• Forumvärd

    Vad är det roligaste ditt barn har sagt? Vinn presentkort!

    Vi föräldrar har ibland förmånen att få ta del av våra barns kloka och roliga funderingar.
    Det kan komma när som helst och ibland rent av olägligt, eller hur?

    Så nu undrar vi vad är det roligaste ditt barn har sagt?
    Berätta här i tråden och ha chansen att vinna ett presentkort  Blå Elefant
    www.blaelefant.se/

    Vi kommer att tävla ut 10 presentkort à 200:-
    Vinnarna plockas ut av en jury.

    Tävlingen pågår t.om fredagen den 21/10.

    Lycka till! Solig



    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 09:49
    Tack för otroligt många fina och roliga inlägg i tävlingen "Vad är det roligaste ditt barn har sagt".

    Vi på Familjeliv och Blå Elefant är så glada och överväldigade över det stora deltagandet att vi har beslutat oss för att ge alla som har deltagit i tävlingen ett erbjudande om en rabatt på 50 kr när ni handlar på www.blaelefant.se.

    Ange rabattkoden taea1421 i kassan när du har valt dina varor. Rabattkoden är giltig till och med den 30 oktober 2011, och kan bara användas vid ett tillfälle och kan inte kombineras med andra rabattkoder.
  • Svar på tråden Vad är det roligaste ditt barn har sagt? Vinn presentkort!
  • s fia
    Smultron79 skrev 2011-10-11 16:52:03 följande:

    Min dotter är ännu bara 8 veckor, men min UNDERBARA systerdotter har talets gåva!!
    Hon är idag snart 7 år, men detta hände för ett par år sedan, hon var ca 3-4 år.

    Hennes mamma stod o skulle byta byxor innan dom skulle ge sig av till dagis o jobb.. Hennes mamma drog av sig mjukisbyxorna o skulle dra på sig jeansen..
    Då utbrister Inez: "Men mamma!! Jag ser dina MORRHÅR!!"
    En hårt jobbande småbarns mamma har inte ALLTID tid att ansa "kotten"!!

    Detta är SÅÅÅ underbart sagt!! Hon visste inte vad det hette så hon drog till med det som såg nästan likadant ut, nämligen kissens MORRHÅR!! GullUngen!!
    Hahahahahahahaha!!!          



    Hahah jaaa dessa morrhår

     Jag har en väldigt "luden" sambo  o  han kan även vara en väldigt morgontrött sådan.. så när barnen så väcka honom tycker de bästa metoden är: Kom så drar vi honom i morrhåren!  ( Dessa morrhåren satt dock på armar o ben:-P )
  • Hilmas Mamma
    MammaHela skrev 2011-10-11 16:55:13 följande:
    ahh sött morrhår.

    Det ska jag säga till sambon att jag har.. morrhår och jag kan morra Drömmer

    Hahaha!! Ja vi kör stenhårt med det i familjen nu!! Min sambo tog det till sig DIREKT!! O brukar tala om för mig när det är dax att klippa morrhåren!! Charmigt var det i alla fall!!
  • Hilmas Mamma
    s fia skrev 2011-10-11 16:58:16 följande:

    Hahah jaaa dessa morrhår

     Jag har en väldigt "luden" sambo  o  han kan även vara en väldigt morgontrött sådan.. så när barnen så väcka honom tycker de bästa metoden är: Kom så drar vi honom i morrhåren!  ( Dessa morrhåren satt dock på armar o ben:-P )

    Hahaha!! Ja det är nog TUR att dom inte drar i DOM mårrhåren på pappan!!!
  • Erica87

    det gulligaste/roligaste min son sagt som jag kan komma på just nu är när vi åkte i bilen och jag satt och såg på honom i spegeln...han var väldigt fundersam och satt länge och tittade ut i skogen utanför , sen tittade han på mig och sa:

    -Mamma, det är väldigt många träd där ute (han konstaterade verkligen att det var så)

    -Ja?, svarade jag

    -VEM har limmat fast alla dom ?

    Han lät verkligen som att " det måste verklige ha varit ett stort projekt".. jag blev helt tårögd för jag tyckte det var sött sagt av honom. Han va ca 3 när han sa det. Min lilla funderare :) 

    Sen har han även trott att gravid betyder att man är dum, och att karl (som i man) betyder idiot(!) va fick han det ifrån kan man undra och det undrar även jag...dels för att han använde just det ordet som han gjorde och även för att jag tyckte det va lite roligt sagt ;P (skämt o sido) hehe

    barn har mysiga funderingar :)           

           

  • Jonsen78

    Min son kom hem när han var 3 år från dagis efter en dag på den stora avdelningen men stora pojkarna. Mamma vet du att en pojkes snopp kan bli stor. Jag började skratta och sa bara ja d vet jag.

  • takida

    Jag och sonen på 6 år satt i bilen, från ingenstans frågar han: mamma, varför har du ingen man? pappa har ju Bella. Hmm, jag trivs bra som det är och har inte träffat nån jag tycker om tillräckligt mycket. Sonen: men mamma kan du inte börja kolla runt lite då? Haha lilla gullungen:)

  • Prinsessan Leia

    Min dotter 7 år: mamma vad heter han som tar fr de fattiga o ger t de rika? Jag: Robin Hood w: nä du vet han som tar fr de fattiga o ger t de rika jag : ingen aning Robin Hood tar fr de rika o ger t de fattiga W: nu vet jag Reinfeldt!


  • Sponkilonk

    Min kille som snart fyller åtta år satt och tittade på bebisbilder på sig själv. På några av dem hade vi skrivit hur många veckor han var, och försökte ta dessa bilder varje vecka. Några dagar senare så vänder han sig plötsligt mot mig och frågar: Mamma, försökte ni sälja mig när jag var liten? Jag förstod först ingenting, men sen förklarade han att han sett "prislappar" på några av bilderna. Blev alldeles tårögd (och blir fortfarande vid tanken) och förklarade syftet med bilderna. Han var 4-5 år när detta hände. 

  • Honeybee1

    Hämtade min 2 åriga son på dagis förra veckan och han hade tagit av sig mössan och lagt den någonstans.
    Jag: Var är din mössa?
    Vi gick runt ett tag och letade. 
    Jag igen: Den kanske har blåst iväg och ligger i buskarna. Var är din mössa?  
    Son, 2år: Uppe i himlen. Och samtidigt som han sa det så pekade han uppåt. 

Svar på tråden Vad är det roligaste ditt barn har sagt? Vinn presentkort!