhoppningsvis löst det.... Få det verkligen gå till såhär?! Vad gör jag? 

• Svar på tråden Mödravårdcentralen??!
  • godistroll

HA fått tid hos läkaren idag så ska dit sen är de inget ändring på bm fronten på mån tro ja att ja byter!! 

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • Armbro

Skönt att det inte bara går bakåt iaf!
    Vi får väl hoppas på det bästa, tyckte de gick fort för att få tid hos barnmorska så fort jag bytte! Känns gött :)
    Hoppas det gick bra för dig hos läkaren!  

• godistroll

Nu har de fått en vikarie på stenis.. Så få skriva in mig på torsdag!! :) yippie!! ;) fick väl inte höra de jag ville hos läkare o sjukgymnast, hade hoppats att det skulle gå o göra nå åt foglossningen men de går tydligen inte, :( men det gå väl över när barnet föds hoppas jag!!! :)

När ska du få skriva in dig??

• Armbro

men äntligen, att dom ens fick in någon! Bättre sent än aldrig, synd bara att dom säkert hann tappa några som gick där... Okey, låter mindre skojjigt... :( Ja men de gör det garanterat =)

Vi ska iväg och skriva in oss på Torsdag med, ska bli skoj att börja nysta i detta.. :)
    Men jag vet inte hur dom har det med mammagrupper på medicinkonsulterna, dom kanske har tillsammans med stenbergska, eller dom kanske inte har några alls?! kom och tänka på det igårkväll... och då är det lite väl svårt att få tag på någon där! haha.
    Men någon sorts mammagrupp måste dom ju ändå ha, om inte annat måste man ju få välja att gå det någon annanstans tyck man ju! Återstå att se :)

• godistroll

Jag tror de kör sitt eget race med egna grupper och så! Det är iaf så som jag förstått det.

• k girl

Ser ju att du TS har fått tid någon annanstans, men tänkte i alla fall rekommendera barnmorskan i Sorsele, har henne för andra graviditeten nu och tycker väldigt bra om henne. Det finns en del Storumanbor som brukar gå till henne.

• Armbro
    k girl skrev 2011-10-24 12:33:04 följande:
    Ser ju att du TS har fått tid någon annanstans, men tänkte i alla fall rekommendera barnmorskan i Sorsele, har henne för andra graviditeten nu och tycker väldigt bra om henne. Det finns en del Storumanbor som brukar gå till henne.

Hej! Det enda som är synd är att jag bor 5mil ifrån storuman, så är nästan lite väl långt åt sorsele.
    Bytte till Medicinkonsulterna AB i Lycksele, har träffat barnmorskan och hon är toppen! Tycker även min sambo, så känns riktigt bra. :) Men tack för förslaget ändå! 
  • godistroll

Armbro: Hur går det för dig med graviditeten? Mår du bra?  

• Armbro
    godistroll skrev 2011-11-07 11:35:48 följande:
    Armbro: Hur går det för dig med graviditeten? Mår du bra?  
    Himmel, känner att det var ett tag sen jag var in här.. haha!
    Det går alla tiders, fick världens dunderförkylning förra helgen, sitter i än så känner mig trött och slut pga den. Men annars är det bara bra! :) Hur är det själv, Godistroll? 
  • godistroll

Jo det är bra med mig, men jag har grym foglossning men det funkar om jag är stillsam! :)

Hur långt har du kommit nu? :)

• Armbro
    godistroll skrev 2011-11-27 11:31:18 följande:
    Jo det är bra med mig, men jag har grym foglossning men det funkar om jag är stillsam! :)

Hur långt har du kommit nu? :)
    ajdå, låter inte speciellt härligt.. :( Hoppas det blir bättre med tiden!!
    går in i vecka 13 i morgon, så är fortfarande väääldigt tidigt. Hade en blödning i början av september, som jag trodde var bara en "växtblödning". Men tydligen var det min sista mens, vilket jag absolut inte kunde tro då det var så liiite! menmen, ska till barnmorska på tisdag, nu börjar snart allvaret. Känns sååå spännande!
  • godistroll

Vad skönt att ha passerat vecka 12 nu iaf. :) Vad roligt att gå till Bm igen, har nästa tid 12/12 :) fast har ul på onsdag så det känns spännande!

Det är ju så tråkigt att gå hemma och göra ingenting! Men det är ju det kroppen kräver så det är bäst att lyda!! ;)

• Armbro
    godistroll skrev 2011-11-27 20:44:57 följande:
    Vad skönt att ha passerat vecka 12 nu iaf. :) Vad roligt att gå till Bm igen, har nästa tid 12/12 :) fast har ul på onsdag så det känns spännande!

Det är ju så tråkigt att gå hemma och göra ingenting! Men det är ju det kroppen kräver så det är bäst att lyda!! ;)
    Åh vad spännande med ultraljud... Vi har fått tid den 11/1, känns som en heeel evighet tills dess!!

Aha, har du mycke problem eller? :/
    Jag har inga problem alls, förutom otroligt ömma börst och har mått lite halvdåligt och trött. Men nu har ömma börst och illamåendet försvunnig. är bara otroligt trött!
    Känner mig nästan ogravid. haha
  • godistroll

Periodvis kan jag knappt röra mig då äre rullator som stöd

• Armbro
    godistroll skrev 2011-11-28 17:45:52 följande:
    Periodvis kan jag knappt röra mig då äre rullator som stöd
    oj, himmel.... det låter inte alls speciellt kul :S
    Jag ska nog vara glad över att jag inte haft ett enda problem ännu, mer än lite huvudvärk dom sista dagarna!
Svar på tråden Mödravårdcentralen??!