• Anonym (Städkärringen)

Byter ni alltid sängkläder efter sex?

Hejsan!
    Jag har en fundering. Ni som har små barn som kommer till er säng ibland för att sova eller hoppa omkring i på morgonkvisten, byter ni alltid sängkläder efter ni haft sex med er man eller kvinna?

Efter att jag och min karl fått till det så springer jag i princip iväg till duschen direkt efterråt för att tvätta mig så att jag är helt ren om vår 10-månaders flicka, som sover i eget rum, vaknar och jag ska ta upp henne.
    Jag vill också byta sängkläder efter att jag och mannen haft sex då jag inte gillar tanken på att vår dotter rullar omkring bland täckena ( hon sover hos oss ibland ).
    Min man tycker att vi bara ska byta sängkläder om det " runnit " något på dom, ursäkta det töntiga uttrycket men ni fattar nog vad jag menar.

Hur gör ni andra? Kan tillägga att jag har en tvångssyndromdiagnos och har alltid tvättat mig för mycket osv.
    Lider av bacillskräck också.

Är det jag som är en städkärring eller byter ni andra direkt efter?

• Svar på tråden Byter ni alltid sängkläder efter sex?
  • Någon annan

Nej. Låter som du är överdrivet renlig av dig.

• Anonym

Nej... Skulle aldrig falla mig in. Det är inget farligt. Kunde ju blivit nya familjemedlemmar av det som "runnit" ;) hahaha =D =P

• viseversa

Oj verkligen inte. Inte byter jag sängkläder varje gång. Vi har inte så mycket lakan Ja du är FÖR renlig helt klart.

• Anonym (nej)

byter bara om vi har "spillt" :)

• Anonym

Nog för vi är pedantiska här hemma men skulle aldrig falla oss in att springa och bädda rent och duscha direkt efter sex.
    Då skulle vi behöva byta rent varje dag och vilken tvätthög det skulle bli.
    Nej här bäddas det rent om det runnit på lakanet.
    Ett tips är att ha handduk eller liknande under

• Anonym (blö)

Nej, för det kommer aldrig någon vätska på våra lakan. Jag tar gamla strumpor eller trosor/kalsonger som jag håller för musen när jag springer på toaletten.

• Babybel

Vad tänker du ska hända om du bär din dotter utan att först ha duschat, eller om hon ligger i "ickekladdiga" lakan där ni har haft sex?

• Lindreas

Haha, nä! Det har jag ingen ork till. Visst går jag helst upp och duschar, men jag byter inte lakan om det nu inte är en "blöt fläck" över hela lakanet.

• Anonym

Vi byter inte ens direkt även om det har "runnit"..

Svar på tråden Byter ni alltid sängkläder efter sex?